Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem

Även sjukt att skryta om ett Lego-set 10 månader(!) innan det kommer. Så komplicerat är det inte, borde kunna släppas nästa månad. Nintendo/Lego tycker ett Gameboy i Lego går att likställa med GTA VI utannonseringstid.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Även sjukt att skryta om ett Lego-set 10 månader(!) innan det kommer. Så komplicerat är det inte, borde kunna släppas nästa månad. Nintendo/Lego tycker ett Gameboy i Lego går att likställa med GTA VI utannonseringstid.

Haha, just det som också ger känslan av att de vill trolla oss nu. De hade kunnat utannonsera detta i september, "kolla det kommer något kul nästa månad" men nej de bara måste peta upp detta i våra ansikten nu när "alla" väntar spänt på ord om Switch 2.

En läckare tycks hinta om reveal nästa vecka, även om han inte vet exakt datum? Och Nintendo tycks ha firmwire update för "mouse mode" Så det känns som bekräftat! Och precis som Belgaar spekulerat ovan så tycks Fifa, Tekken 8 och Red Dead Redemption 2 kunna verifieras genom "EAN-koder" Så inte illa, speciellt inte om de är day 1 titlar heller. Skulle mer än gärna gå hem med både Metroid Prime 4: Beyond och RDR2 och spela om det sistnämnda bärbart! Oavsett så tycks det bli ett riktigt bra spelutbud! Och i en intervju tycks Nintendo mer eller mindre bekräfta att Genki-bilderna är äkta!

Medlem

Två intressanta saker från videon: Genki blev, trots förbetald monter för hela CES, utsparkade och utraderade från mässan idag. Nintendo-ninjorna tycks ha jobbat febrilt efter läckorna Och Walmart Canada har hintat om ny Nintendo Direct genom att fråga när vi tror att nästa sändning är. Och för er som inte känner till det har de historia att skicka ut en sån förfrågan kort innan någon presentation sker. Så antingen har vi en Nintendo Direct nästa vecka, eller kanske går det ihop med ryktet ovan om faktisk presentation av konsolen. Kanske en kombination? Spännande tider tycks vänta ändå!

Kommer Switch 2 med större skärm än väntat - och med OLED? Jag är skeptisk, tror kanske det handlar om senare modell för allt pekar på 8" LCD-skärm. Å andra sidan pratar de senare i videon om den franska spelläckan och om att den visar "flera Switch 2-modeller" så kanske är OLED-varianten något som släpps direkt vid launch?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Både Rockstars och ND släpper väl sina nyversioner av gamla spel till fullpris? Remastern av the last of us på PS4 var fullpris, sedan remastern av remastern till PS5 så blev priset ännu högre.

Räknar med att bakåtkompabiliteten Switch till Switch 2 blir förstås gratis, men som du säger, släpps det något form av teknisk uppdatering till spelen så kommer det kosta.

Både ja och nej!
Rockstars och ND har släppt patchar för oss som ägde PS3-PS4 versionen av The Last Of Us/GTA 5 så fick man en uppdatering för nån hundring som gjorde spelet bättre!

ND har även släppt remaster förra året på första spelet för nästan fullpris och det var så onödigt då del ett redan hade patchats upp som sat

Medlem

Vi lär ju hinna över 4000 kommentarer innan Nintendo har lyckats utannonsera Switch 2. Minns att jag skrev något liknande när det närmade sig 1000 kommentarer. 😅

Medlem

Källor till Samhushunter säger att det kan ske något kring Switch 2 och alla rykten nästa vecka, men osäkert om det är hela presentationen eller bara kommentar och sen utannonsering senare men det kan ske nästa vecka som flera rykten pekar på oavsett att DK lanseras då.

Medlem
Medlem

Senaste halvåret har man läst i denna tråd att "Det ryktas om att det kan utannonseras nästa vecka!" 😂

Har slutat hoppas nu! Det har byggts upp en helt ologisk hype inom mig för Switch 2 ..... trots att jag knappt spelat switch senaste året. Alla "nästa vecka"-rykten har förstört mig.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nu har även Skull & Co. gjort en reveal av sina kommande Switch 2-tillbehör. SKulle nog säga att det ger vatten på min kvarn att Nintendo öppnat dammluckorna medvetet.

