Medlem
Skrivet av WarpGuN:

gäller det nazister också?
....alla ska med!

Skrivet av ecHo!:

I grunden ja, men svårt att inkludera nazister när dom är emot jämställdhet och alla människors lika värde.

Kan vi inte? Tack.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Matt Hansens kommentarer räcker för att jag ska undvika spelet. Ingen aning om spelet är bra, dåligt, woke eller inte. Spelar inte så stor roll. När ett av toppnamnen är en fullblodsrasist, så skiter jag i spelet.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Matt Hansens kommentarer räcker för att jag ska undvika spelet. Ingen aning om spelet är bra, dåligt, woke eller inte. Spelar inte så stor roll. När ett av toppnamnen är en fullblodsrasist, så skiter jag i spelet.

Är det att han vill kvotera som gör honom till rasist eller att han säger att det är för många gamla vita gubbar i branschen?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Är det att han vill kvotera som gör honom till rasist eller att han säger att det är för många gamla vita gubbar i branschen?

Och att han ska göra allt i sin makt för att ersätta dem. Han vill ju trots allt bo i skogen igen.

Om du inte förstår det där är rasism, så får du nog slå upp ordet.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Och att han ska göra allt i sin makt för att ersätta dem. Han vill ju trots allt bo i skogen igen.

Om du inte förstår det där är rasism, så får du nog slå upp ordet.

Jag tycker inte att kvotering är rasism nej. Men då förstår jag vad du har problem med. Han ville ersätta sitt jobb i framtiden ja.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Gillar verkligen kombinationen av en bössa och magi i Avowed,

Precis som i Greedfall

Medlem

Ser fram emot ikväll

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

3,5 timmar kvar, jag är riktigt taggad på att få dyka in i spelet ikväll! Finns det ingen "stora tråden om Avowed"-tråd?

Medlem

Har kollat lite mer (och tack för stream @Wakkaah!) och det här ger mig lite Kingdoms of Amalur: Reckoning-vibbar - ett spel som kanske är lite för ambitiöst för sitt eget bästa och når inte hela vägen fram, men ändå klart godkänd underhållning.

Så fort det trillar ner till ~300-400 spänn eller så tror jag att jag slår till.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tycker inte att kvotering är rasism nej. Men då förstår jag vad du har problem med. Han ville ersätta sitt jobb i framtiden ja.

Om det bara hade varit hans jobb. Men han sade uttryckligen att om du inte är vit, så väljer han alltid dig över en vit. Det är rasism. Kvotering är bestämt du vet, i kvoter. Samt är det en företagsstrategi. Inte någon snubbe som dömer ut dig pga hudfärg eftersom det är rasism.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av John_Holme:

Samma här, Skyrim är helt klart ett av de bästa jag har spelat. Gillade Oblivion också, det var helt fantastiskt när det släpptes, jag blev The Gray Fox, ledaren i tjuvarnas gild bl.a. Men när Skyrim kom så var det ännu bättre. Ska bli kul att få spela Avowed på tisdag.

Najs!

Skrivet av AndyZedd:

Precis som i Greedfall

Greedfall är ett riktigt bra rollspel, jag är dock inte helt färdig med det ännu.

Avowed am Game Pass now!

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Najs!

Greedfall är ett riktigt bra rollspel, jag är dock inte helt färdig med det ännu.

Avowed am Game Pass now!

Greed Fall har jag kört också. Det var över förväntningarna eller jag visste inte mycket om det men så var det på Game pass, men det var riktigt najs. Jag tror ju att Greed Fall 2 kommer vara väldigt bra när dom tagit med sig erfarenheterna från ettan och byggt vidare på.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Åh vad jobbigt det måste va och vara så känslig så att man skiter i ett riktigt bra spel bara för en anställd har sagt nått irriterande.
Samma det här med Assassin's Creed Shadows, "att det är med en svart samuraj så då kan man inte spela det alls pga att han är med fast det är ett 10/10 spel i övrigt" Då skulle jag bli helt knäckt om jag hade de så, missa massa bra spel pga det ena och det andra felet som irriterar mig. Då skulle jag va tvungen att bara sluta spela dataspel helt och hållet..
Men så tänker jag, men förstår att du tar sådana saker väldigt allvarligt och blir lätt illa berörd av sådana utspel som Matt haft i detta fallet då. Men jag menar inget illa eller ont om att man tycker så, bara ville tala om att jag inte skulle klara av att ha det så och fortsätta ha en Xbox eller spel PC och inte kunna spela vissa spel som jag egentligen vill spela men inte kan. Men vi är alla människor och olika men ändå lika😀

Medlem

Verkar vara ett finfint spel efter lite testande nu.

Medlem
Skrivet av John_Holme:

Greed Fall har jag kört också. Det var över förväntningarna eller jag visste inte mycket om det men så var det på Game pass, men det var riktigt najs. Jag tror ju att Greed Fall 2 kommer vara väldigt bra när dom tagit med sig erfarenheterna från ettan och byggt vidare på.

Ah, så det är en tvåa på gång. Lovande.

