Dune: Awakening släpps den 20 maj
Men redan nu kan man pilla med spelets karaktärsskapare och benchmark.
#Dune-awakening, #Funcom, #nyhetstips
Jag tycker det här ser riktigt intressant ut även om jag sällan har orken för den här typen av spel numera.
Känner exakt likadant!
Dune skulle passat bättre som ett spel likt Planetside.
Planetside är så underskattat.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Var med i alfan.
Äter upp min hatt om det är färdigt i maj.
Ja, det här känns oerhört stressat. Har inte lirat alfan själv, men av förhandstittarna att döma skulle jag gissa på att det behöver minst ett år till.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Jag diggar verkligen den nya trenden med att spel släpper benchmark verktyg.
Och möjligheten att skapa sina karaktärer i förväg, så man inte behöver sitta och lägga tid på det vid release.
Ex MH Wilds och nu Dune.
Väldigt bra för utvecklarna också att få information om hur spelet presterar på folks datorer innan launch.
Sen är spelet nog inte för mig, Conan Exiles är grymt.
När man körde det på privat server med vänner som ett coop spel.
PvPn är jag inte det minsta intresserad av numera.
Risken här är väl att dom "måste" släppa det nu för att det finns regler i avtalet med Legendary om att dom ska släppa det inom en viss tid.
Funcom har jobbat på det här spelet i 7 eller 8 år nu, från concept stage och framåt och under den tiden har dom gått från att vara egna till att vara ägda av Tencent. Så mycket har hänt under den här perioden
Börjar bli generellt less på Dune, det börjar bli uttjatat. Dune 2 var roligt på nittiotalet sen har det gått stadigt utför. Mvh surgubben.
Måste ha missat visste inte det fanns en tvåa
Dune 2 hade jag så roligt med på början av 90 talet. Spelade det både på Amiga och Megadrive. Men spelar man det idag fattas det så mycket kommandon som man tar för givet i RTS idag.
Dune 2 är ju grunden till att Command & Conquer serien ens finns. Det var där det började.
Var med i alfan.
Äter upp min hatt om det är färdigt i maj.
Det var jag med. Man ska dock ha i åtanke att det inte är säkert att testare hade tillgång till den senaste builden. Ibland hålls de internt. Men det är givetvis spekulation från min sida.
Funcom är nog det sämsta spelföretaget jag stött på under mina många år som gamer.
Under Aof conan, ett spel med en kul tanke men som var långt från färdigt, skrev man kritik mot spelet i forumet blev man bannad.
Jag skulle inte ha spelet detta spel ändå, men spelföretag som tidigare spridit skit förtjänar att få skit kastat tillbaka på sig.
Funcom är nog det sämsta spelföretaget jag stött på under mina många år som gamer.
Coolast idéer, störst ambitioner.
Sämst på att genomföra dem.
Jag tyckte väl Conan Exiles var rätt mysigt efter de patchat det ordentligt.
Jag och tjejen byggde ett snyggt hus och höll på, på vår privata server.
Men installerade det nyligen igen och.. ja.. satan va janky det är, och NPC pathfinding är typ det sämsta jag varit med om. Det är typ WoW 2004 nivå på det.