Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem

Det har ryktats om Ocarina of Time 4K för Switch 2 men kan även ett Majoras Mask 4k med tidigare borttaget material följa? Obs: detta är mer spekulation än rykte, det presenteras ingenting som antyder på att det släpps utan mer att tidigare återsläpp kan hinta om det. Jag har personligen aldrig gillat det spelet, gillar inte tidspress i spel, men andra kanske finner hopp i detta.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Obs: detta är mer spekulation än rykte

Ytterligare en spekulations video
Som majoritet av hans videos. Avföljde honom för längesen.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Ytterligare en spekulations video
Som majoritet av hans videos. Avföljde honom för längesen.

Ok kul att veta! 👌

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok kul att veta! 👌

Lika kul som att få veta en random Youtubers åsikter och spekulationer 😘

Fine att du postar MP4 rykten. Då tråden handlar om RYKTEN.
Men spekulations videos? Höj nivån nu Gertzy

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Lika kul som att få veta en random Youtubers åsikter och spekulationer 😘

Fine att du postar MP4 rykten. Då tråden handlar om RYKTEN.
Men spekulations videos? Höj nivån nu Gertzy

Intresserar det dig inte är det bara att inte titta/läsa. Allt är inte för dig.

Medlem

Vad tror ni om släpp 4 juni?

Medlem
Skrivet av Hackers:

Vad tror ni om släpp 4 juni?

En onsdag känns inte så troligt nej. Men femte eller veckan efter kanske.

Medlem

Om Mariokart 9 blir releasespel, vilket jag tror är högst sannolikt, så tror jag det är 50/50 hurvida Nintendo erbjuder en boundle med spelet redan på releasen. Visserligen vill de säkert sälja så många ex. som möjligt av en sån stor titel separat till fullpris. Men samtidigt skulle det ju ha potential till att bli en enorm systemsäljare om man fick spelet lite billigare med konsolen i ett paket. Kan tänka mig Switch 2 skulle flyga av hyllorna med ett sådant erbjudande då Mariokart är typ världens största familjespel.

Skrivet av PGR1985:

Är det nu jag skriver om att jag hört detta förut och att du i nästa steg kontrar med en bild - om att du försöker ta dig ut men blir indragen igen? 🤓

Trist om de lyckas få tråden låst med återkommande sabotage. Hade varit bättre om de som bara är ute efter att söka konflikt kunde bli portade från tråden. Åtminstone en av dem har ju redan lovat minst 11 ggr att bojkotta tråden ändå.

Medlem

Nu till någonting roligare: vi kommer kunna förvänta oss se Switch 2-loggan i kommande Xbox-sändningar! För dem som vill lyssna på hela podcasten finns den här:

Medlem
Skrivet av Majoren:

Om Mariokart 9 blir releasespel, vilket jag tror är högst sannolikt, så tror jag det är 50/50 hurvida Nintendo erbjuder en boundle med spelet redan på releasen. Visserligen vill de säkert sälja så många ex. som möjligt av en sån stor titel separat till fullpris. Men samtidigt skulle det ju ha potential till att bli en enorm systemsäljare om man fick spelet lite billigare med konsolen i ett paket. Kan tänka mig Switch 2 skulle flyga av hyllorna med ett sådant erbjudande då Mariokart är typ världens största familjespel.

Trist om de lyckas få tråden låst med återkommande sabotage. Hade varit bättre om de som bara är ute efter att söka konflikt kunde bli portade från tråden. Åtminstone en av dem har ju redan lovat minst 11 ggr att bojkotta tråden ändå.

Läckaren Nexthandheld pratade ju om en specialutgåva med siffran nio så skulle säga det är 95/5 att det kommer en sådan utgåva då han hade rätt till 99% (bara C-knappen som inte bekräftades annars visade allt annat sig stämma) Vissa tänkte att det kanske vore en Final Fantasy IX-konsol då en remake är på gång men känns inte så troligt att Nintendo prioriterar den över Mario Kart som sålt så bra. Dessutom rapporterades det ju om att den remaken inte kommer fören 2026 ändå.

Ja, synd om moderatorn inte kan ta bort bråkstakarna istället för att straffa hela tråden när alla andra klarar av att ifrågasätta och diskutera utan att bli otrevliga, nedvärderande och osakliga och inte kan svara sakligt utan vrider sig och pratar om massa annat istället. Som ett troll. Och ja, för någon som uppenbarligen ogillar innehållet och säger att han inte ska återvända så återvänder han oväntat mycket och onödigt ofta. Som en heroinist som inte kan hålla sig undan. Som om jag skulle ogilla nyheterna på FZ och skriva i varje nyhetskommentar hur mycket jag hatar dem istället för att bara sluta läsa sidan. Eller skriva till Aftonbladet hur mycket jag hatar dem istället för att bara vända mig till annan nyhetskälla jag föredrar istället. Vi med högre mognad och självbehärskning gör det men alla klarar inte det utan måste bråka och förstöra.

