Var är alla skidskytte-spel?

Medlem

Hahha, jag och en kompis till mig gick genom ett par stycken joysticks på 80/90 talet pga av spelmekaniken i summer/wintergames. De var väl state-of-the-art då, men ändå inte superstabila vid stora påfrestningar. Eller vi vara bara unga och dumma. Kanske lite äv bägge?

Medlem

Torino 2006 har skidkytte och en del andra vintersporter

Finns både till orginal xbox ps 2 och pc

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Inser såklart att poängen om få spel kvarstår men har du ens testat VR-spelet? Det är inte särskilt dyrt och det blir lite märkligt att kritisera bristen på spel om man inte ens vill testa de som existerar. Samma med Winter Games 2023 som inte nämns i texten, verkar ha duglig skidskytte. NGL Biathlon nämns innan mobilspelens "ingenting är gratis" vilket blir lite ironiskt i och med att NGL är helt gratis och saknar mikrotransaktioner. När spelet som verkar anses som bäst i genren är helt gratis och ändå inte lyckas få ett fan av sporten att testa utan bara "bli nyfiken" - Förklarar det inte varför sporten inte får större satsningar i spelsammanhang?

KoP
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Skidor generellt är underrepresenterade i spel. Tänk ett open-world spel i någon slags snö-apokalyps där man tar sig fram med skidor och utforskar och har sig, tokmysigt ju.

Enda spelet jag kan dra mig till minnes att jag har dragit på mig skidor och rest runt i någon form utav postapokalyps är nog i spelet Midwinter ifrån 1989. 🤔

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ella är ju ändå 25 bast, så hon börjar närma sig pensionsålder för skidskyttar. Hoppas hon sparar pengarna hon fick.

Skojar du? Julia Simon är 28, Hanna Öberg 29 och är bland de snabbaste åkarna, Franziska Preuss fyller 31 imorgon och har dominerat denna vinter. Lou Jeanmonnot är i topp också, och hon seglade verkligen upp ifjol då hon var 25 år gammal. Ella kan mycket väl hitta åkformen och börja leverera fler pallplatser nästa år, som hon skjuter. 25 är ungt inom skidskytte!

Medlem

Vill ha nya versioner av Punch-Out, 1080, Ice-Hokey.
Punch-Out och Ice-Hokey får gärna vara i 2D, eller typ "2DHD". Finns inget tristare än spel som typ Fifa, NHL och dess fula "realistiska grafik".

Redaktör
Ponny
Skrivet av hannes.theorell:

Ella är ju ändå 25 bast, så hon börjar närma sig pensionsålder för skidskyttar. Hoppas hon sparar pengarna hon fick.

Ole Einar Bjørndalen körde ändå på till (cirka) 45. Men ja, han är ett unikum. 35 år är väl mer vanligt.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ole Einar Bjørndalen körde ändå på till (cirka) 45. Men ja, han är ett unikum. 35 år är väl mer vanligt.

JTB skulle kunna dominera ett tag till men valde att sluta onödigt tidigt, som 31 år gammal. Och då är hans storebror 36 år gammal och sjua i världscupen trots att han inte alltid får vara med. Men hela norska herrlaget är ju i särklass...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lidodido:

JTB skulle kunna dominera ett tag till men valde att sluta onödigt tidigt, som 31 år gammal. Och då är hans storebror 36 år gammal och sjua i världscupen trots att han inte alltid får vara med. Men hela norska herrlaget är ju i särklass...

Japp, slutar en kommer tio nya och fyller på. Men ja, trodde åtminstone JTB skulle hålla på till OS. Men icke.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Japp, slutar en kommer tio nya och fyller på. Men ja, trodde åtminstone JTB skulle hålla på till OS. Men icke.

Skidåkare och skidskyttar kan få så mycket förstört av en förkylning så många träffar knappt sina familjer under säsongerna. Han har redan vunnit så mycket att jag kan förstå att längtan till ett familjeliv är större än motivationen att fortsätta satsa på skidskyttet.

Jag vet inte ålder på hans barn men om barnet skulle vara på en förskola och man träffas ofta är det väl i stort sett omöjligt att inte bli sjuk ganska regelbundet.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Margy:

Skidåkare och skidskyttar kan få så mycket förstört av en förkylning så många träffar knappt sina familjer under säsongerna. Han har redan vunnit så mycket att jag kan förstå att längtan till ett familjeliv är större än motivationen att fortsätta satsa på skidskyttet.

Jag vet inte ålder på hans barn men om barnet skulle vara på en förskola och man träffas ofta är det väl i stort sett omöjligt att inte bli sjuk ganska regelbundet.

Verkligen. Dom tvingas försaka mycket, och särskilt med kids blir det ju en faktor. Man såg ju på presskonferensen hur tufft – men självklart – beslutet var. Blir spännande att se vem som tar över. Sturla ligger ju bra till redan nu.

signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av Majoren:

Vill ha nya versioner av Punch-Out, 1080, Ice-Hokey.
Punch-Out och Ice-Hokey får gärna vara i 2D, eller typ "2DHD". Finns inget tristare än spel som typ Fifa, NHL och dess fula "realistiska grafik".

Har du spelat super blood hockey?
Det är som gamla Ice Hockey men med extra allt.
Super blood refererar mer till att spelarna blöder och i karriärläget är det perma death på spelare plus att misslyckas man vlir man bestraffad på olika sätt

Men det spelas i stort sett som gamla ice hockey.

Sen finns Tape to Tape som är modernare men har iaf inte ful "realistisk grafik"

Ja, de får ju inte vara för gamla när de lägger skidorna på hyllan, heller.
Då orkar de inte med när de bjuds in till Let's Dance, Superstars eller något annat lekprogram på TV.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det där NGL biathlon lär ju testas, verkar finnas potential i det och många positiva kommentarer ser jag från länken i artikeln, tack Fredrik!

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Kom ihåg att jag spelade OS i Lillehammer-94 på SNES, det hade ju lite olika vintergrenar bl.a. skidskytte

Medlem

O Ella är ju med i NGL Biathlon också! 😋

Vilket fick mig att tänka på denna gamla hit (apropå Ella) 😅

signatur

Nothing is Power without Control

12
Skriv svar