Diskutera – Uppföljare som gjorde dig besviken
Resident Evil 6...
Resident Evil 6 är inte bra men bättre än 5an. Men smaken är som baken
Deus Ex ligger ju risigt till, allt efter första spelet är en soppa till den gräns att det inte borde få dela namn.
Dino Crisis 3 var ju inte bra, det går inte att förneka att det spektaklet dödade hela spelserien.
Leisure Suit Larry: Reloaded och allt därefter var rent skräp efter Love for sail (som hade en hel del roliga pussel att klura ut).
Tycker du 16 är en sån besvikelse? Varför?
Det spelet spelade mer eller mindre av sig självt.
100%! Tyckte att stämningen var klart bättre i det första spelet. Kändes som om man kom story och lore närmare där. Men det vågar man knappt säga eftersom ME2 verkar nästan unisont hyllat som det bästa spelet i serien
Man kan se dom som Alien och Aliens, 2 bra filmer men rätt olika då en är mer lugnare med stämmning medans aliens 2 är mer macho lets do this! Precis samma som med Mass effect 1 o 2
Man kan se dom som Alien och Aliens, 2 bra filmer men rätt olika då en är mer lugnare med stämmning medans aliens 2 är mer macho lets do this! Precis samma som med Mass effect 1 o 2
Sant! Riktigt bra jämförelse!
Där lutar jag också åt att föredra den krypande skräcken och stämningen i den första filmen, även Aliens också är ruskigt bra.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Top of mind har jag två exempel.
1. Command & Conquer: Tiberian Sun
Sinnessjuk hype innan det släpptes och visade sig vara... högst mediokert. Förväntningarna var nog för höga.
Vad säger du??
Kanske bästa RTS:et som gjorts tillsammans med RA1, 2 och Starcraft.
Quake 4
Efter Quake 2 kom Quake 3, som visserligen var ett utmärkt multiplayer-spel men saknade en riktig singleplayer-upplevelse. Quake 4 var tänkt att ändra på det, men i mina ögon blev det en rejäl flopp.
Sedan dess har vi inte sett några fler Quake-spel med fokus på singleplayer.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
100%! Tyckte att stämningen var klart bättre i det första spelet. Kändes som om man kom story och lore närmare där. Men det vågar man knappt säga eftersom ME2 verkar nästan unisont hyllat som det bästa spelet i serien
Ja precis, alltså tycker ju kanske inte den är direkt dålig men finns ju redan så mycket shooters, å som du säger med storyn å loren.
Vi får la se vad kommande Mass Effect kan leverera, man vågar ju inte hoppas för mycket..
GTA SAN ANDREAS?!!!!! ÄR DU GALEN?!
Skämt åsido, vad gillade du inte med det?
Gillade Vice City, atmosfären från 80-talet etc...
PS2:an var inget vidare gällande grafiken, platta färger m.m.
Vice Citys färgpalett satt färg i PS2:an
San Andreas var väldigt platt i atmosfären, tråkiga karaktärer, färglös grafik m.m.
Allting kändes så tomt på något sätt.
Musiken var inte i närheten av Vice Citys.