Fem Game Pass spel går varma i min Series X just nu:

Avowed
Citizen Sleeper 2: Starward Vector
Eternal Strands
Ninja Gaiden 2: Black
The Rewinder (pusseläventyr, tänk Monkey Island med kinesisk folklore)

Har också lovat grabben att spela igenom Far Cry New Dawn med start i helgen.

Medlem

Kört 2 timmar älskar det så långt. Skyrim fast gladare färger 😁

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av John_Holme:

Åh vad jobbigt det måste va och vara så känslig så att man skiter i ett riktigt bra spel bara för en anställd har sagt nått irriterande.
Samma det här med Assassin's Creed Shadows, "att det är med en svart samuraj så då kan man inte spela det alls pga att han är med fast det är ett 10/10 spel i övrigt" Då skulle jag bli helt knäckt om jag hade de så, missa massa bra spel pga det ena och det andra felet som irriterar mig. Då skulle jag va tvungen att bara sluta spela dataspel helt och hållet..
Men så tänker jag, men förstår att du tar sådana saker väldigt allvarligt och blir lätt illa berörd av sådana utspel som Matt haft i detta fallet då. Men jag menar inget illa eller ont om att man tycker så, bara ville tala om att jag inte skulle klara av att ha det så och fortsätta ha en Xbox eller spel PC och inte kunna spela vissa spel som jag egentligen vill spela men inte kan. Men vi är alla människor och olika men ändå lika😀

Obvious troll is obvious.

signatur

I drank what?

Medlem

Körde 2-3 timmar igår också och älskar det än så länge
Riktigt snyggt spel, tänkte fokusera på sköld + svärd/yxa men ångrade mig ganska snabbt när jag började vifta med trollstaven och boken. Riktigt tillfredställande gameplay som magiker

Medlem
Skrivet av blackidus:

Riktigt snyggt spel, tänkte fokusera på sköld + svärd/yxa men ångrade mig ganska snabbt när jag började vifta med trollstaven och boken. Riktigt tillfredställande gameplay som magiker

Samma här. Men att det känns så enkelt att byta mellan på Y gör att jag kör lite av varje. Även om magierna känns roligare nu.
Jag har tagit mig till första staden. Det börjar bra och är riktigt snyggt.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Skrivet av Ribcage:

Samma här. Men att det känns så enkelt att byta mellan på Y gör att jag kör lite av varje. Även om magierna känns roligare nu.
Jag har tagit mig till första staden. Det börjar bra och är riktigt snyggt.

Instämmer helt! Skönt att samma attribut ger extra damage för båda så man inte behöver respecca för att byta fokus. Jag kommer också köra magi primärt men har en sköld och yxa som backup om de kommer nära. Får se hur det artar sig efter några timmar till, beror nog lite på vad jag hittar för loot

Medlem

Är inte så förtjust i karaktärsdesignen men världen är väldigt tilltalande. Roliga strider så här långt och det flyter fint på PC.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Nu är det ju en smaksak. Men det kan vara värt att se Digital Foundrys techrecension, de visar upp en hel del miljöer jag inte hade sett innan. Personligen är jag fett imponerad.

https://www.youtube.com/watch?v=YAyhpRHKhXk&t=833s

Jag snackar stilmässigt och inte rent tekniskt.
Art Direction, lixom.
Inte tech.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag har tagit mig in några timmar i spelet och sprungit runt i skogarna lite och slåss av hur dött och livlöst spelet känns.

Nu pratar jag inte NPC's och fiender utan nu pratar jag om världen man går runt i. Det är för lite liv och rörelse i träd/buskar/gräs. Det finns liksom ingen atmosfär. Det blir ÄN mer tydligare när man kommer direkt från KCD2 som har atmosfär så det räcker för hela 2025. Fan tom Veilguard hade mer atmosfär där saker och ting är i konstant rörelse.

Utöver detta så lider spelet av dessa problem som UE5 titlar verkar lida av. Framepacing och stutter till höger och vänster. Jag kör gärna spel med lite snyggare grafik och drar ner till 30fps men det blir fan ospelbart när man gör så.

Med det sagt så är det ändå trevligt att se vad man kan göra med UE5 på en mindre budget. Spelet är ju inte fult på något sätt och går dessutom en helt annan väg än det hyperrealistiska vi är vana att se i UE5.

...och jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan jämföra detta med Skyrim...?

Medlem
Skrivet av trifix:

Jag har tagit mig in några timmar i spelet och sprungit runt i skogarna lite och slåss av hur dött och livlöst spelet känns.

Nu pratar jag inte NPC's och fiender utan nu pratar jag om världen man går runt i. Det är för lite liv och rörelse i träd/buskar/gräs. Det finns liksom ingen atmosfär. Det blir ÄN mer tydligare när man kommer direkt från KCD2 som har atmosfär så det räcker för hela 2025. Fan tom Veilguard hade mer atmosfär där saker och ting är i konstant rörelse.

Utöver detta så lider spelet av dessa problem som UE5 titlar verkar lida av. Framepacing och stutter till höger och vänster. Jag kör gärna spel med lite snyggare grafik och drar ner till 30fps men det blir fan ospelbart när man gör så.