Varför? De är inte heller licensierade. Företag vill kontrollera hur de avslöjar produkter. Vad som sker nu är rena vilda västern och tror inte Nintendo är särskilt nöjda över det. Kom tillbaka när Hori börjar avslöja saker.

Skrivet av BiffTannen:

Senaste halvåret har man läst i denna tråd att "Det ryktas om att det kan utannonseras nästa vecka!" 😂

Har slutat hoppas nu! Det har byggts upp en helt ologisk hype inom mig för Switch 2 ..... trots att jag knappt spelat switch senaste året. Alla "nästa vecka"-rykten har förstört mig.

Ja, Switch 2 har varit preciiiis bakom hörnet i minst ett halvår nu. 😅

Nej men, du postar i en tråd där 90 % av allt som läggs upp är önsketänkande eller fria fantasier, upphajpat av youtube-tomtar som tjänar pengar på att trissa upp sina tittare... så lägg förväntningarna därefter. Först nu verkar det ju onekligen som att saker och ting börjar röra på sig på allvar. Så en Switch 2-reveal är alldeles säkert precis bakom hörnet, bombsäkert den här gången.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Haha, ja, jag har själv känt mig väldigt nedslagen av alla "ropa varg" tillfällen - men tänk såhär. Allra senast slutet av mars kommer den vara utannonserad så även om du inte tror på att den kommer utannonseras nästa vecka (eller denna månaden) så är vi väldigt nära nu Så försök koppla av och låt dig uppslukas av Nintendo-magin när den väl sköljer över oss snart nog.

Redigerat bort off-topic snack. Åter till ämnet //uberpwnage

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Vi lär ju hinna över 4000 kommentarer innan Nintendo har lyckats utannonsera Switch 2. Minns att jag skrev något liknande när det närmade sig 1000 kommentarer. 😅

Allt tack vare Gertzy och hans Se & Hör länkar, som precis fick en psykos och skällde ut Sebastian haha!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/mJ-FAe1xE3o

https://youtu.be/2u6VmVmhh-k

Igår visades "Monster Hunter Wilds" under Sonys State of Play, och det finns höga chanser att det även är en releasetitel, eller i alla fall en year one titel, för Switch 2!

Berätta mer snälla 😘

Releasehästryttare
Skrivet av JokerM6:

Allt tack vare Gertzy och hans Se & Hör länkar, som precis fick en psykos och skällde ut Sebastian haha!

@Gertzy löser LÄTT 5000 kommentarer innan Switch 2 släpps!

Medlem

Xbox-spelbonanza både till PS5 och Switch 2! Källa!

Medlem
Skrivet av Devan:

@Gertzy löser LÄTT 5000 kommentarer innan Switch 2 släpps!

Haha, i takt med alla läckorna som skett nu senaste dagarna lär det väl bli så

Medlem

Kan mest känna att det är "osexigt" med alla dessa spel från andra plattformar som ska eventuellt komma till Switch 2, vem bryr sig om det? Det man vill spela på Switch 2 är ju dom spel som tillhör Nintendo-sfären.
Frågan är också hur nedgraderade spelen blir jämfört med PS5 och XSX? Att släppa en PS4-variant (om vi gissar att det är kalibern för Switch 2) och sen en till PS5, PS5 Pro-update och XSX, blir många varianter. Sen kommer ju Nintendo alltid att ligga "off" jämfört med Microsoft och Sony, man kan ju tänka sig att PS6 och Xbox 5 kommer om 2 år.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kan mest känna att det är "osexigt" med alla dessa spel från andra plattformar som ska eventuellt komma till Switch 2, vem bryr sig om det? Det man vill spela på Switch 2 är ju dom spel som tillhör Nintendo-sfären.
Frågan är också hur nedgraderade spelen blir jämfört med PS5 och XSX? Att släppa en PS4-variant (om vi gissar att det är kalibern för Switch 2) och sen en till PS5, PS5 Pro-update och XSX, blir många varianter. Sen kommer ju Nintendo alltid att ligga "off" jämfört med Microsoft och Sony, man kan ju tänka sig att PS6 och Xbox 5 kommer om 2 år.

