Dragon Age: The Veilguard

Avstängd
Skrivet av asdfg:

Alltså jag vet att anti woke-maffian är en lättpåverkad skara, lurade av grifters som Grummz, men det är nästan elakt att lura på dem att köpa dyra VR-headset som kommer göra dem illamående också utöver hjärntvätten de redan utsatts för.

Du är fanimig tvivelaktig som kommentatör här måste jag säga. Maffia liksom?

Eller är man en foliehatt om man tycker att det är en stor maffia?

Nej, jag tror inte det, va?

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Det här låter INTE särskilt trovärdigt.

https://www.psu.com/news/dragon-age-the-veilguard-praised-by-...

https://www.pcgamer.com/games/dragon-age/baldurs-gate-3-publi...

https://x.com/Cromwelp/status/1850976800417202272

Avstängd

Vad är det du spammar mig med? Och jag har redan läst det där tror jag.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Du är fanimig tvivelaktig som kommentatör här måste jag säga. Maffia liksom?

Eller är man en foliehatt om man tycker att det är en stor maffia?

Nej, jag tror inte det, va?

Du sa tidigare "Nu blir det ju lite svårt om man vill fortsätta diskutera kritiskt med er." men du fortsätter ändå att citera mig. Nu får du ta och bestämma dig hur du ska ha det tycker jag.

Om mina inlägg provocerar för mycket kanske du ska prova logga ut och spela något avslappnande istället. Kan rekommendera Stardew Valley eller American Truck Sim.

Avstängd
Skrivet av asdfg:

Du sa tidigare "Nu blir det ju lite svårt om man vill fortsätta diskutera kritiskt med er." men du fortsätter ändå att citera mig. Nu får du ta och bestämma dig hur du ska ha det tycker jag.

Om mina inlägg provocerar för mycket kanske du ska prova logga ut och spela något avslappnande istället. Kan rekommendera Stardew Valley eller American Truck Sim.

Tycker du det?

Det var ju exakt det här jag menade.

Och det här är ditt svar på en kommentar som var ett svar på att du kallade alla för kulturkrigare?

Vad är ens en kulturkrigare menar du?

Medlem
Skrivet av asdfg:

Alltså jag vet att anti woke-maffian är en lättpåverkad skara, lurade av grifters som Grummz, men det är nästan elakt att lura på dem att köpa dyra VR-headsets som kommer göra dem illamående utöver hjärntvätten de redan utsatts för.

😂😂

Medlem

Jäklar vilken bevisning som ligger bakom när man tittar på länken där, det är den tweeten som hävdar det och... tja, inte så mycket mer som presenteras.

Jorden är platt! - nu kan du slänga upp en fin rubrik någonstans med "Earth is allegedly flat, claims inhabitants", med precis samma mängd bevis!

Microsoft straffar mig med piskrapp för att jag en gång piratkopierade Windows 95! - "Microsoft allegedly gives software pirates harsh physical punishments for pirating its software, going as far back as Windows 95!"

Och Varför Måste Man Skriva Vartenda Jävla Ord Med Stor Inledande Bokstav?!

Trovärdigheten på den där artikeln är... klart begränsad. Men visst, kommer de med solida bevis som är möjliga att verifiera och som backar det de säger så vore det ju lite intressant.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PeTTs0n:

Standard i många amerikanska medier när det gäller rubriksättning. Till och med New York Times och Wall Street Journal gör det.

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Jäklar vilken bevisning som ligger bakom när man tittar på länken där, det är den tweeten som hävdar det och... tja, inte så mycket mer som presenteras.

Jorden är platt! - nu kan du slänga upp en fin rubrik någonstans med "Earth is allegedly flat, claims inhabitants", med precis samma mängd bevis!

Microsoft straffar mig med piskrapp för att jag en gång piratkopierade Windows 95! - "Microsoft allegedly gives software pirates harsh physical punishments for pirating its software, going as far back as Windows 95!"

Trovärdigheten på den där artikeln är... klart begränsad. Men visst, kommer de med solida bevis som är möjliga att verifiera och som backar det de säger så vore det ju lite intressant.

Man måste i alla fall köpa windows...

Förstår inte varför alla ska tycka att det ska vara gratis, med uppdateringar och allt..

Bra att använda linux också, som man också bör betala för!! *jag är inte ironisk, var inte så jäkla snåla och köp ett jäkla windows/linux*

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Standard i många amerikanska medier när det gäller rubriksättning. Till och med New York Times och Wall Street Journal gör det.

Usch.

Jag kikade runt lite och det finns en del som ursäktar med att det är bättre än att skriva ALL CAPS. Sigh. Thesaurus nämner inte rubriker som ett exempel på när stor bokstav på varje jäkla ord är rimligt.

Ironin i att ett universitet i New York säger "Capitals show important words in a title. Capitalize the first and last word, as well as any major word in a title or subtitle" och sedan visar ett exempel där samtliga ord utom artiklarna ("a", "an", "the" o.s.v.) inleds med stor bokstav är lite underhållande. Om alla ord är att betrakta som "major words" - vad är då poängen, det devalverar ju bara begreppet?

Offtopic klockan 2 på natten, jag är hopplös. 😅 Vi släpper det!

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av zumo:

Jag tror inte speciellt på det här med att Bioware skulle påverka var och varenda recensent.
Naturligtvis är man väl något selektiv ur vissa avseenden, annars vore man ju dum.
Och influencers är snarare YouTubes motsvarighet till ledarsidor i de gamla pappersblaskorna, och bör alltså ibland tas med en nypa salt.
Sånt här skulle blow up om det vore nån påverkanskampanj.
Det är bara ta en titt på världen runt om er så får man snabbt en uppfattning om vad som går hem hos dagens ungdomar och publik.
Det ska vara trendigt, nytänkande och modernt.
Allt som nånsin uppskattats av tidigare generationer är nu gammalt och förlegat.
Förut var det blod/gore, chockerande val och cliffhangers som var dragningskraft.
I dag är det bortopererade tuttar, vågade pronomen och bombastisk musik som tagen ur climax-delen i en spännande animerad äventyrsfilm.

Jag menar man lyckades trots allt ge Inquisition ett snitt på 85 hos Metacritic xD...
Enough said.

Jag tror snarare att en annan är en gammal, bitter relik från en svunnen tid (En bättre tid).
Skulle slitit mitt hår, om det nu fanns något kvar.

Du får börja få utlopp på dina andra hårsäckar då kanske.

Medlem
Skrivet av Hoffa:

Det tröttsamma npc svaret. Har ni nåt nyhetsbrev ni får utskicket i hur ni ska svara?

Snacka om projecering.

Fundera på hur alla kulturkrigare började gnälla om "woke" och sen hur plötsligt de alla började gnälla om "DEI".

Medlem

Go woke go broke.

Medlem
Skrivet av Patsy:

THIS... Spelarna får gärna vara ladyboys eller vad man nu föredrar bryr mig inte de minsta men de jävla cringe Marvel dialogerna blir man tokig av. 0 djup i dialogerna och tämligen slätstrukna val där inte mycket får någon större påverkan egentligen. Föredrar själv mörkare typ av spel och inte ett som har ett extravagant Fortnite-filter smetat över allt.

Om man skall vara lite djävulens advokat. Är det inte delvis detta "go woke, go broke-personer" brukar gnälla på? Att viljan att inte råka kränka någon det minsta och vara inkluderande leder till extremt platta dialoger och storys?

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Det här låter INTE särskilt trovärdigt.

Varför inte?
Att han skämtar lite om VAR han spelar det?
Eller för att han faktiskt hade kul med spelet?
Eller vad?

Medlem

The Guardians rubrik: "Dragon Age: The Veilguard review – a good RPG, but an underwhelming Dragon Age game" Tror jag summerar mycket. Stora grupper av spelare går nog in med rätt olika förväntningar.

Avstängd
Skrivet av Evilof:

Varför inte?
Att han skämtar lite om VAR han spelar det?
Eller för att han faktiskt hade kul med spelet?
Eller vad?

Nej, han snackar skit, tror jag, helt enkelt!

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Nej, han snackar skit, tror jag, helt enkelt!

Baserat på vad?

Avstängd
Skrivet av asdfg:

Så lajkas det på den här, har ni ens tänkt innebörden av hen säger? Vad är det för jäkla mobbningfasoner 😧

Avstängd
Skrivet av Rico01:

Baserat på vad?

? Vad menar du? Baserat på min uppfattning eller menar du om det var nåt specifikt.

Han är väldigt överdrivet positiv.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

? Vad menar du? Baserat på min uppfattning eller menar du om det var nåt specifikt.

Han är väldigt överdrivet positiv.

Så man kan inte vara överdrivet positiv till ett spel menar du?

Avstängd
Skrivet av Rico01:

Så man kan inte vara överdrivet positiv till ett spel menar du?

Inte från hans position just nu.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Inte från hans position just nu.

Om han hade skrivit: "JAG HATAR SPELET!", hade det varit okej och trovärdigt?

Avstängd
Skrivet av Rico01:

Om han hade skrivit: "JAG HATAR SPELET!", hade det varit okej och trovärdigt?

Det hade han heller inte behövt säga.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Det hade han heller inte behövt säga.

Så du bestämmer vad alla får tycka och tänka och framförallt när?

Men vafan. Nu MÅSTE jag köpa spelet för att bilda mig min egen uppfattning.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av Rico01:

Så du bestämmer vad alla får tycka och tänka och framförallt när?

Jag bestämmer vad jag får tycka och tänka.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Jag bestämmer vad jag får tycka och tänka.

Men andra som tycker saker snackar skit? Bra då vet jag att du inte är seriös eller söker seriös diskussion. Vad gör dig så speciell att du inte ger andra tillåtelse att bestämma vad de får tycka och tänka?

Avstängd
Skrivet av Rico01:

Men andra som tycker saker snackar skit? Bra då vet jag att du inte är seriös eller söker seriös diskussion.

Ibland kan det hända att folk snackar skit, eller? Skrev också att jag tror det. Du har ingen anledning att säga att jag inte är seriös just nu.

Nu tänker jag inte prata mer om det här.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Ibland kan det hända att folk snackar skit, eller? Skrev också att jag tror det. Du har ingen anledning att säga att jag inte är seriös just nu.

Nu tänker jag inte prata mer om det här.

Inte lätt när du målat in dig i ett hörn nej, så jag förstår och respekterar att du inte klarar av att prata mer om det.

Skriv svar