Kan inte skapa ny värld i minecraft, inte ens microsoft/xbox support kan lösa problemet

Medlem
Kan inte skapa ny värld i minecraft, inte ens microsoft/xbox support kan lösa problemet

Tjo!

För ett tag sedan kunde jag plötsligt inte längre skapa nytt spel i minecraft. Spelet säger "Du har stängt av flerspelarläge i xboxkontoinställningarna".

- Har kontaktat xbox support och gått igenom alla inställningar i microsoft och xbox kontona. Allt är som det ska.
- Gjortde en reset av xbox med xboxsupporten. Hjälpte inte.
- Installerat om Minecraft och raderat all cache och sparat material. Hjälpte inte
- Xbox support säger: Vad konstigt, jag vet inte vad som är problemet. Men vi kan testa att du joinar gamepass igen för 10:- så avaktiverar jag automatisk förnyelse. DÅ fungerar spelet igen!
- Sedan gick gamepass tiden ut spelet fungerade ett tag efteråt också utan gamepass men nu är samma problem uppe igen.
- Jag har alltså köpt ett spel som jag inte kan använda och supporten kan inte hjälpa mig.

Någon som varit med om detta?

Medlem

Har du testat att googla precis det du skrev?

Jag testade att googla: "Xbox minecraft cant start new world without game pass" och fick en hel del träffar där andra har haft exakt samma problem.

https://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/1f0dl6r/you_cant_...
Och en hel del andra reddit trådar om detta. Denna verkar ha några sätt att fixa det på.

Samt en hel del youtube videos om ämnet med. Men de orkade jag inte titta på.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Har du testat att googla precis det du skrev?

Jag testade att googla: "Xbox minecraft cant start new world without game pass" och fick en hel del träffar där andra har haft exakt samma problem.

https://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/1f0dl6r/you_cant_...
Och en hel del andra reddit trådar om detta. Denna verkar ha några sätt att fixa det på.

Samt en hel del youtube videos om ämnet med. Men de orkade jag inte titta på.

Tack,

Jag hittade nyss den tråden och det funkar väll förvisso att börja med att gå in i multiplayer och stänga av det för att sedan skapa ett spel (spelet skapas direkt går inte välja kreativt eller överlevnad). Sedan i spelet får jag ändra inställningarna för om jag vill ha kreativt eller överlevnad.

Känns ju ändå som en fet bugg som alla borde få som har xbox eller? Rätt illa också att man ska behöva googla sidolösningar för att komma runt problemet.

1
Skriv svar