Skulle säga att det är väldigt många som bryr sig om brett tredjepartsstöd. Om du spelar igenom Metroid, Mario och Zelda (som tre största exemplena bara inte för att de alla kommer finnas vid release) och sen inte har någonting annat att hitta så är det större risk att du säljer av din konsol av missbelåtenhet än behåller den och fortsätta prenumerera på NSO och köpa andra spel kanske spontant. Så att de tycks få väldigt stort stöd kanske inte är så stort för dig, men för väldigt många kan det locka då de känner att de investerar i en konsol som inte är DoA utan faktiskt har ett liv bortom Mario. Och för många har det visat sig vara en positiv faktor att kunna spela (om) flera spel bärbart också - så spel fortsätter sälja bara för att de finns till Switch och samma logik lär fortsätta på Switch 2. Och att göra flera konsolversioner är ingenting nytt utan vad som pågått i flera årtionden nu så lär inte bli ett problem. Och även om de knappast kommer vara lika heta versioner på S2 som på nya Xbox (som ryktas lanseras nästa år) och PS6 (2027-28) är rätt logiskt - men återigen är AI-tekniker som uppskalning och bärbarhet ett viktigare argument för många än bara att det är top notch. Med det sagt så kommer nog även PS6 sälja väldigt bra, men många kommer nog också ha Switch 2 som komplement redan så skulle inte tro att stundande konsoler kommer vara speciellt negativt för Nintendo som redan har sin ruta fixad så att säga.

Medlem

"Leaker 'moistycharlie', who has correctly leaked the PS5 Pro reveal date, is now saying that the Nintendo Switch 2 will be revealed next week!"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/Gg89n3ZXEAAyY52?format=jpg&name=l...

"Leaker 'moistycharlie', who has correctly leaked the PS5 Pro reveal date, is now saying that the Nintendo Switch 2 will be revealed next week!"

Ok, nu blev jag ju betydligt mer skeptisk. 17:e januari för utannonsering låter troligt, men 3e mars för lansering låter stressigt. Slutet av April hade jag kanske kunnat köpa. Kan såklart vara gammalt datum som han hört som "ligger kvar" och att han bara inte är uppdaterad. Men spelen verkar ju troligt nu efter senaste spelläckorna men låter konstigt att han inte räknar med Metroid Prime 4: Beyond - kanske för att vi bara tagit en next gen version av det för givet och inte stämmer - eller han har bara inte hört talas om den för Nintendo håller hårt om den? Men MK9 har han hört om? Dessutom är 3e mars en måndag så det låter inte som trolig lanseringsdag då de snarare tycks vilja släppa på torsdagar eller fredagar numera? Vad som talar för honom är att han hade rätt om PS5 Pro och Alarmo - men han kanske är lite utav en "hit or miss" bara. Bara att ta fram det största saltkaret du har helt enkelt! Snart nog vet vi!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Xbox-spelbonanza både till PS5 och Switch 2! Källa!

Egentligen ett anti-rykte, då han säger att han är osäker på om dessa titlar även gäller för Switch 2 utan främst PS5 men de skulle ju också passa - och om de ena stämmer så varför inte de andra liksom?

"I've heard that in addition to the above Hellblade 2, Age of Mythology, and potentially Gears of War 1 Ultimate Edition are all also slated for PlayStation 5 this year too, although I'm unsure if that includes the Nintendo Switch 2."

Medlem

Jag tror på reveal 30 Januari och lansering maj/juni. Högst osannolikt Nintendo kör lansering början av Mars då hade man gjort reveal för flera månader sen

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag tror på reveal 30 Januari och lansering maj/juni. Högst osannolikt Nintendo kör lansering början av Mars då hade man gjort reveal för flera månader sen

Ja, därför jag tänker att det är ett gammalt datum som hade stämt om de hade haft sin utannonsering som tänkt i September men nu fick skjutas fram som all information pekar mot. Men tror för den sakens skull att nästa vecka inte är omöjligt då andra också sagt att de hört nästa vecka. Och Samushunter säger att de inte tycks väga in DK-släppet så mycket att det styr hela utannonseringen. Så vi får se.

Medlem

"Andy from VGC says Switch 2 reveal will be “here’s the system” & full reveal later"

Så en kort teaser nästa vecka och mer information i slutet av månaden? Eller vill de bara ha ut den nu för alla rykten och sen släpper information efter investerarmötet där full information delges först och sedan till allmänheten? Det är de två scenarios jag tänker mig som är logiskt i alla fall. Vad tror ni?

