Vad äter FZ? Mat-tråden!

Medlem
Skrivet av Siegfried:

<Uppladdad bildlänk>

Billys efterrättspizza

Ahaa är det så där en 18år gammal Billys ser ut? 😳

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Hittade lite gamla matbilder från 2005... kul att se vad man åt för nästan 20 år sedan😅

Här är från första gången jag åt en Gorby med Tacosmak... det blev första och sista gången för den var vidrig🤢🤮🫢
Tror Tacosmaken var ny för 2005, kommer inte ihåg riktigt?

En "gryta"... eller egentligen så är såsen, köttet och riset gjort var för sig och sedan blandande jag ihop allt efteråt så man kan tro det är en gryta... och ja, jag åt direkt ur kastrullen😅 Väldigt gott, såsen är smaksatt med Mrs Cheng's Mushroom soy och oyster sauce😋
Det är något jag äter än idag men nu är det med couscous istället för ris.

här är "korv med deg runt" som jag sa när jag var liten och mina föräldrar gjorde dom... då grillades dom på grillen, jag gör dom i ugnen. väldigt gott och mättande. Det är alltså hot dogs med sconesdeg lindat runt🙂

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Testpilot
Skrivet av Stefan JL:

Här är "korv med deg runt" som jag sa när jag var liten och mina föräldrar gjorde dom... då grillades dom på grillen, jag gör dom i ugnen. väldigt gott och mättande. Det är alltså hot dogs med sconesdeg lindat runt🙂

Pigs in a blanket vet jag att det heter, men aldrig hört någon svensk variant på det.

https://www.google.com/search?q=pigs+in+a+blanket

Medlem

Här blev det Pekingsoppa på gräsandsbuljong och älgkött ikväll. Värmer gott i höstrusket och smakar väldigt nära det vi brukade äta på Kinarestaurang när vi ännu bodde i storstan, trots de nordiska ingredienserna.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Då var fuskmåltiden över för denna gången och som vanligt är känslan att jag aldrig vill ha pizza igen.
Förr eller senare kanske den känslan sitter kvar.

Medlem
Skrivet av Stefan JL:

Hittade lite gamla matbilder från 2005... kul att se vad man åt för nästan 20 år sedan😅

Här är från första gången jag åt en Gorby med Tacosmak... det blev första och sista gången för den var vidrig🤢🤮🫢
Tror Tacosmaken var ny för 2005, kommer inte ihåg riktigt?
<Uppladdad bildlänk>

En "gryta"... eller egentligen så är såsen, köttet och riset gjort var för sig och sedan blandande jag ihop allt efteråt så man kan tro det är en gryta... och ja, jag åt direkt ur kastrullen😅 Väldigt gott, såsen är smaksatt med Mrs Cheng's Mushroom soy och oyster sauce😋
Det är något jag äter än idag men nu är det med couscous istället för ris.
<Uppladdad bildlänk>

här är "korv med deg runt" som jag sa när jag var liten och mina föräldrar gjorde dom... då grillades dom på grillen, jag gör dom i ugnen. väldigt gott och mättande. Det är alltså hot dogs med sconesdeg lindat runt🙂
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Shadee:

Pigs in a blanket vet jag att det heter, men aldrig hört någon svensk variant på det.

https://www.google.com/search?q=pigs+in+a+blanket

Pinnbröd med korv kallar vi det i Västra Götaland. Dvs. Sånt bröd man normalt lindar runt en pinne och bakar över en öppen eld eller helst en glöd.

Japan har liknande ”brödkorvar”.
https://www.jokkepalm.se/recept/recept.html#section-5-Hero

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare

Dessa va fire!

inköpt på coop, de va på rea 15kr!

Vad ska vi tro om detta? Man är ju nyfiken på hur en goomba smakar, eller kanske en rostad piranha plant?

Nån som vågat sig på eller har för ambition att görat?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Dags för vår årliga nyårs Sukiyaki.

Medlem

Länge sedan jag dokumenterade mat nu, det har varit mycket julmat och den vet nog de flesta hur den ser ut. Till helgen ville sambon ha spagetti med räkor i vitlöks- och vitvinssås så då blev det spagetti med räkor i vitlöks- och vitvinssås.

Räkor och grejer:

Tomater och grejer:

Räkor och tomater:

Vin och grejer:

Ost och grejer:

Garnering och grejer:

Presentation har väl aldrig varit min grej direkt men det smakade åtminstone bra..

Medlem

I dag blev det kokt potatis, stekt pannbiff, stekt lök och löksky. Enkelt, men så gott.

Medlem
Skrivet av Dataz:

I dag blev det kokt potatis, stekt pannbiff, stekt lök och löksky. Enkelt, men så gott.

Husman är alltid gott!

Releasehästryttare

Va och testade mister York nu, smaken va bra, men burgaren och pommesen va lite små och det fanns inte att välja större när man beställer.
Milkshakeen va jättebra smak på men omöjligt att suga genom sugröret och de fans inte skedar framme.

123:-

Har ni testat den?

Releasehästryttare

Testade en nyöppnad palestinsk resturang.

149:- va lite saftigt, men det va gott.

Skriv svar