The Witcher 4 fokuserar på kvalitet snarare än storlek för storlekens skull

Robot
The Witcher 4 fokuserar på kvalitet snarare än storlek för storlekens skull

"När vi måste börja upprepa saker, då är det för stort."

#Cd-projekt-red, #The-witcher-4


Medlem

hmmmmm.
Vad betyder det?

3an var STORT och top KVALITET.

Varför plocka bort det ena denna gång?
Det står fokusera. Men det kommer per automatik ändå bli mindre.
Kan de inte fokusera på två saker? Det har de gjort förr. Förutom CP2077?

Medlem

Efter Cyberpunk, i belive it when I see it.

Medlem

Bra


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Kotz:

hmmmmm.
Vad betyder det?

3an var STORT och top KVALITET.

Varför plocka bort det ena denna gång?
Det står fokusera. Men det kommer per automatik ändå bli mindre.
Kan de inte fokusera på två saker? Det har de gjort förr. Förutom CP2077?

Håller nog med här, känns mer som en primer för att "Räkna med att spelet kommer vara mindre" och inte "Witcher 3 var för stort så det ledde till lägre kvalité vilket gör att fyran kommer bli mindre". Känns lite slappt

Medlem

Hoppas det till och med blir mindre och mer fokuserat. Trean hade rätt mycket ointressant yta som man lika gärna hade kunnat kapa av

Inaktiv

Låter bra äntligen någon som tänker rätt! Är så less på större en någonsin argumenten. 3an hade lagom storlek på kartan men kändes otroligt platt och livlöst på sina ställen precis som Cyberpunk 2077. Låt mig ha möjlighet att både gå in i och bränna ner varenda jävla hus, plocka quest från alla jag finner intressant att göra business med och härjar fritt i byn istället för att skapa öppna ytor tråkiga att utforska. Kanske har dom äntligen lärt sig vad som är viktigt och levererar ett spel som lever upp till förväntningarna den här gången 👍

Medlem
Skrivet av Kotz:

hmmmmm.
Vad betyder det?

3an var STORT och top KVALITET.

Varför plocka bort det ena denna gång?
Det står fokusera. Men det kommer per automatik ändå bli mindre.
Kan de inte fokusera på två saker? Det har de gjort förr. Förutom CP2077?

Skrivet av DieZe:

Håller nog med här, känns mer som en primer för att "Räkna med att spelet kommer vara mindre" och inte "Witcher 3 var för stort så det ledde till lägre kvalité vilket gör att fyran kommer bli mindre". Känns lite slappt

De har redan bekräftat att det kommer vara ungefär lika stort som trean så jag tror inte det handlar om lathet här. De vill nog bara säga att de vill undvika att göra som tex Elden Ring med upprepade dungeons och bossar och därför gör de inte spelet ännu större.

För övrigt tycker jag dessutom det är ganska skönt att ha lite mindre spel. Att påbörja spel som är 100h+ känns alltid överväldigande för mig och det leder dessutom till längre utvecklingstid och därmed färre releaser.

Medlem

Bäst för dem att skippa kladda kartan med en massa ''?''. Låt det finnas lite upptäckareglädje


signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Jag hoppas W4 inte kommer avvika så jättemycket från W3s combat. Jag gillar verkligen det.

Medlem

DLC:t Blood and Wine den spel kartan e fasen inte liten den heller

Medlem

Witcher 3 hade mycket man kunde skippat, upprepningar som inte gav något. Mycket av detta är p.g.a. deras balansproblem, gear och loot som man inte behövde.

En sak jag hoppas dom tar bort är alla miljarder pluppar iallafall. Kanske ha några fåtal som leder vägen, alternativt ta bort dom helt och låt intressanta landmärken i världen styra nyfikenheten i upptäckandet istället. Elden Ring gjorde detta perfekt, hoppas på något liknande.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Bra! Hoppas fler utvecklare gör så, kvalitet över kvantitet varje gång. Och har dom massor av ideer över kan dom släppa DLC:er som också blir bra day one. Ge mig ett färdigt spel när det släpps och sluta lappa och laga svulstiga fetch quests.

