Skaparen av Dave the Diver vill göra ett Dave-universum
Vi kanske får mer djup runt dykare Dave i framtiden.
Tyckte inte att Dave The diver var särskilt kul spel.
Fick bli en refund
Lite enformigt och repetitivt va? Iaf vad jag har hört
Jag gillade inte gameplay loopen.
Jobbet på restaurangen kändes som ett mobilspel. Dykandet fann jag inte heller speciellt kul eller konversationerna.
Jag har inget emot repetetivt eller att nått är enformigt om jag gillar gameplayet.
Jag kan se varför folk gillar dave the diver, det var bara inget för mig.
Indie lol. Mintrocket, ägda av giganten Nexon, har 30 anställda och i credits till spelet är det ännu fler.
https://www.mobygames.com/game/194057/dave-the-diver/credits/...
Desinformationen att DtD är indiespel måste få ett slut.
Jag gillade inte gameplay loopen.
Jobbet på restaurangen kändes som ett mobilspel. Dykandet fann jag inte heller speciellt kul eller konversationerna.
Jag har inget emot repetetivt eller att nått är enformigt om jag gillar gameplayet.
Jag kan se varför folk gillar dave the diver, det var bara inget för mig.
Satte spiken i kistan där. Känns som ett mobil spel. Tyckte det var sjukt tråkigt och enformigt. Tur att det var "gratis" på PS+
Den som vet vet.
Nej, det kan jag verkligen inte säga. Spelet var så otroligt mycket mer än jag hade anat...sjukt härligt spel, och ändå så långt ifrån vad jag trodde min "grej" skulle vara. Jag skulle nog våga påstå att de flesta andra spelgenrerna är enformigare än Dave the Diver
Jag gillade DtD men jag tycker det var lagom att sluta spela det när eftertexterna rullade och jag känner noll behov av att återvända dit.
Jag har 69 timmar i det enligt Steam, och jag verkar ha en bra bit kvar...tror inte man kan få mer valuta för 200 spänn.
Nej, det kan jag verkligen inte säga. Spelet var så otroligt mycket mer än jag hade anat...sjukt härligt spel, och ändå så långt ifrån vad jag trodde min "grej" skulle vara. Jag skulle nog våga påstå att de flesta andra spelgenrerna är enformigare än Dave the Diver
Jag brukar gilla spel likt DtD, men som andra skrivit blev loopen extremt enformig efter ca 10 timmar och jag klarade bara inte av att fortsätta. Det var inte kul att samla in grejer längre och servera på samma sätt för 100:e gången. Nu kan jag ioförsej ändå tycka att 10 timmar var värt pengen, men spelet hade mått bra av lite mer variation.