FZ träffar Josef Fares: "Se saker du aldrig sett i ett spel. Det är fucked up!"
Fares självförtroende är maxat och Split Fiction är "Hazelight på steroider". FZ träffar den frispråkiga regissören och talar om hans spelkärlek, lootlådor och varför spel är svårare än film.
#hazelight, #it-takes-two, #josef-fares, #split-fiction

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)
Hah så jäkla skön film, nog ett av det bästa som kommit från svensk film. Han verkar ha rätt stor lyx att ha fria tyglar o kunna göra vad *** han vill med film o spel
maddafakka...
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Han är galen och rolig. Hört honom säga samma saker i många år nu... Men kan bara gratulera till att han hittat en så tydlig nisch som verkligen funkar globalt. Otroligt! Enda som oroar mig är att det kanske blir överproducerat, "tickar boxar" och tilltalar nån tråkig specifik målgrupp. Hur som. Snyggt jobbat!
Gillar hans filmer, är väldigt kul att han även lyckas med spel. Tyvär spelar jag inte hans spel då jag oftast spelar själv och hans spel behöver man vara 2 för.
Brothers - A Tale of Two Sons
Där styr du ensam båda bröderna. Mysigt och kort spel.
Halo kompis!
Han hittade verkligen rätt när han gav sig in i spelbranchen.
Har verkligen gillat alla de spel de släppt från brothers och framåt.
Och spelen blir bara bättre och bättre som det ser ut.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Tack som f-n till både FZ och Fares, suverän artikel!
Kommer garanterat köpa Split Fiction dag 1, Brothers och It Takes Two är dom bästa coop-upplevelserna jag och gumman haft.
Kan inte annat än säga mig enig! Har egt. en policy att jag inte köper spel dag 1 längre.. (tråkigt men AC: Valhalla förstörde det helt för mig eller om det var Cyberpunk? ett av de två spelen var det som satte spiken i kistan) MEN detta ska tom. förhandsbokas. Tack FZ för en inte-recension som pumpade upp mitt sug ordentligt!.
Cringe den sista bilden i artkeln i Rocky posé 🫣
Äääh, snubben har självförtroende som absolut är förtjänt samt att det ser ut som att det är lite med glimten i ögat. Då blir det ju inte cringe i min mening
Tack som f-n till både FZ och Fares, suverän artikel!
Kommer garanterat köpa Split Fiction dag 1, Brothers och It Takes Two är dom bästa coop-upplevelserna jag och gumman haft.
Kan inte annat än säga mig enig! Har egt. en policy att jag inte köper spel dag 1 längre.. (tråkigt men AC: Valhalla förstörde det helt för mig eller om det var Cyberpunk? ett av de två spelen var det som satte spiken i kistan) MEN detta ska tom. förhandsbokas. Tack FZ för en inte-recension som pumpade upp mitt sug ordentligt!.
Tack själva! Riktigt kul att få till en intervju med en så intressant person.
Och ja, Josef Fares har byggt upp ett förtroende med Brothers, A Way Out och It Takes Two. Inte fullprisspel men bättre och mer fullmatade än många fullpristitlar.
En Bamseponny av folket
Han verkar vara en skön snubbe. Bra filmer och bra spel.
Senaste berättelsetrailern för Split fiction såg bra ut
Med risk för att få lite surgubbestämpel så blir det nog svårt att toppa It Takes Two. Ett grymt spel, men dom hade turen att komma ett lite svagare spelår och att dom vann GOTY gjorde såklart att det sålde mycket mer än vad det annars skulle gjort.
Med det sagt så måste man ju inte öka och öka i försäljning hela tiden, utan det räcker ju att man går runt (så länge inga giriga aktieägare kräver mer och mer utdelning).
Jag tycker den mannen är så fruktansvärt överskattad. Gjort 1 spel som är ok (it takes two) o folk hyllar honom som någon form av hjälte 😂 tack men nej tack!
1 spel som sålde 20 million units. Tjugo. Miljoner. Slå det om du kan 😂
Äääh, snubben har självförtroende som absolut är förtjänt samt att det ser ut som att det är lite med glimten i ögat. Då blir det ju inte cringe i min mening
Helt enig i båda saker. Förbokar utan att ens tveka! Och självförtroendet handlar mer om att han är så jäkla passionerad att det lixom svämmar över, och han verkar genuint stolt över det han och hans team lyckats skapa. Man får ta han med en nypa salt, men han känns på nåt sätt inte skrytig utan mer bara helt överexalterad, och jag älskar det! Hans sommarprat ger verkligen allt om hur han är som person, kunde knappt hålla tråden själv 😄
De spel jag spelat som han jobbat på har varit ganska bra. Brothers var rätt bra när det kom, a way out var ok.
Det jag stör mig lite på är skapandet av en personkult kring vissa figurer inom spelbranchen och att det talas om "person X spel" när det i själva verket är ett helt team med mer eller mindre påtryckningar från publishers som står bakom det.
Sen vet jag inte vilka gudar han har offrat till för att få möjligheten att gå till spel från film utan direkt tidigare erfarenhet. Jag vill verkligen inte att det ska bildas en liten elit inom svensk spelbranch som håller varandra om ryggen lite som i svenska filmindustrin.
Min svenska jante-inställning har jäkligt svårt för såna karaktärer, men det verkar i det här fallet bli bra spel.
Josef Fares blir intervjuad här. Kan vara av intresse.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/josef-fares-en-ursparad-...
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.