Vi tar spelhelg – och vinkar adjö till nattsömnen
Stardew Valley! Weekend part XIIVDZHNNGH
Denna helgen är det höst i dalen, år 3! Så fort snöjäveln kommer ska jag lägga allt fokus på att utforska Ginger Island till fullo, hitta alla valnötter och så vidare. Prata lite med den skumma tanten vid stranden, bjuda papegojgossen på godisklubba (weird!) och förhoppningsvis bygga en resort på stranden, Trump style.
Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att Ginger Island inte passar in i spelet och hade gjort sig bättre som något mer fristående, separat. Stardew Valley: Beach Bum Edition, eller nåt. Det är inte ofta jag tycker så i spelväg men less is more är fan precis det uttryck jag är ute efter. Nåväl, ändå kul med nytt content som inte fanns där när jag spelade det senast, för 375 år sedan.
Har skaffat en unge som kravlar runt i huset Exorcisten-style (seriöst, ibland hittar jag henne inte.. tveksamt föräldraskap där 😅) men vet inte riktigt när man kan få en till?? För två kids är väl max, eller? Har det dubbla IRL, de är som tur är inga Exorcisten-barn. Och jag vet oftast vart de håller hus, också...
Oklart hur mycket spelande det blir dock, har en schysst Stephen King-bok att bläddra igenom som kanske prioriteras vid ev egentid, lol.
Ska bli klar med Penny's Big Breakaway inför recension samt förhoppningsvis dyka in i ett spel ur backloggen.
Spelhelgen kommer först och främst att ägnas åt att förpassa zombiehorden till jorden och spela klart Dead Island 2 kampanjen med grabben, (hans första genomspelning) han valde Amy och jag valde Bruno denna gång, men jag föredrar min Scream Queen Dani.
Därutöver blir det Eternal Strands, Avowed, Kingdom Come Deliverance 2, Ninja Gaiden 2: Black, Citizen Sleeper 2: Starward Vector samt lite återbesök i Indika.
Slutligen blir det rankat spelande och pubs med kompisarna och familjen i Black Ops 6 & Apex Legends, samt lite real war tactics i Hell Let Loose (som nyligen fick en patch).
Happy Gaming Weekend!
PS
Glad Valentins Dag!
Glad alla ♥️s dag och grattis på namnsdagen @wakkaah !!
Tack! ❤️❤️❤️
Ska försöka bli klar med Metaphor refantazio.
Imponerande. Spelade 50 timmar men sedan orkade jag inte. Sålde det o sitter nu med fantastiska KC Deliverance 2. Mer mitt typ av spel med mer interaktion och mindre text. Oj vad de utvecklats från ettan som jag gav upp efter ett par timmar😅