Moderator
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gällande tjafs: Jag har sagt till många gånger om det nu. Fortsätter det från någon så är det temp-ban som gäller.

Tråden rullar på som vanligt tills vidare.

Ta en paus nu grabbar.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/MFKUUzjBZyY

Rykte: Metroid Prime 5 utvecklas parallelt med 4: Beyond och släpps exklusivt till Switch 2 under 2027!

Oh, det är nog inte för tidigt att börja med Metroid Prime 5 med tanke på hur lång tid det tar med 4an. Jag känner mig inte direkt bortskämd med Metroid spel nuförtiden. Tycker dock första Metroid Prime vart bäst av de 3 som kommit hittills iaf, grym Nintendo magi

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Oh, det är nog inte för tidigt att börja med Metroid Prime 5 med tanke på hur lång tid det tar med 4an. Jag känner mig inte direkt bortskämd med Metroid spel nuförtiden. Tycker dock första Metroid Prime vart bäst av de 3 som kommit hittills iaf, grym Nintendo magi

Helt omöjligt är det inte att Retro börjat skissa på en uppföljare, som många studios gör i slutskedet av sin produkt. Skillnaden mot när första Prime släpptes är att idag finns det 3 omtyckta spel i serien och fansen längtat i årtal efter en uppföljare.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Helt omöjligt är det inte att Retro börjat skissa på en uppföljare, som många studios gör i slutskedet av sin produkt. Skillnaden mot när första Prime släpptes är att idag finns det 3 omtyckta spel i serien och fansen längtat i årtal efter en uppföljare.

Jo kan va smart att skissa o planera lite storymässig iaf om det ska bli 2 eller 3 nya spel som ska höra ihop kanske?
Men samtidigt vill man ju de ska slutföra 4an innan de början med nya.

Har en kompis som inte gillar Metroid Prime spelen/3D Metroid utan han vill ha 2D som Super Metroid. Jag gillar båda men måste nog säga att jag föredrar nog 3D Metroid spel lite mer, tar det till en helt annan nivå av inlevelse.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

SuperMetalDave64 har 2 konton.
Han är väldigt seriös, eftersom Metroid Prime 4 är en garanterad succé så är det rimligt som många säger att dom kan arbeta på nästa del redan nu. Liknande Final Fantasy 7 Remake gjorde, produktionen var igång för Rebirth innan Remake släpptes.

https://www.youtube.com/@SuperMetalDave64

Det är tämligen enorm skillnad på en remake på ett av spelhistoriens populäraste och mest hyllade klassiker, och en uppföljare i en serie med minst sagt ojämn historia när det gäller releaser och försäljning. Metroid har aldrig varit en "garanterad succé" på det sättet som Final fantasy eller Nintendos större spelserier är.

Som Metroid-fan skulle jag förstås bli väldigt glad om det stämmer att det satsas så mycket på serien, men jag tror inte att det på nåt sätt är sannolikt.

Medlem
Skrivet av Daed:

Det är tämligen enorm skillnad på en remake på ett av spelhistoriens populäraste och mest hyllade klassiker, och en uppföljare i en serie med minst sagt ojämn historia när det gäller releaser och försäljning. Metroid har aldrig varit en "garanterad succé" på det sättet som Final fantasy eller Nintendos större spelserier är.

Som Metroid-fan skulle jag förstås bli väldigt glad om det stämmer att det satsas så mycket på serien, men jag tror inte att det på nåt sätt är sannolikt.

Ja du kanske har rätt där. Jag tänkte mest på med tanke på hur länge det tagit med 4an så kanske det finns mer till storyn än att man bara gör det till Switch 2. Ex plottar ut storyn för 4an och 5an samtidigt så det blir en bra uppföljare. Men det är ju bara spekulationer

Mario är nog den största storyn i år från Nintendo. Ett nytt Mario Kart och förväntar mig ett nytt gigantiskt 3D Mario

Jag tror vi kommer få något stort från Donkey Kong med tanke på Donkey Kong direct, flera donkey kong på slutet. Både remake och NSO samt att man revampat karaktären i nya Mario Kart. Men att det dröjer till nästa år. Dom nöjer sig troligen med Mario Kart, 3D Mario och Metroid i år som dom riktigt stora nya AAA spelen från Nintendo.

Får se om vi får höra något gällande en Nintendo februari direct snart. Det är dags imorgon, onsdag eller torsdag om det ska bli något. Nästa vecka är Pokemon Present så då lär det inte bli en Direct

Medlem

Btw är det någon här som har koll på om Nintendo har lagt Starfox på is eller vågar man hoppas på ett nytt spel i stil av starfox på N64, alltså bara en rymdpangare. Sådana spela borde väl inte ha allt för lång utvecklingstid?

Skulle även va kul om SEGA? kunde göra ett nytt Panzer Dragon eller remaster av de gamla till Switch 2.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jag kommer åtminstone inte köpa en boundle med Mario kart då de mest troligt släpper den med digital nedladdningskod och jag vill inte låsa spelet till mitt konto. Så fysiskt får det bli.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Angående C knappen så skulle det ju kunna stå för cursor så att man får fram en mus-pekare att navigera med i menyer. Det hade även kunnat funka i Metroid Prime spelen typ att spelet pausas och man kan klicka runt vad man skall välja och läsa osv.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Btw är det någon här som har koll på om Nintendo har lagt Starfox på is eller vågar man hoppas på ett nytt spel i stil av starfox på N64, alltså bara en rymdpangare. Sådana spela borde väl inte ha allt för lång utvecklingstid?

Skulle även va kul om SEGA? kunde göra ett nytt Panzer Dragon eller remaster av de gamla till Switch 2.

Det ryktas om ett nytt StarFox som utvecklas av Nintendo. Detta har inte hänt sedan StarFox på Nintendo 64.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Bara rykten - inget konkret:

Här tas det upp: 4 Minuter och 10 sekunder in på videon

https://www.youtube.com/watch?v=vDYb32svGaA&t=249s

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det ryktas om ett nytt StarFox som utvecklas av Nintendo. Detta har inte hänt sedan StarFox på Nintendo 64.

Star Fox Adventures kom ju men det va ju inget skjutspel, va inget jag skaffade då jag inte ville ha ett äventyrspel med starfox

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Star Fox Adventures kom ju men det va ju inget skjutspel, va inget jag skaffade då jag inte ville ha ett äventyrspel med starfox

Japp, men det utvecklades av Rare och inte av Nintendo. Jag anser dock att ”banorna” mellan planeterna är dom bästa sen just StarFox 64.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ta en paus nu grabbar.

Nu har jag inte följt med i bakgrundshistorien här, men att Gertzy är bannad och Joker inte är det känns spontant skevt då det är Joker som gång på gång kommit in och varit direkt otrevlig när Gertzy postat rykten, vilket är hela trådens, som Gertzy själv skapade, syfte.

Medlem
Skrivet av lonian:

Angående C knappen så skulle det ju kunna stå för cursor så att man får fram en mus-pekare att navigera med i menyer. Det hade även kunnat funka i Metroid Prime spelen typ att spelet pausas och man kan klicka runt vad man skall välja och läsa osv.

Jepp, var inne på den funderingen sedan det avslöjades/ryktades om muspekaren för första gången, att C är för att aktivera/deaktivera cursor. Tänkte att om det nu blir en central gimmick så borde de ju även vilja ha cursor-stöd i huvudmenyn, eshopen etc. Hålla in C (likt man kan göra med home-meny knappen) vill jag ha för att skifta hastighet&dpi snabbt och smidigt mellan typ "fast mode" och "precision mode".

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Nu har jag inte följt med i bakgrundshistorien här, men att Gertzy är bannad och Joker inte är det känns spontant skevt då det är Joker som gång på gång kommit in och varit direkt otrevlig när Gertzy postat rykten, vilket är hela trådens, som Gertzy själv skapade, syfte.

Åh nej blev Gertzy bannad? Men inte Sebastian lind eller joker? Jättekonstigt och tråkigt. Han skapade en tråd och samlade alla rykten på ett och samma ställe sen kom några stolpstyren och höll på att jävlas och sprida dålig stämning. Riktigt tråkigt.
Om du läser detta så vill jag tacka dig för ditt nedlagda arbete Gertzy. Och så vill jag passa på att rikta ett långfinger till de som på ett eller annat sätt gått in här och skrivit extremt onödiga kommentarer och jävlats

Ha en trevlig dag resten!

Skrivet av Spylooo:

Både Gertzy och Sebastian Lind har väl fått en timeout, tidsbestämd bann, om jag fattar det rätt. Om det nu skulle vara permanent så måste nog FZ fundera lite på om man vill ha ett levande forum eller ej.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Både Gertzy och Sebastian Lind har väl fått en timeout, tidsbestämd bann, om jag fattar det rätt. Om det nu skulle vara permanent så måste nog FZ fundera lite på om man vill ha ett levande forum eller ej.

Det stod tempban, sä alltså tidsbestämt.

Men ja, Joker borde åkt på en också.

Medlem

Finns mycket värre saker 😄

Medlem

Switch 2 skulle få DLSS 3.5 men ska det finnas frame generation oxå, någon som vet?

Skriv svar