Senaste spelet du klarade?
Sniper Elite III (2014)
I rollen som Karl Fairburne drar man runt i andra världskrigets Nordafrika och prickskjuter nazister på löpande band. Underhållande i sin enkelhet, men man hade kunnat önska lite mer av AI:n som är komiskt korkad emellanåt även på högsta svårighetsgraden. Sniper mekaniken är riktigt bra liksom x-ray funktionen. Klämde ut cirka 20 timmar ur det.
3/5

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216B| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar| 📀 Sony BDP-S1700
I det stora hela ett mycket trevligt spel. Storyn är rätt kass men världen är riktigt fin att utforska. Uppskattade striderna och att samla resurser.
Överväger att köpa dlc-paketen när de kommer på någon rea.
4/5
Cause i need to watch things die
Warhammer 40k: space marine 2
Kampanjen var ca sju timmars brutalt köttande längs linjära, snitslade banor.
Jag får ändå säga att det var roligare än jag hade förväntat mig, särskilt när man försökte använda sig mycket av svärden/närstrid.
Har endast kört några operations och doppat tårna i pvp, men så långt skulle jag ge det 3,5/5 😊
Shadow of the Tomb Raider (PC)
Äntligen avbetat från backloggen.
Förmodligen det svagaste i den nya trilogin. Story, karaktärer och manus var ZzZz. Även en del sega och irriterande moment.
Men en hel del trevliga pussel, kul äventyrande och skaplig action. Ser även riktigt bra ut fortfarande.
Inget mästerligt(långt ifrån), men inte helt värdelöst.
Betyg: 3/5
The more I practice, the luckier I get.
Astro Bot
Har fortfarande 5-6 botar kvar alla blå kryssen banorna och nån mer ”småbana” i den världen.
Känner mig rätt färdig med spelet.
Har haft superroligt med det men kände mer och mer att jag bara ville spela något annat.
Kommer kanske plocka upp det och göra färdigt det sista för att få platinum.. men inte just nu
4av5 botar blir betyget
Avowed hade relativt låga förväntningar men jag tyckte det var riktigt roligt för vad det är i samma nish som outerworlds och inte ett fullfjädrat openworld spel mer djup än jag väntat mig 7/10 ser fram emot outer worlds 2 nu och ser om dem inchats sig framåt ytterligare lite så kan även det bli en riktig rolig upplevelse.
The Owls Are Not What They Seem
Avowed hade relativt låga förväntningar men jag tyckte det var riktigt roligt för vad det är i samma nish som outerworlds och inte ett fullfjädrat openworld spel mer djup än jag väntat mig 7/10 ser fram emot outer worlds 2 nu och ser om dem inchats sig framåt ytterligare lite så kan även det bli en riktig rolig upplevelse.
Klarade själv ut Avowed nu i veckan. Gillade det även om jag tycker skalan i slutet blir lite tråkig, känns aldrig som stora slagfält i såna här spel. Det är bättre om de fokuserar på det som de klarar av att visa.
Gillade det så mycket så kör nog en till genomspelning som magiker den här gången
En glad kalmarit boende på Gotland!
Har avklarat andra varvet av Resident Evil Village. Tror inte jag kommer göra ett tredje.
Bra spel.
Har också precis klarat av andra varvet av Resident Evil Village. Första gången var i VR men nu ville jag spela utan VR oh testa att spela i tredje person. Resident Evil Village är ett suveränt spel och har faktiskt blivit ett av mina favoriter i hela serien!
Sayonara Wild Hearts.
Roligt och ganska kort. Det kan "klaras" på en dag/kväll. Jag rekommenderar regelbundna pauser då det visuella kan bli aningen påfrestande om man spelar en stund.
Det första spelet vad jag kan minnas som jag spelat till eftertexterna utan att få en enda trophy.
Final Fantasy II Pixel Remaster (Windows)
Kommer en recension under veckan, men kortfattat får det väl redan nu sägas att jag tycker det är bättre än dess föregångare (i modern tappning) även om det var lite väl lågt tuggmotstånd under större delen av resans gång. Ett av de lättaste FF jag spelat med minimalt behov av grinding utöver de strider man snubblar in i när man ränner runt och utforskar ditt och datt. Var så op framåt slutet att det kändes skrattretande… meeen… av ANLEDNINGAR störde detta mig inte det minsta lilla.
Spelat ut kingdom come deliverance 2 som tog mig strax under 100h att nå sluttexterna. Ett helt underbart RPG som är värt sina fina betyg. Oerhört välskriven story med bra uppdrag och minnesvärda karaktärer.
Minus hittar man ju alltid men det kan man se förbi när man får uppleva ett sådant här spel 👌
Dragon Age: The Veilguard
Jag ledsnade snabbt på striderna och drog ned svårighetsgraden till minimum för att bara kunna rusa igenom dem, så stora delar av spelet föll bort (fixa en bra build, bry mig om att leta material till uppgraderingar, etc). Sidouppdragen lockade mig inte så körde bara companion quests och huvudstoryn. Gillade dock de delarna av spelet. Det jag uppskattade allra mest var att lära känna mina kompanjoner och se hur mina val påverkade dem på olika sätt. Att ränna runt med min fula dvärg och dra dryga kommentarer i tid och otid var också underhållande.