Medlem

Blir väl bara problem på PS4 om de försöker göra något som är större än zelda3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Stort är bättre. Witcher 3 hade gärna fått vara lite större. Oblivion, Kingdom Come och Elden Ring också.

Avskyr open world-spel som är små och täta som en nöjespark fullproppad med events. Känns så konstgjort.

Stort, realistiskt och glest ska det vara, men såklart varierat, att oväntade grejer ska kunna dyka upp var som helst, när du minst anar det.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av dTexN:

Bäst för dem att skippa kladda kartan med en massa ''?''. Låt det finnas lite upptäckareglädje

Du kommer säkert kunna stänga av dem om du vill. Jag har inte tid att upptäcka allt på egen hand och uppskattar diverse frågetecken på kartan.

Medlem
Skrivet av Querth:

Hoppas det till och med blir mindre och mer fokuserat. Trean hade rätt mycket ointressant yta som man lika gärna hade kunnat kapa av

Håller med. Storleksmässigt så gillar jag The Witcher 2 bättre än The Witcher 3. Tvåan var i lagom storlek och hade en mer fokuserad historia att berätta.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Håller nog med här, känns mer som en primer för att "Räkna med att spelet kommer vara mindre" och inte "Witcher 3 var för stort så det ledde till lägre kvalité vilket gör att fyran kommer bli mindre". Känns lite slappt

Jag tycker att Witcher 3 var för stort. Innan slutet var jag less, dock ett sjukt bra spel.

Jag blir skeptisk när utvecklare pratar om yta i spelet och att det finns så mycket att göra. Yta är värdelöst om det inte finns någon vits med den. Kan man utforska á la Elden Ring är yta en bra grej men är den bara fylld med bluppar man ska hitta är det värdelöst.

Samma med "så mycket att göra". Okej, det finns många quests och sånt men är det kul? Fyller questsen någon funktion förutom att förlänga tiden det tar att klara spelet? Final Fantasy Rebirths största problem, förutom det misshandlade slutet, var för mig alla värdelösa minigames. Hade hellre sett en satsning på typ fem som är ordentligt gjorda än 30 som för det mesta var meh.

Jag tycker det är bra att de tajtar till Witcher 4.

Medlem

Personligen tycker jag att storleken på Witcher 3 var...well, jag ville bara ha mer av spelet. När jag började på Hearts of Stone blev jag faktiskt lite besviken på att inte nya kartor/områden öppnades upp då jag bara inte kunde få nog av spelet. Jag älskade verkligen att bara rida runt och "leva" i det otroliga världsbygget!
Samtidigt tolkar jag deras uttalande som att de vill fokusera mer på innehåll per m2 istället för enbart storleken på ytan, viket knappast låter dåligt på något sätt.

Det ska bli riktigt spännande att se hur de kommer göra det hela i UE5! Har längtat efter att spela något från den motorn där de verkligen skapar en värld jag vill vara i. Allt som fattas är att spelet har ett build-mode, då är ju lyckan komplett, och jag behöver aldrig lägga pengar på ett annat spel igen

Medlem

Helst dunderstora spel. Oändliga.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du kommer säkert kunna stänga av dem om du vill. Jag har inte tid att upptäcka allt på egen hand och uppskattar diverse frågetecken på kartan.

Inte riktigt samma sak. Då de troligen designar världen efter den information som finns tillgänglig. Saknas plupparna så byggs det på ett sätt som leder en dit istället.
Man måste inte heller upptäcka allt!


signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag hoppas W4 inte kommer avvika så jättemycket från W3s combat. Jag gillar verkligen det.

Sämsta med hela spelet är combaten.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Sämsta med hela spelet är combaten.

Smaken är som...

OT, jag råkade vila ögonen på din sig och såg att du har en liknande spec som jag uppgraderar till, specifikt ditt MB...vad tycker du om det, är det bra? Det är sådan jäkla djungel att hitta "rätt", men jag har ett sådant på hyllan hemma som väntar på nästa lass med R7 9800x3d. Kändes som ett bra och prisvärt kort till den cpu'n.

Medlem

Samma sak som Dice sa om bf2042, men skillnaden är att cd-project har ett förtroende som inte är förbrukat ännu.

1
Skriv svar