Anrika Monolith Productions går i graven och Wonder Woman-spelet skrotas
F.E.A.R var en stor del av mina tonår Jag var 15 när det släpptes, och jag älskar spelet än idag. Jag hade gärna tagit en remaster av det spelet. Även uppföljaren var helt okej. Condemned var redigt creepy med, och Mordor-spelen är helt okej. Det är tråkigt att de läggs ner nu, men samtidigt är det förståeligt då de inte släppt något på närmare 8 år...
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro
Det var ju skit också! Båda "Shadow of" spelen är också de överlägset två bästa sagan om ringen spelen som gjorts, ovanpå det att de är riktigt bra action/rpg's med högt omspelsvärde som redan nämnts.
Personligen håller jag Return of the King på PS2 ordentligt mycket högre
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro
BLOOD! Fan, detta kändes i nostalginerven
https://www.youtube.com/watch?v=tQkppRJRkeM
Blood 2 the chosen. Kommer ihåg när det kom och hur alla tyckte det var det häftigaste blood splatter spel de spelat rent grafiskt. Sen att op var en bad ass var ju bara ett plus.
Blood är bland det bästa klassiska fps spelet. Underbar stämning, bandesign, humor, vapen, fiender. Att slänga en dynamitgubbe på en cultist eller mimare och se gubben sprängas i bitar och eller slängas iväg är fortfarande grymt tillfredsställande.
NOLF och NOLF 2 hör till de bästa spion fps spelen.
Igen underbar stämning, bandesign, humor, vapen, fiender, gadgets och musik. Art direction med sin 60-tals färgpalett har nog aldrig toppats sedan dess.
AvP 2 är fortfarande det bästa spelet i båda franchises. Utöver att ha grym stämning, vapen, miljöer osv, så minns jag att speciellt ljudet var spektakulärt bra. Ett av de bästa asymmetriska multiplayerspel som gjorts, där man haft många roliga och intensiva stunder i.
F.E.A.R är bland det bästa shooter som någonsin skapats. Trots att horror elementen är ganska ostiga och mycket utav designen är generiskt, så är helheten oslagbar tack vare att spelkänslan är på en nivå i stort sett inget spel varit i närheten av sedan dess. Ljudet, spelmekaniken, känslan i vapen, smarta AI trick, fysiken och alla effekter runtomkring i miljön skapar tillsammans en mästerlig symfoni utan dess like.
Jag sörjer att NOLF-rättigheterna är på vift och hoppades in i det sista (idag) att Monolith skulle göra en spirituell uppföljare till serien. Som du säger var spelet ett riktigt bra spion-fps som väldigt mycket liknade gamla skolans James Bond.
AVP2 är bra, inte lika mörkt och skrämmande som resten, men spelet hade en bra story som hängde ihop på ett annat vis än de andra spelen.
F.E.A.R var perfekt när det kom. Lekte runt med japanska-skräck-flicka-med-lång-hår-grejen precis när den var populär och blandade det med ett sjukt bra FPS. Som dessutom hade en fantastisk AI! Uppföljarna var dock inte riktigt lika bra, men 1an står högt fortfarande.
Sen vill jag lägga till SHOGO. Fantastiskt FPS som gjorde ett Titanfall 2 (innan det fanns) men i anime-miljö. Mechar, men även solida strider till fots. Plus en bra story som också hade en del val man kunde göra som påverkade slutet.
"Writer and Fighter"
Utan att ha någon aning om vad som hänt på vägen... det känns som en riktigt dålig val att ge sig på en Wonder Woman licens. Lite som att de fick välja ur rea-lådan av vilka licenser som fanns över.
Det enda jag ser att man möjligen kan göra med det är en supertight single-player story.
Men sånt säljer ju inte nuförtiden så din publisher skulle vilja ha med multiplayer, open world, microtransactions etc. etc. Och då inser man att man sitter i skiten för det blir ett enormt spel, med väldigt liten potentiell kundbas.
Utan att ha någon aning om vad som hänt på vägen... det känns som en riktigt dålig val att ge sig på en Wonder Woman licens. Lite som att de fick välja ur rea-lådan av vilka licenser som fanns över.
Min gissning;
Samma år som Shadow of War släpptes 2017, kom första Wonder Woman filmen. Den gick bra och då ville Warner göra det till en varumärke och bestämde att Monolith skulle göra ett Wonder Woman spel. Sen tre år senare kom Wonder Woman 1984 och den var dålig och bombade ekonomiskt. Warner tänkte att ett bra spel kanske kunde återuppliva varumärket, och gav ok att fortsätta med spelet några år till. Men efter massa problem och lång utdragen produktion, och att flera andra superhjältespel bombat, insåg de att det inte fanns någon marknad för spelet och lade ner det.