Football Manager 2025 skrotas
Klokt av Sega/SI. Trovärdigheten hade varit låg om, som de själva säger, släpper ett spel nu och ett nytt om ett halvår. Bättre att polera klart och göra FM26 bättre.
Verkligen. Det är uppfriskande!
En Bamseponny av folket
Det finns väl ingen regel som säger att man MÅSTE släppa dessa sportspel varje år? För mig verkar det självklart att det som igår hette FM25 kommer rebrandas och fortsätta utvecklas som FM26, vilket verkar smart.
De har väl lovat aktieägare att de ska fortsätta att tjäna lika mycket pengar plus lite till?
Viam inveniam aut faciam
Skrotas är fel ord.
De håller på och byter spelmotor från deras egensnickrade som börjat braka ihop till Unity. Processen tar längre tid än väntat så det blir klart först till 2026. Det är inget som skrotas bara för att det sker en försening.
Om FM24, FM25 och FM26 istället blir FM24, FM25 och FM26 så är det inte helt fel att säga att FM25 skrotas Men absolut, inget slängs i papperskorgen utan allt arbete går förstås in i FM26.
Skrotas är fel ord.
De håller på och byter spelmotor från deras egensnickrade som börjat braka ihop till Unity. Processen tar längre tid än väntat så det blir klart först till 2026. Det är inget som skrotas bara för att det sker en försening.
2024 år spel skrotas kan man väl säga?
Skrot-Nisse och hans vänner har ju skrotat allt möjligt igenom åren och inte var det någon som sa något om det inte?
2025 menar du nog men nej det tycker jag inte. Inget skrotas eller slängs. Skrotas indikerar på att något slängs och man får börja om från början.
Så är det inte alls i det här fallet så det är missvisande. Avbryts kan jag godta.
2025 menar du nog men nej det tycker jag inte. Inget skrotas eller slängs. Skrotas indikerar på att något slängs och man får börja om från början.
Så är det inte alls i det här fallet så det är missvisande. Avbryts kan jag godta.
Jag menar FM2025, som var tänkt att släppas 2024.
De har släppt ett spel per år sen Hedenhös. Förra året gjorde det inte det, och då menar jag att den releasen (inte nödvändigtvis koden) har skrotats, skippats eller avbrutits. Tror vi pratar om olika delar av samma sak.
Skrot-Nisse och hans vänner har ju skrotat allt möjligt igenom åren och inte var det någon som sa något om det inte?
Skrot nisse får nog akta sig i det här fallet för han kan ju få en kapten på köpet
Det är helt vedertaget att säga skrota även om icke-fysiska produkter (som en årgångsversion av ett spel). 2025 års upplaga av FM har skrotats.
Svårt det där med copy+paste.
Säg att du har noll koll utan att säga att du har noll koll
Lite sen på bollen men väldigt bra beslut. Senaste Football Manager jag köpte var 2023 och börjar bli dags att uppdatera. Men speciellt nu när de introducerat save game compatability mellan olika versioner så blir det ännu mer sannolikt jag köper den senaste versionen varje år snarare än tidigare när man behövt börja om igen varje år.