Betalade (minst!) 1 100 för att tjuvstarta Civ 7 – kritiserar det för att vara "ofärdigt"
Har läst en del omdömen som är minst sagt intressanta, nedan punkter har jag sett nämnas några gånger och de här två specifikt fastnar jag på, för de låter totalt vansinniga. Om någon kan debunka dem vore det trevligt, för någonstans innerst inne vill jag inte riktigt tro på dem.
- Scouts har ingen auto-explore?!
- Spelet går inte att köra open-ended?! (När moderna eran är över är spelet slut, glöm det där med "just one more turn...".) Nämns att du måste nå moderna eran för att ens kunna vinna dessutom?
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag kommer inte köpa förrän de lägger till "One more turn". Klart jag vill kunna fortsätta även om modern era är slut. Jag vill kunna fortsätta så länge jag känner för! Hoppas detta löses snabbt genom patch/mods/dlc.
Nåja, ingen brist på andra bra spel att spela så jag kan vänta ett tag med köp (Vilket det garanterat kommer bli förr eller senare)
Har läst en del omdömen som är minst sagt intressanta, nedan punkter har jag sett nämnas några gånger och de här två specifikt fastnar jag på, för de låter totalt vansinniga. Om någon kan debunka dem vore det trevligt, för någonstans innerst inne vill jag inte riktigt tro på dem.
- Spelet går inte att köra open-ended?! (När moderna eran är över är spelet slut, glöm det där med "just one more turn...".) Nämns att du måste nå moderna eran för att ens kunna vinna dessutom?
Har ju inte spelat själv, men från vad jag läst så verkar spelet vara slut när modern era är över. Eftersom allt från recentioner och arga trådar på reddit säger samma sak så antar jag att det stämmer, även om det är svårt att förstå designvalet.
"Just one more turn" är ju hela spelseriens signum för guds skull!
Det blir till att fortsätta spela 4 och 5 istället helt enkelt.
Har du tips på bra moddar för civ5? Blev sugen på att installera det igen, var många år sedan sist.
Såg att dem även redan har skickat ut ett ursäktsbrev (?) https://civilization.2k.com/civ-vii/news/message-from-firaxis...
Såg att dem även redan har skickat ut ett ursäktsbrev (?) https://civilization.2k.com/civ-vii/news/message-from-firaxis...
Haha, så man kan inte ens byta namn på städer, utan det är en feature de planerar lägga till? 😅
Herregud, det är "ganska" rejäla grejer från tidigare spel de "råkat" missa den här gången.
Haha, så man kan inte ens byta namn på städer, utan det är en feature de planerar lägga till? 😅
Herregud, det är "ganska" rejäla grejer från tidigare spel de "råkat" missa den här gången.
Kommer som DLC.
Det låter trist. Det vore ok om de har en soft ending, där man sen får alternativet att fortsätta ändå.
Kommer ihåg att lag i multiplayer saknades även vid Civ 6 release, trots att det fanns i Civ 5, tog ett tag för dem att lägga till det. Hur lyckas dem missa det ännu en gång?
Kommer ihåg att lag i multiplayer saknades även vid Civ 6 release, trots att det fanns i Civ 5, tog ett tag för dem att lägga till det. Hur lyckas dem missa det ännu en gång?
Så jäkla avancerad feature det där - team i multiplayer?! Vilka krav! 😅
Kommer som DLC.
Jag vet inte ens om detta är ett skämt eller på riktigt? Behöver man köpa DLC för att få möjligheten att byta namn på städer?
Civ är väl aldrig färdigt vid launch? Tar 1-2 dlc innan det är fulländat. I det här fallet verkar det fattas lite mer än vanligt. Antar att det kommer en stor Day 1 patch?
Detta är mer än vanligt. De andra spelen har varit klara nog vid start, sedan har saker ändrats.
Jag vet inte ens om detta är ett skämt eller på riktigt? Behöver man köpa DLC för att få möjligheten att byta namn på städer?
Det kommer patchas in. Så klart kommer det inte vara en DLC.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det kommer patchas in. Så klart kommer det inte vara en DLC.
$14,99. Du får byta namn 500 gånger, efter det så kan du tanka på, $1,99 som ger dig ytterligare 100 byten.
Bara kosmetiskt, så det är ok!
Så länge vuxna karlar beter sig som otåliga bebisar och betalar för att gå före i kön för att köpa ett ofärdigt spel (betalar mer eller mindre för att göra sig till betatestare, så kommer det finnas en marknad för såna idiotier och företag kommer fortsätta ta betalt för early access. Skyll er själva.
Tycker att om man betalar så mycket är de skyldiga till att erbjuda refunds om det skiter sig, gång på gång går det från att det blir ospelbart till att spelet kraschar och raderar sparfilen nej nån standard behöver man hålla sig vid
Tidigare när spel haft play early eller vad det nu kallas (kallas väll inte early access på steam då det är nåt helt annat?), så har man kunnat refunda spel trots att man spelat mer än 2 timmar. Man har haft hela tiden på sig till spelet släpps för alla.
Det kanske inte är så längre?
Han må vara dum om han förväntar sig något annat, men spelet borde ändå vara färdigt vid release, även om han började tidigare. Kanske inte om det var ett år tidigare, men nån vecka innan release tycker jag att de borde kunna ha ett spel som är färdigt. Men, vi accepterar gång på gång att det ser ut så här.
$14,99. Du får byta namn 500 gånger, efter det så kan du tanka på, $1,99 som ger dig ytterligare 100 byten.
Bara kosmetiskt, så det är ok!
Hundra potentiella namnbyten för två dollar?
"Sounds like a good deal!" - generic gamer, probably