Diskutera – Hur mycket tror du "Switch 2" kostar?

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Tror det kommer landa runt en tacomiddag med grabbarna x2,5 (4500kr)

Bara att bjuda med dem!

https://globetrender.com/2020/10/07/grand-velas-los-cabos-250...

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem

Runt 3500kr fast butikerna kommer scalpa runt 8000kr vid release och tillgångsbrist.

Medlem

6000-7000 kronor ungefär.

Medlem

Imorgon blir det tacokväll med boysen, vi planerar att spendera minst 1800 kronor i vanlig ordning. Switch 2 landar nog på 5999.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Tror den kommer ligga på ungefär samma som gamla switch, något högre kanske. Det kommer fortfarande vara som en halv ps5 eller xbox i prestanda! Ungefär mobil hårdvara.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

5549:- Lcd skärm. OLED-versionen kommer 18 mån senare.

Medlem

4990kr utan spel.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Imorgon blir det tacokväll med boysen, vi planerar att spendera minst 1800 kronor i vanlig ordning. Switch 2 landar nog på 5999.

https://danosseasoning.com/wp-content/uploads/2022/03/Beef-Ta...

Glöm inte den förbannat äckliga Coca-Cola som verkar vara obligatorisk på dessa jävla tacokvällar 🤣

Medlem

Switch kostade tydligen 300 USD vid release så gissar på 400 USD för tvåan vilket blir 5000-5500 i SEKetas

Medlem

Jag tror det kostar 2½ tacokvällar med boysen, 4500 kr.

Avstängd
Skrivet av deezel:

För mycket.

Egentligen för lite initialt, för att lägga sig på en prislapp som rimmar med switch, tror jag.

Sen kan de ligga kvar på ungefär samma pris och hämta igen vinst när tekniken blir billigare. På samma sätt som de nog tagit ganska bra betalt för Switch sedan några år tillbaka.

Qus
Medlem

Tror den hamnar i spannet 5000-5500.

Medlem

599 dollar så i Sverige 7495.

Gen
Medlem

Med tanke på att den kostar 4200kr idag så har jag svårt att tänka mig annat än minst 100€ påslag plus skatter, kass SEK osv = 5500-6000.

Medlem

399usd == 5995kr är min gissning. Dvs relativt blygsam höjning.

Releasehästryttare
Skrivet av theBoosing:

Hur många är ni om ni spenderar 1800? ^^

-

Jag gissar 6995:-

Hur har bilder inte läckt en på konsolen får en ju att tro att den inte är verklig!

Medlem

Konsolen 5699kr:-
Pro kontroller 990:-
Mario Open World 799:-
Extra dockningsstation 950:-

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tror nog också 4999.

Medlem
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Hemlagade tacos kostar väl inte så mycket? Äter ni fler än 4st var? Eller har du 10 ungar?

signatur

Medlem

Jag tror på 399$. Jag har svårt att se att Nintendo skulle öka väldigt mycket mer. Kanske att de vågar köra på 450$ pga inflationen och dålig valuta. Men aldrig 499$. Det kommer aldrig att hända till nästa generationen. Det skulle ändå i så fall vara 100-150$ (innan skatten) mer än vad switch kostade när den lanserades och vad den fortfarande kostar. Sedan vad det slutar på här i Sverige återstår att se. Ca 5000kr skulle jag gissa på i alla fall. Nintendo har väldigt länge satsat på billigare konsoler för att tilltala mer människor. Om de blir för dyra så finns risken att man tappar en del av casual spelarna.

Jag tror också att när väl den nya konsolen kommer så kommer man om möjligt att sänka priset på switch med 50$ för att vara ett billigt alternativ till den nya konsolen.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hemlagade tacos kostar väl inte så mycket? Äter ni fler än 4st var? Eller har du 10 ungar?

Nu är jag singel o äter 4 tacos per gång, en omgång räcker till 8 tacos, så två dagar med tacos.
500 gram blandfärs: 50 kr
Kryddmix: 15 kr
Bröd: 20 kr
Tacosås: 20 kr
Creme fraiche: 15 kr
Gurka: 20 kr
Tomat: 15 kr
Lök: 5 kr
Paprika: 20 kr
Majs liten burk: 10 kr

190 kr och då är priset högt på sakerna, så nog närmare 175 kr.

Det skulle jag säga är det minsta som behövs. Sen kan man köpa ostdipp, nachochips osv.

Medlem

Gissar på 3995kr

Medlem

Mellan 4500 - 5000 kr

Antar det bara blir en starkare version av Switch med få nyheter.

En PS5 kan man få under 5000 kr (digital edition) och sen så finns det rätt många "hand held" nu som steamdeck, Rog Ally mfl, så de kan knappast ta ut några höga priser

Medlem

Herregud, har nog skrattat konstant senaste 5 minuterna pga alla tacos inlägg 😂

Medlem

Nintendo är ju ökända för att vara duktiga på att ta bra betalt för gårdagens teknik. Det tillsammans med att Sony och MS tävlar om dyrast konsol någonsin gör att jag drar slutsatsen att Switch 2 blir en/två tusenlappar över vad den borde kosta då det bredvid de andra kommer att se billigt ut.

5495:-.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Herregud, har nog skrattat konstant senaste 5 minuterna pga alla tacos inlägg 😂

signatur

Medlem

Switch och Wii sålde bra delvis för att de var betydligt billigare än alternativen, så någorlunda överkomligt lär det väl bli i andra länder. Skulle tro $449 MSRP. Blir ju fortfarande ett blancolån i Sverige, men ändå.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag har precis köpt en PS 5:a men jag tänker absolut köpa Switch 2. Jag tror priset beror på hårdvaran och hur mycket de har uppgraderat det. Delarna kostar, och vi vet alla att det speler roll. Vad kostar den att tillverka och vad är det för marginal de tittar på?

Jag tror runt 5 tusen eller mindre. Sen är den antagligen bakåtkompatibel så det ökar ju värdet.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

3999 eller 4999kr.
Har svårt att se dock att nintendo som riktar sig mycket till barnfamiljer, säljer en konsol över 5000kr

Skriv svar