Metaphor: Refantazio
Grym recension och ett välförtjänt betyg! Synd bara att många kommer hoppa över spelet för att de är för tuffa för den grafiska stilen/att det är ett jrpg :/
tråkig attityd. jag gillar anime, men av typen ghost in the shell, patlabor, akira, perfect blue osv. oftast äldre anime där karaktärerna iaf någolunda ser ut som människor. är jag "för tuff" tycker du, för att jag inte pallar med loli-tjaffs där alla kvinnor ser ut och låter som småbarn, och alla snubbar som k-pop idoler? det är den vibben jag får av det lilla jag sett av det här spelet.
persona 5 känns ju isånafall mer lockande än detta, och det gav jag ändå en 5-6 timmar innan jag gav upp. jag säger inte att det är helt omöjligt att jag skulle tycka om det. nier automata är ändå ett av de bästa spelen jag spelat, men det tog ett bra tag och en jävla massa tjat från kompisar innan jag lyckades se förbi estetiken.
vem vet, jag kanske ger det en chans nån dag, men inte för €70.
Har sett hur många som helst hacka på spelet bara för att det är japanskt/har en anime-style utan att ens ge spelet en chans. Tydligen är det inte macho nog
Jag delar denna uppfattning och jag är förmodligen en själv som ibland väljer bort spel för att de är lite väl ”japanska” för min smak.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Då hoppas jag att spelet klickar även för mig tids nog.
det gör det inte... kört några dagar nu och jag fattar verkligen inte saken med dessa spel. Persona för mig var typ riktigt dåliga... det är typ samma spel men dom har utvecklat det som gjorde det dåligt till det värre... Nä Det krävs nog vissa japanlover människor för att fatta grejen med detta spel men nej det är FAN inte bra någonstans...
1# FZ Troll
Testa demon är väl mitt tips, riktigt matig är den ju!
ja ganske nice när man kan dra hem demot och köra ett litet script också för att låsa upp hela spelet det är väl inte piratkopiering?!
1# FZ Troll
det gör det inte... kört några dagar nu och jag fattar verkligen inte saken med dessa spel. Persona för mig var typ riktigt dåliga... det är typ samma spel men dom har utvecklat det som gjorde det dåligt till det värre... Nä Det krävs nog vissa japanlover människor för att fatta grejen med detta spel men nej det är FAN inte bra någonstans...
Vissa spel tilltalar ju en inte. Tex kan jag förstå hyllningarna till spelet ”Night in the Woods” men själv blir jag bara stressad av den typen av spel.
Sen kan ju alltid den grafiska stilen bli lite avtändande för vissa
Åh nej. Min stackars backlog över spel jag borde spela!
Som att spela whack-a-mole. Just betat av flera stycken, men sen dyker sådant här upp.
Tror mer att folk som har en förkärlek för japanska grejer har någon form av diagnos. Eller så tycker detta folk att det är coolt att gilla saker som är japanska för att det är konstigt. Man vill helt enkelt sticka ut och därför säger man att man gillar det. Samma med manga och anime... Är ju inte mycket som är bra där. Detta får säkert folk att bli upprörda men det är verkligen min tanke på fenomenet.
Så om man gillar anime och manga så har man en diagnos? Jahopp då får väl jag besöka närmsta läkare och ta reda på vad jag lider av då (sjukt skum take du kommer med haha).
Tror mer att folk som har en förkärlek för japanska grejer har någon form av diagnos. Eller så tycker detta folk att det är coolt att gilla saker som är japanska för att det är konstigt. Man vill helt enkelt sticka ut och därför säger man att man gillar det. Samma med manga och anime... Är ju inte mycket som är bra där. Detta får säkert folk att bli upprörda men det är verkligen min tanke på fenomenet.
Skulle inte dra det så långt att kalla alla som gillar japanska saker att dom har en diagnos. Kan däremot hålla med om att många storylines i anime/manga inte är jättebra men det finns å andra sidan vissa animes/mangor som har riktigt bra story (Ghost in the shell för att bara ta ett exempel).
Det är omöjligt att säga anime/manga = dåligt/bra eftersom att det finns så många olika stories.
Blir jäkligt konstigt att applicera svart eller vitt på ett sånt brett spektrum, typ : Alla västerländska filmer som producerats är bra/dålig men sen tänker man inte ens på att det finns olika typer av genrer, sub-genrer och produktionskostnader.
Om syftet var att sticka ut så hade det varit bättre att gilla något annat då anime, manga och diverse japnska saker är ganska mainstream nu för tiden.
Personligen tycker jag spelet känns välskrivet och välproducerat sen om det är en bra story eller dålig kan jag inte säga förrän jag kommit några fler timmar in. Och då är jag verkligen inte någon som är helt fast i japansk media.
Efter att ha spelat runt 40 timmar nu så skulle jag nog faktiskt våga påstå att det här kan vara ett av de bästa JRPG:n jag någonsin spelat och jag har spelat många.
Förutom det långsamma introt så är det nog mer eller mindre ett perfekt RPG för mig.
Forumets Mega Drive-expert!
Önskar att man skulle va lika intresserade för JRP som för, jag förlorade intresset för FF XII då jag lämna staden. Sen dess har det inte funnits nån JRPG som har fångat mitt intresse. Estetiken var iför sig inte nå högklass heller i detta spel. Grottan/ hur lådorna gick sönder såg ju för jävlig ut.
Önskar att man skulle va lika intresserade för JRP som för, jag förlorade intresset för FF XII då jag lämna staden. Sen dess har det inte funnits nån JRPG som har fångat mitt intresse. Estetiken var iför sig inte nå högklass heller i detta spel. Grottan/ hur lådorna gick sönder såg ju för jävlig ut.
Spelade själv klart det och kan instämma att du inte missade så mycket. Tyvärr led spelet av ett development-hell där spelets handling bytte riktning pga sjukdomar inom teamets ledning. Men tyvärr fanns det inte mycket som kunde rädda det för i grund och botten var spelet väldigt repetitivt och inte så roligt att spela. Gambit-systemet gjorde bara att allt blev automatiserat så spelet blev i grund och botten att du gick från A->B med ett par strider däremellan.
Vill du ge det ett nytt försök så rekommenderar jag mer än gärna Xenoblade Chronicles Definitie Edition! Openworld, bra handling med bra tempo, rolig värld att utforska och relativt interaktiva strider med musik som får pulsen att höjas!
- Bete dig för fan -
- Ingen favoritkonsol, bara favoritspel -
Min kritik mot spelet är ganska snäll, och består i att det är lite snålt med röstskådespelare; den mesta dialogen i spelet är bara text. Min andra kritik för musiken, som i sig är suverän. Men det är lite snålt med olika låtar? Jag tycker att det är samma spår som används om och om igen, så här långt.