Svenska Liquid Sword varslar delar av personalstyrkan
Hårda bud att skala ner innan man ens fått ut sitt första spel, undrar hur många som jobbar där.
Kanske, men har de arbetat med sitt första spel i nu 5 år och de inte ens presenterat det än så kanske det är dags att dra i handbromsen.
Startar man en ny studio så borde ens första spel inte vara större än att det blir färdigt på 3 år.
Sen om det säljer bra så kan man skala upp till nästa spel.
Coffeestain som gjorde Satisfactory är ju ett lysande exempel på hur man lyckas som företag,
De gjorde flera mindre spel innan det stora de släppte nu.
Kanske, men har de arbetat med sitt första spel i nu 5 år och de inte ens presenterat det än så kanske det är dags att dra i handbromsen.
Startar man en ny studio så borde ens första spel inte vara större än att det blir färdigt på 3 år.
Sen om det säljer bra så kan man skala upp till nästa spel.
Coffeestain som gjorde Satisfactory är ju ett lysande exempel på hur man lyckas som företag,
De gjorde flera mindre spel innan det stora de släppte nu.
Absolut. Så ser jag det med, men det är svårt att göra mindre för vissa, kommer man från och som ägare av Avalance så vill man nog göra något större direkt. Som han GTA killen där som skall göra något stort liksom.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Hårda bud att skala ner innan man ens fått ut sitt första spel, undrar hur många som jobbar där.
Runt 100 vill jag minnas dom hade som mål att anställa i alla fall när jag intervjuade med dem för något år eller så sedan. Läste något i DI att hälften fick gå men har inte sett några uppgifter om det, stämmer det så går man från 100 till 50.
Kanske, men har de arbetat med sitt första spel i nu 5 år och de inte ens presenterat det än så kanske det är dags att dra i handbromsen.
Startar man en ny studio så borde ens första spel inte vara större än att det blir färdigt på 3 år.
Sen om det säljer bra så kan man skala upp till nästa spel.
Coffeestain som gjorde Satisfactory är ju ett lysande exempel på hur man lyckas som företag,
De gjorde flera mindre spel innan det stora de släppte nu.
Coffeestain Stain Studios hade tur med Goat Simulator som blev en stor hit och gav dom helt andra ekonomiska muskler än vad de hade tidigare. Innan Goat Simulators framgång var det mycket crunch och ont i magen av oro att deras spel måste sälja för att få det att gå runt.
Det släpps massor med spel på Steam. För varje spel som blir populärt så är det minst 100 spel (och dess utvecklande studio) som inte går bra.
Coffeestain Stain Studios hade tur med Goat Simulator som blev en stor hit och gav dom helt andra ekonomiska muskler än vad de hade tidigare. Innan Goat Simulators framgång var det mycket crunch och ont i magen av oro att deras spel måste sälja för att få det att gå runt.
Det släpps massor med spel på Steam. För varje spel som blir populärt så är det minst 100 spel (och dess utvecklande studio) som inte går bra.
Nu va det deras sanctum serie som satte dem på kartan innan goatsim.
Hårda bud att skala ner innan man ens fått ut sitt första spel, undrar hur många som jobbar där.
Mja har man för stora ambitioner och börjar med ett AAA rollspel som första spel så kanske inte så förvånande...