Assassin's Creed Shadows samlarutgåva prissänks med drygt 500 kronor

Robot
Assassin's Creed Shadows samlarutgåva prissänks med drygt 500 kronor

När early access och season pass skippas.

#assassins-creed-shadows

Avstängd

Det är ju ingen prissänkning eftersom det inte är samma produkt.

Nog viktig distinktion för att inte lura köpsinnet.

Inaktiv

vilket samlarobjekt till ett spel som verkar utskällt redan innan det ens är släppt?

Medlem

Inget season pass, verkar som dom inte tror på sin egna produkt. Smart att lova ut första DLC gratis istället, bara att skippa släpp av DLC om spelet floppar.

Medlem

Tar vad som finns vid det här laget.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inget Season pass gör ju att intresset från min sida sjunker med sisodär 90%. Blir kanske en standard-utgåva om ens det. Kanske spelar på Game Pass senare om det släpps där istället.

Gen
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Inget Season pass gör ju att intresset från min sida sjunker med sisodär 90%. Blir kanske en standard-utgåva om ens det. Kanske spelar på Game Pass senare om det släpps där istället.

Är Season Pass så pass viktigt i ett spel man inte ens spelat eller vet är bra?

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Inget season pass, verkar som dom inte tror på sin egna produkt. Smart att lova ut första DLC gratis istället, bara att skippa släpp av DLC om spelet floppar.

De försöker återvinna förtroende hos spelarna. Många klagar ju på säsongs-pass i spelreleaser eftersom de innehåller produkter som inte är släppta och är en slags inbakad förbeställning. Dessutom är inte tidigstart speciellt poppis heller.

Jag tycker det är bra av Ubisoft, de går i rätt riktning. Det viktiga är förstås att släppa bra spel, men uppskattar att de försöker bli bättre på alla håll.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är Season Pass så pass viktigt i ett spel man inte ens spelat eller vet är bra?

Köper jag en samlarutgåva eller någon slags premiumprodukt som profilerar sig utöver vanliga standardspelet förväntar jag mig mer också. Då känns det b att behöva köpa till DLC i efterhand, då får jag inget mervärde.

Medlem

Läste nånstans att man får DLC gratis och kanske därför dom tar bort season pass.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Läste nånstans att man får DLC gratis och kanske därför dom tar bort season pass.

Jaha då är det ju en annan sak! Då behövs ju ingen gold Edition på samma sätt.

Gen
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Köper jag en samlarutgåva eller någon slags premiumprodukt som profilerar sig utöver vanliga standardspelet förväntar jag mig mer också. Då känns det b att behöva köpa till DLC i efterhand, då får jag inget mervärde.

Just ja, vi snackar om samlarutgåvan här. Fick hjärnsläpp

Medlem
Skrivet av Gen:

Just ja, vi snackar om samlarutgåvan här. Fick hjärnsläpp

Haha ok, lugnt! Men de brukar ju släppa Gold och Ultimate-utgåvor och dem har jag ingenting emot finns och erbjuder framtida släpp som då kan ingå. Visst är det lite "riskabelt" att köpa en sådan, då du kanske inte älskar spelet och inte ens vill spela DLC:t senare, men många AC-spel är rätt likartade så det känns som en vet vad en ger sig in på.

1
Skriv svar