Med det sagt så är det ändå trevligt att se vad man kan göra med UE5 på en mindre budget. Spelet är ju inte fult på något sätt och går dessutom en helt annan väg än det hyperrealistiska vi är vana att se i UE5.

...och jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan jämföra detta med Skyrim...?

Nej det är inte alls samma som Skyrim. Det ända som är likt är att det är förstaperson. Men själva striderna är bätte i Avowed än Skyrim tycker jag. Men då är ju Skyrim nästan 15 år äldre.
Jag är bara i början av Avowed och runt den första staden Paradis. Det är som du säger inte den mest levande världen men jag gillar det ändå för det är mycket att bygga på, som uppgraderingar på vapen/utrustning, atributs, skills och mycket looting. Men jämföra det med Skyrim är svårt tycker jag också.
Men grafiken på Avowed är typ 7/10(spelar på xbox och då blir det inte bra), men rpg delen är 9/10. Än så länge är det intressant story och man vill liksom bara mer och mer så jag blev trött på jobbet idag 😀

Medlem

Ungefär tre timmar blev det innan jag gav upp och avinstallerade. Hela världen känns stendöd och karaktärerna är gräsliga. Inget för mig.

Medlem

Jag blir bara mer och mer hooked. Precis min typ av spel, älskar miljöerna och överlag riktigt snyggt (förutom ansiktena och animationerna, men kan överleva det). Jävlar va mysigt det är på natten med självlysande växter etc. Riktigt skönt med såna här spel som inte ska fylla kartan med skit liknande assassins creed etc, går att fokusera på en sak i taget. Tycker också combaten hittills är riktigt kul, kör primärt som caster.

Medlem

Jag har bara lirat två timmar och nu tagit en paus i typ två dagar, jag har även sett allt negativt men är fortfarande sugen på att fortsätta.

Testade och reagerade själv på saker som att man inte kan attackera ett glas och få det att reagera tex men spelet var roligt och jag min känsla är att det är ett bra spel. Förhoppningsvis säljer det ok nog för att få dl och uppdateringar, känns som ett spel värt att bygga vidare på.

Fragtjuv

Bra recension Joakim! Ungefär tio timmar in så håller jag med dig om mycket! När jag väl blir klar med det så tror jag att jag kommer att ha haft väldigt roligt med det men att det inte riktigt kommer att slå sig in på en topplacering på min personliga lista över årets bästa spel 2025.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Spelat drygt 7 timmar nu och än så länge håller det måttet. (Spelar via Game Pass, så jag hade nog kanske kännt annorlunda om jag hade betalat extra för det.)

Jag har bara lite svårt att förstå målgruppen. Jag älskar Pillars of Eternity. Jag fullkomligt älskar Eora. Kommer aldrig sluta hoppas på ett Pillars of Eternity 3. Sen tycker jag om The Elder Scrolls. Men det är något helt annat. Inte samma kärlek alls. Och handen på hjärtat, Oblivion är inte snyggt med dagens mått mätt. Minns att jag redan vid spelets release (efter att ha köpt en dator lagom till den stora dagen) febrilt försökte få spelet att se snyggare ut, med olika tweaks/moddar. Skyrim var väl ett stort steg framåt och jag förstår spelets storhet. Men det fångade mig aldrig riktigt som Morrowind gjorde.

Med det sagt. Jag är inte målgruppen till Avowed. Jag gillar främst taktiska strider i isometriska rollspel. Vem ska då gilla Avowed? Skyrim-fansen skriker att Avowed är sämst, för Skyrim kunde göra allt Avowed gör och lite till, för sisådär 15 år sedan.

MEN! Jag uppskattar Avowed. Striderna är ok. Grafiken, om man bortser från karaktärsmodellerna, är slående vacker. Men största anledningen till varför jag uppskattar spelet är för att jag förstår världen. Jag förstår varenda referens. Och jag är en sucker för lore. Läser varenda bok jag hittar i rollspel. The Elder Scrolls gillar jag nog mest också för världen i sig. Inte gameplay.

Så då har vi Pillars of Eternity-fansen, som man ändå får räkna som lite hardcore rollspelare, som trånar efter ett nytt spel i serien och så har vi Skyrim-fanstasterna som bara vill ha nåt att spela i väntan på TES:VI. Vem är Avowed för? Jag fattar inte.

signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Fick chansen att spela och det är skit dåligt. "Småbuggar här och var"?! End game området är ju inte ens färdigt! Korrupta saves 50% för varje gång man startar spelet. Spelet ändrar mina tangentbindningar, vem hoppar med print screen?! Ibland kan jag inte gå framåt eller bakåt, endast i sidled. Ai:n är dummare en dum, varken vakter eller civila reagerar på nånting som händer. Storyn är så tråkig att jag sitter och fyller ut den själv med min egen fantasi och det finns inga val eller konsekvenser.
Om Avowed är framtidens RPG så är det riktigt illa. Och bara för nyfikenhetens skull, fick FZ oxå ett mejl där de sa att de inte fick visa, prata om det ofärdiga slut delen?

Skriv svar