Snabbkollen – Blir The Witcher 4 lika bra som trean?
Om man tänker hur steget mellan W3 och CP2077 var. Med ännu fler välutvecklade dialoger och interaktioner... så tror jag W4 kommer bli ytterligare ett snäpp upp på stegen.
Sen kommer givetvis strider vara lite mer polerade.
Men framför allt hoppas jag på bättre loot och level-system. Kändes så himla knasigt att få legendariska svärd som man bara dumpade av till första bästa köpman för att man får bättre DPS från blå föremål från vanliga banditer
Rent tekniskt kommer det såklart vara bättre.
Men för mig, som håller TW3 som det bästa spel någonsin, kommer ingen uppföljare kunna besegra den känsla, kärlek och nostalgi jag känner för trean. Så nej, för mig kommer det inte vara bättre. Förmodligen riktigt riktigt bra, men inte bättre.
Jag hoppas bli motbevisad när det är dags!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
3an är ett av de bästa spelen jag kört så det är ju extremt mycket spelet ska leva upp till, men potentialen finns absolut. Storyn och atmosfären var för min del de starkaste delarna i Witcher 3 medans combaten var den svagaste faktorn. Lyckas de bibehålla nivån på det som är bra och förbättra de få saker som var mindre bra så kan det nog bli grymt.
Jag tror att dom skippar bordeller den här gången. Men samtidigt så tror jag att spelet blir bättre. För mycket kan förbättras från 3an. Så det skulle vara konstigt annars. Dom är kända för att visa upp spel väldigt tidigt. Så jag förväntar mig inte spelet på många år. Alltså det är läge att glömma det här spelet ett tag nu. Men roligt att dom håller på tycker jag.