Songs of Conquest släpps till konsol nästa vecka

Robot
Songs of Conquest släpps till konsol nästa vecka

Mysstrategi till konsolerna redan nästa vecka.

#Lavaportion, #songs-of-coquest

Ja bra men Switch för bövelen! Tänk er att ligga på soffan/ i sängen och spela HOMM3-like. Det är ju drömmen..

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Skribent
Skrivet av Monki Rauklund:

Ja bra men Switch för bövelen! Tänk er att ligga på soffan/ i sängen och spela HOMM3-like. Det är ju drömmen..

Ja, jag har ju kvar HOMM3 på Ipaden (säljs inte längre) och det är sjukt nice att spela bärbart.

Men tror nog att Songs of Conquest har en stor chans att dyka upp på Switch i framtiden. Så håller tummarna hårt!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, jag har ju kvar HOMM3 på Ipaden (säljs inte längre) och det är sjukt nice att spela bärbart.

Men tror nog att Songs of Conquest har en stor chans att dyka upp på Switch i framtiden. Så håller tummarna hårt!

Visst ja! Ja kan ju spela det på decken, det hade jag nästan glömt😅

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Visst ja! Ja kan ju spela det på decken, det hade jag nästan glömt😅

Har spelat en del på steam deck. Nu var det ett tag sedan. Gillade inte kontrollerna, pallar inte att ha muspekare o styra med plattan. Har dom fixat det? Och höger o vänster klicka på triggers... Usch.

signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av robbis:

Har spelat en del på steam deck. Nu var det ett tag sedan. Gillade inte kontrollerna, pallar inte att ha muspekare o styra med plattan. Har dom fixat det? Och höger o vänster klicka på triggers... Usch.

På PC gick det bara köra med vanliga handkontrollen och då var det inte man kan körde någon muspekare.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Detta har jag väntat på, frågan är väl hur smidigt det är på konsoll

Medlem

På PC gick det bara köra med vanliga handkontrollen och då var det inte man kan körde någon muspekare.

Får testa igen då

signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av robbis:

Får testa igen då

Kanske går ställa in så att det blir "traditionell" handkontroll istället för Steam Deck?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Annars kan jag ju tipsa om att köra Heroes 3(eller VCMI då) på en Androidplatta! Riktigt gott! Men när detta släpps på Switch så är det ju ett dag 1-köp lätt!

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Fan va fint. Då blir det ett köp. Haft ögonen på det länge men inte kommit till skott av någon anledning.

Medlem

Kan ju börja med att nämna att många på Lavapotion, och vänner till oss är FZ-lurkers, så vi har alltid läst allt ni skrivit, även om vi inte brukar droppa kommentarer. Men jag tänkte att det kanske var dags att säga hej och svara på lite smågrejer! (jag är studiochef för Lavapotion)

Det finns planer och förhoppningar, men inget är announcat än. Vi kommer hålla FZ i loopen när och om vi vet!

Skrivet av robbis:

Detta låter jättekonstigt. Vi har jobbat stenhårt med att få till native-känsla i kontrollerna. På Steamdecken ska du inte se någon muspekare alls. Testa gärna igen, och om du fortfarande har problem, droppa gärna ett mejl till oss!

Skrivet av Wolffe:

Detta har jag väntat på, frågan är väl hur smidigt det är på konsoll

Vi har bakat kakan i flera år och lagt extremt mycket tid, tillsammans med vår portningspartner Bitwave, på att få till bra kontroller. Vi är väldigt nöjda. Det är ingen half-ass port.

Skrivet av Ro-Jaws:

Fan va fint. Då blir det ett köp. Haft ögonen på det länge men inte kommit till skott av någon anledning.

Roligt att höra!

Medlem
Skrivet av LavaMagnus:

Kan ju börja med att nämna att många på Lavapotion, och vänner till oss är FZ-lurkers, så vi har alltid läst allt ni skrivit, även om vi inte brukar droppa kommentarer. Men jag tänkte att det kanske var dags att säga hej och svara på lite smågrejer! (jag är studiochef för Lavapotion)

Det finns planer och förhoppningar, men inget är announcat än. Vi kommer hålla FZ i loopen när och om vi vet!

Detta låter jättekonstigt. Vi har jobbat stenhårt med att få till native-känsla i kontrollerna. På Steamdecken ska du inte se någon muspekare alls. Testa gärna igen, och om du fortfarande har problem, droppa gärna ett mejl till oss!

Vi har bakat kakan i flera år och lagt extremt mycket tid, tillsammans med vår portningspartner Bitwave, på att få till bra kontroller. Vi är väldigt nöjda. Det är ingen half-ass port.

Roligt att höra!

Hej!
Kul att nu engagerar er här.

Saknar dock ett demo, är det något som kan dyka upp framöver?
Det var det som fick mig att köpa Heroes of might and magic för länge sedan.
Tror att man fick någon eller ett fåtal kartor med typ 2-3 faktioner att testa med, vilket var ett bra sätt för att få känsla för spelet och speltypen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hej!
Kul att nu engagerar er här.

Saknar dock ett demo, är det något som kan dyka upp framöver?
Det var det som fick mig att köpa Heroes of might and magic för länge sedan.
Tror att man fick någon eller ett fåtal kartor med typ 2-3 faktioner att testa med, vilket var ett bra sätt för att få känsla för spelet och speltypen.

Tack! Det är alltid en balansgång när man lämnar lurker-mode. Vill inte att journalister heller ska känna att vi liksom hårdgranskar allt som skrivs, utan att de är helt fria i att risa och rosa Men klart att vi läser det mesta som skrivs, för att få veta vad folk gillar och inte!

Hursomhelst: Vi har klurat på ett demo, flera gånger faktiskt, men vi har inte tagit något slutligt beslut i frågan. Jag tror att vi kanske kommer testa det framöver, men jag vågar inte lova något!

Skribent
Skrivet av LavaMagnus:

Tack! Det är alltid en balansgång när man lämnar lurker-mode. Vill inte att journalister heller ska känna att vi liksom hårdgranskar allt som skrivs, utan att de är helt fria i att risa och rosa Men klart att vi läser det mesta som skrivs, för att få veta vad folk gillar och inte!

Hursomhelst: Vi har klurat på ett demo, flera gånger faktiskt, men vi har inte tagit något slutligt beslut i frågan. Jag tror att vi kanske kommer testa det framöver, men jag vågar inte lova något!

Som recensent av spelet tycker jag det är kul att ni tittar in och läser. Nu fick ju Songs of Conquest 4/5 av mig så det känns ju bra. Men hade även tyckte det varit lika kul om jag get ett sämre betyg.

Väl mött!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

släpps idag men har fortfarande inte kommit upp något pris i playstation store (som jag kan hitta i alla fall). Någon som har koll vad det kommer att kosta?

Medlem

Som recensent av spelet tycker jag det är kul att ni tittar in och läser. Nu fick ju Songs of Conquest 4/5 av mig så det känns ju bra. Men hade även tyckte det varit lika kul om jag get ett sämre betyg.

Härligt att höra!

Skrivet av svanfors:

släpps idag men har fortfarande inte kommit upp något pris i playstation store (som jag kan hitta i alla fall). Någon som har koll vad det kommer att kosta?

Priset ska ligga på samma nivå som på PC, men olika stores har lite olika variationer på regional pricing, men i USD kostar det $34.99.

1
Skriv svar