Medlem

Jag har tänkt hela tiden att reveal sker i slutet av månaden.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har tänkt hela tiden att reveal sker i slutet av månaden.

Ja, det är ju en trolig antagning och snart nog vet vi! Jag hoppas ju på nästa vecka men uppgifterna verkar ju helt klart lite scetchy. Har haft rätt tidigare visserligen, men annat verkar inte lika troligt. Så ja, vi får se.

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Så det känns!

Medlem
Skrivet av Håkan:

även om jag inte skulle använda lika hårda ord, så håller jag med i sak. Jag äger i dagsläget konsoler från samtliga relevanta generationer. Men det gör jag för att jag köper en konsol för det finns spel jag vill spela. Den konsoltillverkare jag har minst konsoler från är Microsoft då jag kan spela de spel jag vill där på PC, så det har sällan varit värt det att köpa Xbox. Jag har dock en Series S eftersom jag har många 360 era spel jag fortfarande vill spela, men jag använder den inte för något current gen.

Så Switch 2 är för mig något jag vill spela Nintendos exklusiva spel på. När det gäller tex Final Fantasy VII rebirth etc så kör jag hellre det på min betydligt kraftfullare PS5 Pro eller på PC. (Jag föredrar konsol för JRPGs dock eftersom det fortfarande går att köpa fysiska ex). Jag spelar sällan handhållet om jag inte måste så min Swtich är alltid dockad. Jag har dock 3DS XL samt PSVita som jag spelar på regelbundet fortfarande, men då exklusiva titlar. Åker jag någonstans så packar jag inte ned min Switch, det blir istället nämnda 3DS eller Vita som åker med för de är kompaktare.

Med det sagt så är det mina preferenser. Jag förstår absolut alla som vill ha multiplatform på switch för att kunna spela dessa spel bärbart och har all respekt för det. Kanske Switch 2 OLED blir när jag gör samma sak? Vi får se

Xenoblade X Definitive edition på Switch 2 vore inte dumt

Medlem

https://www.nintendolife.com/news/2025/01/rumour-insider-clai...

Äntligen, har väntat hela Switch-generationen på att få spela klassiska Halo bärbart. Hoppas Microsoft klämmer till med en Gears of War-samling med del 1-3 också.

Skrivet av Håkan:

Jag är en av dem som bryr sig.
Vi är nog en del som helt enkelt inte köper 2 eller 3 olika konsoler för att spela precis alla spel som finns. Jag spelar bara på min Nintendo Switch numera och kommer inte köpa vare sig PS5 eller någon Xbox. Så för min del så är det trevligt att i alla fall en stor del av tredjepartsspelen som dyker upp förhoppningsvis även släpps på Switch 2. Sen så tycker jag det är ganska gemytligt att spela spel som Skyrim eller Kingdom Come bärbart. PS4-nivå på grafiken tycker jag duger, det har inte hänt särskilt mycket mellan PS4 och PS5, det är typ bara högre upplösningar och lite finslipningar i de flesta spelen. Om jag får spela tredjepartstitlarna i 1080p istället för 4K är inget jag tycker spelar särskilt stor roll faktiskt.

Nyare spel kommer länge släppas i tekniskt nedgraderade versioner ändå, det är ju inte som att spelen upphör att utvecklas till PS5 samma dag som PS6 släpps. Så i grunden kommer nog de flesta spel ändå vara anpassade för svagare/äldre hårdvara. Det är ju därför det inte hänt så mycket med spelen till PS5, då det i grunden mestadels är spel avsedda att kunna köras på PS4 också.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag känner ungefär samma sak med spel till PS5 eller Xbox när jag kan spela dem på min PC.
De är ju de exklusiva spelen jag kör på konsol.

Med det sagt så är det bra om Nintendo får många third party spel. Finns ju gott om folk som bara köper en konsol.
Jag drog upp det tidigare i en annan tråd, då Nintendo har så billig online prenumeration så kan det ju eventuellt locka folk som vill spela multiplayer spel på konsol om spelet finns där och fungerar bra. Om det stämmer med mus stöd så vore det ju ballt också i fps spel. Call of Duty ska ju komma.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar