Testpilot: Steelseries Apex Pro TKL Gen 3 – Funktionsrikt tangentbord för spel
Fredrik Thorell testar ett påkostat gamingtangentbord och försöker att inte bli kickad från CS2 med Rapid Tap-funktionen igång.
Har haft tangentbordet i ett par år nu, det var 1200:- på rea på Elgiganten. Är otroligt nöjd och det lär dröja innan jag byter.
Schysst! Kul att du är nöjd med ditt tangentbord
Vad är det bästa med tangentbordet tycker du?
Ska nämna att tryckfelsnisse tog sig in i rubriken och just "gen 3" föll bort. Justerat nu. My bad. Det som recenseras är alltså en nyare version av det du har hemma.
Bara hojta om du vill veta nå mer.
Jag har sedan ett par år ett fullstort Apex Pro och jag älskar det. Kommer inte att byta så länge det inte pajar eller jag känner att det är dags för trådlöst.
Kul!
Vad gillar du mest?
Som jag skrev i kommentaren ovanför så har du någon fråga så är det bara skrika till!
Schysst! Kul att du är nöjd med ditt tangentbord
Vad är det bästa med tangentbordet tycker du?
Ska nämna att tryckfelsnisse tog sig in i rubriken och just "gen 3" föll bort. Justerat nu. My bad. Det som recenseras är alltså en nyare version av det du har hemma.
Bara hojta om du vill veta nå mer.
Åh, se där, uppdateringar! Jag gillar att det är responsivt men ändå tyst. Jag hade röda cherrytangenter innan och de här känns som om jag slipper göra lika djupa nedslag på vilket mina handleder uppskattar. Det är dessutom väldigt litet motstånd.
Hade även en coolermaster TKL innan men det var lite svampiga tangenter på den i jämförelse. Det känns solitt men ändå raffinerat.
Snuskigt snyggt tangentbord! Den dagen min Corsair K65 ger upp kanske det blir en sån.
Åh, se där, uppdateringar! Jag gillar att det är responsivt men ändå tyst. Jag hade röda cherrytangenter innan och de här känns som om jag slipper göra lika djupa nedslag på vilket mina handleder uppskattar. Det är dessutom väldigt litet motstånd.
Hade även en coolermaster TKL innan men det var lite svampiga tangenter på den i jämförelse. Det känns solitt men ändå raffinerat.
Svampigt är så långt man kan komma ifrån det här tangentbordet i alla fall, och eftersom avståndet till brytaren läses av hela tiden och det går att sätta aktiveringsavstånd på 0,1 mm så räcker det alltså med att trycka ner tangenten 0,1 millimeter för att aktivera brytaren.
Sen kan jag tipsa om att just det här tangentbordet är med som en lanseringsprodukt hos Inet, nu när de öppnar sin andra butik i Stockholm. Nedsatt till 1 990:- i begränsad upplaga.
https://www.inet.se/kampanj/9449/oppningsevent-inet-medborgar...
Kul!
Vad gillar du mest?
Som jag skrev i kommentaren ovanför så har du någon fråga så är det bara skrika till!
Att man kan ställa in aktiveringspunkten. Jag behöver till exempel aldrig flytta lillfingret från SHIFT till CTRL när jag vill sluta springa och börja smyga, jag bara sänker ner handen istället för att använda fingertoppen Sen gillar jag känslan överlag.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.