Titta in bakom kulisserna på kommande South of Midnight
Ett actionäventyr i en magifylld amerikansk söder.
#Compulsion-games, #South-of-midnight, #nyhetstips
Jag gillade Contrast, och We Happy Few hade potential. Mindre taggad på South of Midnight, och det verkar tyvärr finnas en del toxiska åsikter hos en viss person hos Compulsion:
"Honestly, I hate gamers."
"White male gamers were a mistake."
Jag gillade Contrast, och We Happy Few hade potential. Mindre taggad på South of Midnight, och det verkar tyvärr finnas en del toxiska åsikter hos en viss person hos Compulsion:
Ja sånt där hör hemma i soptunnan. Vad man kan döma utifrån det faktum att hon inte fick sparken, är att liknande åsikter delas av studion. De har även samarbetat med konsulten Sweet Baby Inc som har gjort uttalanden av samma kaliber. Rasism och sexism med ett hjältekomplex, det är vad det är. Undra vad som sägs bakom stängda dörrar när de så skamlöst kan yttra sig öppet.
Ja sånt där hör hemma i soptunnan. Vad man kan döma utifrån det faktum att hon inte fick sparken, är att liknande åsikter delas av studion. De har även samarbetat med konsulten Sweet Baby Inc som har gjort uttalanden av samma kaliber. Rasism och sexism med ett hjältekomplex, det är vad det är. Undra vad som sägs bakom stängda dörrar när de så skamlöst kan yttra sig öppet.
Ja, jag känner bara spontant att jag inte vill stödja sådan här dynga. Önskar verkligen att vi hade kommit längre.
Preach.
Eller ok. Är väl okej att vara white male, I guess. Guilty as charged osv.
Hatar "Gamers", dock
...Jävla grabbigt rövgäng.
subterranean homesick alien
När man ser folk blir anställda pga hudfärg och vilka politiska åsikter ist för att göra ett spel ja då kvittar det hur bra spel dom gör, det ser bra ut och själva basen på storyn känns bra.
Men nejtack. hoppas det går som det gick för concord. så dessa sweetbaby inc manshatande personerna försvinner ifrån denna industrin. örk.
När man ser folk blir anställda pga hudfärg och vilka politiska åsikter ist för att göra ett spel ja då kvittar det hur bra spel dom gör, det ser bra ut och själva basen på storyn känns bra.
Men nejtack. hoppas det går som det gick för concord. så dessa sweetbaby inc manshatande personerna försvinner ifrån denna industrin. örk.
Amä du vet väl inte varför dom blev anställda
Sen är det väl dessutom en legitim tillgång att ha unika perspektiv i sin studio då det (eventuellt) kan hjälpa en att göra mer originella/intressanta spel.
Är väl bara kul så länge det handlar om att skaka om vad som är normen.
Men sen när det börjar bli normen att ha en "vi är progressiva"-vinkel på sitt spel såpass att den vinkeln börjar bli trött.. Jag då tappar det ju det mesta av sin styrka.
Tycker absolut, dock, att det är legitimt att anställa till sin studio delvis baserat på vilket perspektiv/stil/utgångspunk den anställde har, eftersom det på legitima sätt kan sätta sprätt på hur intressanta grejjer man lyckas skapa.
subterranean homesick alien