Lösningen är ett svenskt Game Boy-spel om Palme-mordet

Robot
Lösningen är ett svenskt Game Boy-spel om Palme-mordet

Släppt – med en fantastisk trailer!

#game-boy, #lösningen, #olof-palme

Releasehästryttare
Medlem

Det där ser fantastiskt ut. Jag vet inte om det är roligt att spela men trailern och idén är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tipstack ?

Nä.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Haha, "Baserat på verkliga rykten", det tyckte jag va roligt ;D

Ointresserad av att spela, men älskar att det görs såna här spel!

Medlem

Dags att damma av gamla konsolen då och köpa fyra batterier!

Medlem

Fett coolt.
Min kusin sprang palmestairs i somras, han var helt slut, hade Krister presterat på så sätt så hade mordet varit löst.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Älskar detta! Men alla insatta vet att det var Looptroop som sköt Palme, och satte Christer i klistret.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Älskar detta! Men alla insatta vet att det var Looptroop som sköt Palme, och satte Christer i klistret.

Det finns ju ett sk. sydafrikaspår med, det skulle då vara han Pistorius som sköt så mycket han bara kunde.

signatur

Medlem

Älskar konceptet, och jag älskar retrospel och gamla konsoler. Men Gameboy med sin grågröna sörja till grafik ser jag inte riktigt poängen i att använda sig av. Det, ihop med typ Atari 2600 är för primitivt idag. Ett snyggt Nes-spel, eller iaf Gameboy Color tror jag hade kunnat lyfta detta spel. Tänk va lite färger hade kunnat göra för att få lite skön 80tals-känsls.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Älskar konceptet, och jag älskar retrospel och gamla konsoler. Men Gameboy med sin grågröna sörja till grafik ser jag inte riktigt poängen i att använda sig av. Det, ihop med typ Atari 2600 är för primitivt idag. Ett snyggt Nes-spel, eller iaf Gameboy Color tror jag hade kunnat lyfta detta spel. Tänk va lite färger hade kunnat göra för att få lite skön 80tals-känsls.

Nu är ju så klart gamla GB mer åttiotal än vad GBC någonsin var.

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nu är ju så klart gamla GB mer åttiotal än vad GBC någonsin var.

Det stämmer ju, men GBC-kasetten går att göra bakåt-kompatibel också. Så får man själv välja om man vill spela det på sin gamla Gameboy eller en nyare, med färgstöd.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Dags att damma av gamla konsolen då och köpa fyra batterier!

Skaffade själv en anbernic rg35xxsp.
Klarar av att emulera allt möjligt, även typ quake/half-life och en del Steam spel genom Portmaster.
Men jag använder den främst för spel som körs med just denna knappuppsättning.
Drivs av Linux och en massa spel medföljer när man köper den.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Skaffade själv en anbernic rg35xxsp.
Klarar av att emulera allt möjligt, även typ quake/half-life och en del Steam spel genom Portmaster.
Men jag använder den främst för spel som körs med just denna knappuppsättning.
Drivs av Linux och en massa spel medföljer när man köper den.

https://retromini.com/cdn/shop/files/ANBERNIC_RG35XXSP_Flip_P...

Trevlig GBA SP-knockoff

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Det stämmer ju, men GBC-kasetten går att göra bakåt-kompatibel också. Så får man själv välja om man vill spela det på sin gamla Gameboy eller en nyare, med färgstöd.

Nej det går väl inte? Gbc spelen har ju inte jacket som låser fast spelet när man startar en vanlig Gameboy . Men du kan sätta i vanliga Gameboy spel i en gbc och spela med lite färg.

Edit googlade och jag hade fel det verkar ha funnits vissa gbc spel med svarta kassetter som gick att köra på de äldre, men de som hade genomskinliga kassetter var endast gbc, gba och ds.

Medlem

Köpte den bara för att stödja. Kommer kanske inte spela men när det var billigare än en kaffe på stan så var det en självklarhet.

Medlem

Fullständigt genialt presenterat koncept. Ska absolut testas.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nej det går väl inte? Gbc spelen har ju inte jacket som låser fast spelet när man startar en vanlig Gameboy . Men du kan sätta i vanliga Gameboy spel i en gbc och spela med lite färg.

Edit googlade och jag hade fel det verkar ha funnits vissa gbc spel med svarta kassetter som gick att köra på de äldre, men de som hade genomskinliga kassetter var endast gbc, gba och ds.

Hade tex Pokèmon Trading Card game som var gbc-spel men som jag kunde spela på min Original-konsol. Så var glad för de få spel som funkade "bakåt" då jag gick direkt från Gb till Gba utan att passera Color.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fett coolt.
Min kusin sprang palmestairs i somras, han var helt slut, hade Krister presterat på så sätt så hade mordet varit löst.

Ja, att det var Chrille P är det dummaste någonsin. Det var ett politiskt mord utfört av proffs pga att Palme la näsan i blöt i Iran-Contras-affären.

Medlem

Tycker inte det här är ngt man ska göra spel om,..

Medlem
Skrivet av roftg:

Tycker inte det här är ngt man ska göra spel om,..

Jag tycker precis tvärtom.

Generellt saknar jag spel som skildrar och använder historiska händelser som inte handlar om krig. Film & TV-serier ligger långt före på den punkten. Tror det finns mängder av intressanta spelkoncept att utvinna ur den historiska myllan...

Medlem

Tyvärr så är min skärm trasig, annars så hade jag nog beställt ett fysiskt exemplar.

Medlem

Såg nu att dom släppt spelet igen. Jag ställde mig i kö, men vart lite tveksam nu när dom höjt priset till 399:- plus frakt 49:- :/
Vet att jag bara skulle köpa det och lägga det i högen. Så nu tvekar jag lite..

1
Skriv svar