Ny Stalker 2-patch fixar krascher och saknade saves

Robot
Ny Stalker 2-patch fixar krascher och saknade saves

Trejde uppdateringen sedan release ute.

#stalker-2

Medlem

Frågan är hur länge man ska vänta innan man spelar det, väntade ungefär 1 år på Cyberpunk och det var sååå värt det. Vad tror ni? Ett par månader till iaf?

Inaktiv
Skrivet av Lukan:

Frågan är hur länge man ska vänta innan man spelar det, väntade ungefär 1 år på Cyberpunk och det var sååå värt det. Vad tror ni? Ett par månader till iaf?

Japp.
Själv räknar jag hösten 2025

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Japp.
Själv räknar jag hösten 2025

Nja, takten på uppdateringar här är bra mycket högre än för Cyberpunk, och spelet är inte lika fundamentalt trasigt som Cyberpunk var vid release.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Potentialen är grym, verkligen! Jag väntar dock tills AI:n är lite bättre. Blev tradigt när fienden ser och kan pricka en genom 10 buskar utan att man själv ser ett skvatt.

Om det blir från utvecklarna eller en mod spelar mig ingen roll.

Inaktiv
Skrivet av Slashgibber:

Nja, takten på uppdateringar här är bra mycket högre än för Cyberpunk, och spelet är inte lika fundamentalt trasigt som Cyberpunk var vid release.

Ok 👍

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Det var så lite så 👍

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Jag har det på GOG och förväntas ladda ner 125 gb för att få patchen. Likadant på Steam? Låter ju helt sjukt!

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Bra med patchar men tappade sjukt mkt prestanda efter första patchen, vet inte om någon annan upplevde samma sak?
Skulle vilja påstå att den nästintill halverades...

Edit... sorry var en update av nvidia drivers som denna gången tydligen hade ställt om Hz på min primära skärm vilket resulterade i följdproblem... den var ny!

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Tänk om utvecklare kunde leverera färdiga spel när spelen släpps.. Nu vet jag att just dessa utvecklare har inte haft det lätt, men detta känns mer och mer normaliserat och det stör mig grovt.

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Blev tradigt när fienden ser och kan pricka en genom 10 buskar utan att man själv ser ett skvatt.

Om det blir från utvecklarna eller en mod spelar mig ingen roll.

Finns mod för det, har inte testat den så kan inte svara på hur bra det funkar.

Skrivet av Brambas:

Tänk om utvecklare kunde leverera färdiga spel när spelen släpps.. Nu vet jag att just dessa utvecklare har inte haft det lätt, men detta känns mer och mer normaliserat och det stör mig grovt.

Jag köper/kör spel när de är färdiga, inte när de släpps. Blir inte lidande på något sätt alls och jag har en backlog på flera hundra spel att köra under tiden.

Medlem
Skrivet av bullet tooth tony:

Jag köper/kör spel när de är färdiga, inte när de släpps. Blir inte lidande på något sätt alls och jag har en backlog på flera hundra spel att köra under tiden.

Dessutom kan man ofta köpa på rea.

Medlem
Skrivet av TAC-2:

Finns mod för det, har inte testat den så kan inte svara på hur bra det funkar.

Okej, bra att det jobbas på AI:n redan iaf
Tycker spelet är häftigt men vill helst ha en så bra upplevelse som möjligt så väntar hellre lite.

Medlem

Har inte haft problem med buggar - tills idag, Trots senaste patchen så var en del av en main quest buggigt med en av 3 variationerna att lösa in den. Nåväl.
Annars väldigt najs, ångrar inte köpet.

Medlem
Skrivet av bullet tooth tony:

Okej. Tack då vet jag.

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Jag har spelat ca 80 timmar, har det varit buggit? Japp, men inget som har förstört spelupplevelsen.
Har lyckats att spela igenom storyn, med lite frustration, bortser man ifrån allt det där, så är detta nog mitt GOTY.

Men om dom nu lyckas få ingång a-life 2.0, så kommer detta spel bli magiskt

signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus ROG Astral GeForce RTX™ 5080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Jag kommer testa med game pass över julledigheten. Det får bära eller brista, kommer köra igenom det oavsett.

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: Project 007 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar