Efter betakritik – Monster Hunter Wilds ska flyta bättre i fullversionen
Förboka inte.
För sent! 28 februari ska jag och polarna spöa monster

För sent! 28 februari ska jag och polarna spöa monster
Helt rätt, inget fel i att förboka ett spel som man vet att man kommer ha kul med och som kommer vara en stark goty contender:)
Helt rätt, inget fel i att förboka ett spel som man vet att man kommer ha kul med och som kommer vara en stark goty contender:)
”Helt rätt, inget fel i att förboka ett spel som man vet att man inte lyckas spara 700kr till releasedagen”
För om man ska vara ärlig så är det den enda anledningen till varför folk förbokar. Dom kommer inte direkt få slut på digitala kopior (inte fysiska heller).
Ja jag är ledig nu. Kan inte vänta så det är redan förbokat. Sen får det gå som det går. Jag tycker att dom borde utgå från kvaliteten i world och sedan bara förbättra den. Att spela Betan förra gången kändes ungefär som att köra Uncharted 3 efter att ha kört 2an. Det som störde mig mest var upplösningen som jag tyckte såg grynig ut.
Spelet förstörs av 60fps.
Till o med utannonseringen av mhw var 30 fps. Överambitiöst och ljuvligt lockande. Nu vill man inte. Det ser ut som en slarvig remake.
Utani gran hur exori när alla mods kommer för censur åt regeringen. Fuck regeringen isf. Hur kan de censurera?! Otäckt
Det som störde mig mest var upplösningen som jag tyckte såg grynig ut.
Tyckte det såg lite kass ut i början också. För min del var HDR helt broken som med några av Capcoms andra spel och när jag stängde av DLSS såg det riktigt skarpt och fint ut. Hoppas de slipar på den funktionen för de som vill/behöver använda det. Ingen aning om hur det var på PS5 om du spelade där.
Spelet förstörs av 60fps.
Till o med utannonseringen av mhw var 30 fps. Överambitiöst och ljuvligt lockande. Nu vill man inte. Det ser ut som en slarvig remake.
Generalisera inte med att skriva "man" när det är du som tycker någonting. Mer fps är bara najs, det ger ett bra flyt och gör det enklare att sikta nu när weak points finns i spelet. Går att cappa fps också så det är inga problem om du föredrar färre rutor per sekund.
Tycker det är helgött att det är öppen värld också, att springa fritt mellan basen och monstrena. Ger mer frihet att göra vad jag vill när jag spelar med vänner. De kan jaga ett eller varsitt monster medan jag fixar nytt vapen, så rider jag bort till dem när det är klart. Att bära med sig ett extra vapen att byta till under striden är en riktig uppgradering. Blir smidigare att lära sig nya vapen tänker jag.