Fragzone-fredag – Calle korar tidernas 5 bästa FPS!
Ganska nära ändå!
Nah 2/5 om man är generös, så min gissning var inte ens godkänd, du hade ju med fel spel på listan 🙃
Mysigt. Får bli att repristitta!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
I vissa vinklar så skulle Calle spela den perfekta Joel i Last of Us-serien.
Angående GoldenEye så spelade jag 4-player splitscreen förra helgen på Xbox Series X. Sjukt jävla kul och det fungerar ypperligt genom sitt simpla upplägg. Trist dock att bildfrekvensen dippar emellanåt.
Vilken oväntad bonus! Fint avslut på veckan med över 3 timmar Calle i öronen (alltså 2+ timmar i podden Virtuellt Veckan med Calle och Victor Leijonhufvud som säkert en del här känner igen, rekommenderas otroligt starkt)
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
1. XCOM UFO defense
2. Super Metroid
3. Zelda BOTW
4. Doom eternal
5. DCS
Det är väl bara Doom av dessa som är ett regelrätt FPS eller menar du toppspel i allmänhet?
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Attans glömde fan Killzone 2 när jag gjorde min egen topp 5 det är självklart med i diskussionen om världens bästa FPS fasen vilken bra rökare det var och håller än idag gör det också! Och snyggt som fan är det fortfarande!
FPS som favorit genre eller ej solid lista har du iaf backar upp din topp 5 förutom Deathloop som verkligen inte var min grej!
Deathloop slängde jag med mest i brist på annat. 😂 Jag spelade aldrig Half Life 2 när det begav sig, jag tyckte alltid att Halo var för segt och jag har inte spelat Bioshock tillräckligt mycket för att uttala mig.
Kunskapsförmedlare.
Deathloop slängde jag med mest i brist på annat. 😂 Jag spelade aldrig Half Life 2 när det begav sig, jag tyckte alltid att Halo var för segt och jag har inte spelat Bioshock tillräckligt mycket för att uttala mig.
Släng in Doom 3 i din lista (om du lirat det) otroligt underskattat spel som förtjänar mer rampljus än vad det fick när det begav sig pga det var för olikt Doom. Men som fps och framförallt skräckspel är det bland dom bättre i klassrummet 😁.. Kanske slänger in det i min egen lista nu när jag tänker på det hehe mycket bra fps finns det!
Svårt, ska se den sen och redan nu lägga ut de som bör vara topp5. Blir intressant att jämföra.
FPS som i "vilken shooter som helst i första person" och den är svårast. Half-Life är given på den listan och väljer man Half-Life får man ju CS där på köpet eftersom det var en HL-mode från början. Även Doom är lika given på den här listan. Har man inte HL och Doom på en sån här lista har man helt enkelt fel. Sorry!
FPS som i "tävla mot andra online" så blir plötsligt ett eller båda två av BF1942 och BF2 givna på listan. Här försvinner Half-Life och istället blir CS specifikt valt.
Quake
Half-Life
Battlefield 1942
Battlefield 2
Doom
Då har jag valt utifrån perspektivet att kampanj kan räknas in likväl som multiplayer.
Vill man vara extra tjurig kan man välja HELT i historien och då smyger HIRED GUNS in på topp5-listan och minst 50% av alla på FZ säger "öh vad är det".
Det var tider det!
Nothing is Power without Control
Vad söt Calle har blivit!
https://www.syfy.com/sites/syfy/files/styles/hero_image__larg...
Vadå blivit? Calle har väl alltid vart söt?
Vadå blivit? Calle har väl alltid vart söt?
Det har du iof rätt i! Men han är liiiite sötare nu!
Halo kompis!
Det är väl bara Doom av dessa som är ett regelrätt FPS eller menar du toppspel i allmänhet?
Uj, det har du rätt i. Jag missade att det gällde FPS =p
Okej, jag måste också göra en lista. Är så jävla tokig att jag blandar MP och SP hejvilt.
1. Quake III
2. Wolfenstein: The New Colossus
3. Medal of Honor: Allied Assault
4. Battlefield: Bad Company 2
5. Cube
Kampanjen i BF Bad company 2 var ju så kul tycker jag, och humorn mellan karaktärerna likaså. Även det ett spel jag inte hade sagt nej till en remake/remaster av.
Nothing is Power without Control
Vilken oväntad bonus! Fint avslut på veckan med över 3 timmar Calle i öronen (alltså 2+ timmar i podden Virtuellt Veckan med Calle och Victor Leijonhufvud som säkert en del här känner igen, rekommenderas otroligt starkt)
En extra smarrig dubbeldipp!
Super kul att få se dig igen Carl Johansson-Sundelius <3
Och ja för mig valde du helt rätt som nr.1 Quake 3 Arena. För mig finns så mycket historia och så många minnen ifrån just Quake3 eran. Vet att jag redan för många år sedan skrev ner en del av dem, så ska bespara alla ungdomar detta här . Men för mig så vart det just Quake3 som pushade fram esporten ytterligare både online och med anordnade LAN tävlingar så som CPL, innan CS tog över stafett pinnen.
Hoppar in och får min arena dos ibland i senaste CoD spelen i just TDM. Inte samma sak självklart, men så som spawn system och läsa av situationerna på mappsen är ungefär desamma. Men annars har jag tagit mig två varv runt Half-life:Alyx med min Quest 3 och ja Half-life serien finns absolut i hjärtat också, även om jag aldrig tyckt CS varit särskilt kul.
"It aint about power, it's about balance!" InitialD
EFT är faktist för mig det bästa FPS som inte är färdigt. Själv Känslan i spelet är det bästa jag har haft och det är också den typ av FPS jag hadde önskat mig en lång tid. Alla copycats som har kommit efter har inte gjort det bättre.
Quake III Arena Bästa Quake spelt som gjordes för det är ju det som är grunden till dagen Quake som ännu spelas.
Call of Duty Orginalet Med expansioner. Bästa WW2 FPS. Fan man hadde roligt i detta spela då det kom.
Call of Duty Modern Warfare Orginalet. Samma här jävla bra spel och det har inte förbättras sen dess.