Nytt rykte pekar mot en remake av Persona 4

Robot
Nytt rykte pekar mot en remake av Persona 4

Sinhoko Hirata spelar in något hemligt i Persona-studion.

#Altus, #Persona-4

Medlem

Vad hände med remaken på ettan då?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

mitt absoluta favorit spel, skulle älska att see en Remake i still med Persona 3 Remaken

Medlem

Spelade aldrig remaken på 3an men jag tar gärna en remake på 4an som var otroligt bra på sin tid.

Medlem

Persona 4 Golden var första Persona spel jag spelat. Jag älskar spelet och skulle gärna vilja ha en remake.

Medlem

Kul, men räcker det inte med golden? Vill ha Persona 6.

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag spelade om det nyligen. Behövs det en remake? Är det nåt fel på Golden-versionen?

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spelade aldrig remaken på 3an men jag tar gärna en remake på 4an som var otroligt bra på sin tid.

Det är fortfarande bra.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag spelade om det nyligen. Behövs det en remake? Är det nåt fel på Golden-versionen?

Spelade också precis igenom. Bättre än orginalet helt klart även om den nya dungeon (resten var bra) var lite av en besvikelse.

Hela P4 bygger ju på den otroliga kemin i gruppen, inget av Persona spelen som kommit nära. Vet inte direkt om jag saknade någon "Quality of Life" från 5:an direkt och grafik funkar. Enda negativa är hur kraschvänligt spelet är på AMD-grafik.

Medlem

Som jag precis börjat spela tio timmar Persona 4 Golden... Typiskt!

Redaktör
Ponny

Har tänkt länge, länge att jag ska spela genom Persona-serien, men när? Har faktiskt bara spelat ettan, och det var väl okej. Har förstått att det är från och med trean "det händer". Nå, får väl börja med Persona 3-remaken och när jag väl hunnit dit kanske det klarnat kring en eventuell remakefyra. (Sen gissar jag att Golden håller ganska bra.)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Såklart med några små justeringar... "for modern audiences". the globalisation of "japanese media" continues...

1
Skriv svar