Sam Lake: Remedys delade universum "har bara börjat"

Robot
Sam Lake: Remedys delade universum "har bara börjat"

"Jag älskar att göra det djupare och utöka världsbygget."

#Alan-wake, #Control, #Remedy, #Sam-lake

Medlem

Blir glad av detta! Remedyverse är så sjukt intressant, ser mycket fram emot Control 2. Älskar 1an och Alan Wake 2

Releasehästryttare
Skrivet av Fiigaro:

Blir glad av detta! Remedyverse är så sjukt intressant, ser mycket fram emot Control 2. Älskar 1an och Alan Wake 2

Så länge det är mer dans i deras spel så visst!

Köpte Alan Wake 2 Deluxe Edition under BF men inte hunnit starta det ännu, men ser fram mot det.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Alan wake 2 var ju då höjdpunkten inom gaming på flera år, det kändes väldigt fräscht.

Remedy gör bara bra spel, men ska dom hålla på med ett delat universum behöver dom anställa lite fler folk, öppna en till studio och ha lite parallel utveckling.

Medlem

Tycker det är ett väldigt spännande universum. De kan hitta på nästan allt i det

Medlem

Jag hängde inte med i handlingen av Control så jag slutade spela spelet.

Medlem
Skrivet av Deli:

Alan wake 2 var ju då höjdpunkten inom gaming på flera år, det kändes väldigt fräscht.

Remedy gör bara bra spel, men ska dom hålla på med ett delat universum behöver dom anställa lite fler folk, öppna en till studio och ha lite parallel utveckling.

Tror det blir svårt för dem att göra det rent ekonomiskt, men de kan ju möjligtvis licensera ut jobbet till andra studios om intresset finns där för att bygga ut världen.

Medlem

Kan verkligen inte förmå mig att bli pepp, även om jag skulle önska det, för att spelen rent spelmässigt sätt är tämligen trågika och mediokra i mitt tycke. Storyn är intressant, men allt pill runt omkring för att få tag i nästa del känns oengagerande. Glad att det finns play-through för storyns skull på YouTube.

signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Devan:

Varje cutscene med Mr.Door var så sjukt spännande tyckte jag! Ska bli kul att se hur de utvecklar hans karaktär. Och så klart, musik delarna är också jävligt häftiga 😊

Medlem

undrar fortfarande hur max payne remaksen kmr bli utan röstskådespelaren, kmr dom använda de gamla, har dom anställt någon ny eller har dom allt redan klart?

om dom ska ha någon ny skulle jag personligen hoppas på brian bloom, känd från wolfenstein, the darkness 2 och som kane i kane and lynch, alla dom 3 rollerna känns lite max payne aktiga imo.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Ja det är glada nyheter. Har bara kört Max Payne men där lär det vara lite guldkorn där också med dina remakes, kan jag tänka mig.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag hängde inte med i handlingen av Control så jag slutade spela spelet.

Lite samma här faktiskt. Lite konstigt då Remedy är en av mina absolut favorit utvecklare.

Alan Wake 2 var/är ett av mina absolut favorit spel någonsin. ( älskar Alan Wake ) Men av någon anledning så kunde kan inte riktigt komma in i Control. Har försökt 3 gånger men har inte fångat mig riktigt. Ska försöka en 4e gång efter jag startat upp DLCt till Alan Wake 2.

Längtar efter Max Payne remake <3

Medlem

Helt sjukt överskattad utvecklare. Kan förstå att AW2 inte gått i vinst än.

1
Skriv svar