Jag har aldrig kört ett Dragon Age-spel innan, så har inte den referensramen. På det stora hela tycker jag Veilguard är helt okej. Vilket väl egentligen är ett underbetyg för ett AAA-spel i en så populär serie.
Betyg: 3/5
En av de mest tuffaste pussel plattformsspel jag har kört.

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
En av de mest tuffaste pussel plattformsspel jag har kört.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/31/Hue_cover.jpg
Vilket ?
Vilket ?
Aha, intressant. Ser annorlunda ut.
Mitt senaste klarade spel var Condemned: Criminal Origins.
Schysst survival horror spel som, närmare 20 år sedan det släpptes, fortfarande känns fräscht.
Minns att jag spelade det i slutet av 2008 första gången när jag nyligen hade köpt en Xbox 360 och tyckte att det var jävligt snyggt.
Idag?
Well, det ser fortfarande ok ut men långt ifrån fotorealism. 😅
Skulle ge det...9 av 10 i betyg då konceptet med att utforska övergivna byggnader, vara tvungen att beväpna sig med vad som finns i omgivningarna för att slåss mot luffare OCH samtidigt utreda ett gäng mord(du spelar som FBI-agent) är briljant.
Dredge 3.5/5 gillade den mörka dystra stämningen men tappade lusten på visst fiske efter tio talet timmar, spelet passade perfekt med pod i öronen då man inte behövde vara 100% fokuserade på annat är spel mekaniken en stark rekommendation från mig blir nog att köpa dlc i höst för en ytterligare genom spelning.
The Owls Are Not What They Seem
Tog platinum i Prince of Persia: The Lost Crown.
Vad ska man säga? Det är nästan irriterande att Ubisoft inte kan ha lagt särskilt mycket pengar på marknadsföring för detta spel, för det är rätt så fantastiskt. Tror aldrig jag spelat ett mer omfattande metroidvania, finns det ens något?
Plattformandet är i en klass för sig. När man låst upp en ny förmåga tror man att man lätt kan sväva förbi tidigare hinder, men då kastar spelet in nya hinder, som för att säga "Okej, så du har låst upp dubbelhoppet, visa hur duktig du är på att använda det genom att ta dig förbi den här sektionen med spikar på varenda vägg och tak, hehehe".
Givet hur svåra vissa plattformspassager var i spelet kunde jag med gott samvete (gör det aldrig annars) sänka svårighetsgraden i bossfajterna då dessa också kunde vara överjävliga.
Mitt senaste klarade spel var Condemned: Criminal Origins.
Schysst survival horror spel som, närmare 20 år sedan det släpptes, fortfarande känns fräscht.
Minns att jag spelade det i slutet av 2008 första gången när jag nyligen hade köpt en Xbox 360 och tyckte att det var jävligt snyggt.
Idag?
Well, det ser fortfarande ok ut men långt ifrån fotorealism. 😅
Skulle ge det...9 av 10 i betyg då konceptet med att utforska övergivna byggnader, vara tvungen att beväpna sig med vad som finns i omgivningarna för att slåss mot luffare OCH samtidigt utreda ett gäng mord(du spelar som FBI-agent) är briljant.
Ett av de läskigaste spelen, och grafiken bidrar till atmosfären. Tror inte skräck ska vara FÖR snyggt. Silent Hill och Quake är också lysande exempel på det.
Ett av de läskigaste spelen, och grafiken bidrar till atmosfären. Tror inte skräck ska vara FÖR snyggt. Silent Hill och Quake är också lysande exempel på det.
Sant.
Min kommentar ang. Condemned's grafik var mest för att belysa att det fortfarande ser ok ut för att vara 20 år gammalt.
Men absolut så bidrar grafiken till atmosfär och stämning, ljud-designen är även den en bidragande faktor.
Tog platinum i Prince of Persia: The Lost Crown.
Vad ska man säga? Det är nästan irriterande att Ubisoft inte kan ha lagt särskilt mycket pengar på marknadsföring för detta spel, för det är rätt så fantastiskt. Tror aldrig jag spelat ett mer omfattande metroidvania, finns det ens något?
Plattformandet är i en klass för sig. När man låst upp en ny förmåga tror man att man lätt kan sväva förbi tidigare hinder, men då kastar spelet in nya hinder, som för att säga "Okej, så du har låst upp dubbelhoppet, visa hur duktig du är på att använda det genom att ta dig förbi den här sektionen med spikar på varenda vägg och tak, hehehe".
Givet hur svåra vissa plattformspassager var i spelet kunde jag med gott samvete (gör det aldrig annars) sänka svårighetsgraden i bossfajterna då dessa också kunde vara överjävliga.
Spelade också ut spelet i helgen. Jag ställde mig ofta frågan varför jag inte köpte spelet efter jag gillade demon så mycket. Riktigt bra spel.