Switch 2 har NFC-stöd, så Fredrik kan behålla sina Amiibos
Vad har man dessa figurer till? Förutom som dekoration då.
Har inga själv men som jag fattat det som så blippar dem mot avläsaren(handkontrollen?) och får olika bonusar i spel som har stöd för dem.
I Zelda Windwaker fanns det en låst dörr man va tvungen att ha amiibo för minns jag, orkade aldrig googla vad som fanns där
Till protokollet ska föras: bilden ovan var innan senaste sorteringen. Nu ser det ut så här:
<Uppladdad bildlänk>
Herren, Jesus (Krist).
Till protokollet ska föras: bilden ovan var innan senaste sorteringen. Nu ser det ut så här:
<Uppladdad bildlänk>
Ser ganska random ut, kanske behöver sorteras?
Du verkar inte lida av OCD i alla fall😅
<Uppladdad bildlänk>
Hur mycket kostade allt det där?
Ser ganska random ut, kanske behöver sorteras?
Du verkar inte lida av OCD i alla fall😅
Hahaha! Hittar ständigt nya förbättringsområden. 🙃
En Bamseponny av folket
Hur mycket kostade allt det där?
Jag har (för min sinnesfrids skull) inte hållit räkningen.
Och då har jag inte ens köpt den heliga graalen: Qbby. Släpptes bara i Japan, i liten upplaga. Resan fortsätter!
En Bamseponny av folket
Hahaha! Hittar ständigt nya förbättringsområden. 🙃
Men schysst samling.
Jag har faktiskt köpt på mig lite senaste tiden också.
Ser det som ett alternativ till collectors edition av spel, jämfört med det så är inte amiibos så värst dyra.
Började med amiibos från mina favoritspel, men sen har det råkat bli lite mer😅
Jag har dock ingen Switch, så NFC känns inte lika viktigt. Men kul att det verkar bli fortsatt stöd framöver.
Men schysst samling.
Jag har faktiskt köpt på mig lite senaste tiden också.
Ser det som ett alternativ till collectors edition av spel, jämfört med det så är inte amiibos så värst dyra.
Började med amiibos från mina favoritspel, men sen har det råkat bli lite mer😅
Jag har dock ingen Switch, så NFC känns inte lika viktigt. Men kul att det verkar bli fortsatt stöd framöver.
Tack! Har Switch, tänker köpa Switch 2, men NFC-grejen känns ändå inte så viktig. Viktigaste är ju "gotta catch 'em all"-faktorn.
En Bamseponny av folket
Tack! Har Switch, tänker köpa Switch 2, men NFC-grejen känns ändå inte så viktig. Viktigaste är ju "gotta catch 'em all"-faktorn.
Haha, ja. Lite svårt att hålla tillbaka nu
Ja kanske borde optimera min samling lite, men det är inte kul.
Får se om jag gör mig av med animal crossing tillexempel.
Andra amiibos är mer avancerade och snyggare och jag kommer nog inte spela något spel i den serien framöver, men samlar nerven i mig säger ändå att jag måste slutföra den samlingen Det är ju inte så att man har plats heller och de första jag köpte var ju bara för att ha dem som prydnad i tv-spelsrummet typ
Argh, de kommer nog bli min död.
Har inga själv men som jag fattat det som så blippar dem mot avläsaren(handkontrollen?) och får olika bonusar i spel som har stöd för dem.
I Zelda Windwaker fanns det en låst dörr man va tvungen att ha amiibo för minns jag, orkade aldrig googla vad som fanns där
Aha. Cool idé. Synd om det inte används så mycket i spel.
PSN: OAKTHYR
Haha, ja. Lite svårt att hålla tillbaka nu
Ja kanske borde optimera min samling lite, men det är inte kul.
Får se om jag gör mig av med animal crossing tillexempel.
Andra amiibos är mer avancerade och snyggare och jag kommer nog inte spela något spel i den serien framöver, men samlar nerven i mig säger ändå att jag måste slutföra den samlingen Det är ju inte så att man har plats heller och de första jag köpte var ju bara för att ha dem som prydnad i tv-spelsrummet typ
Argh, de kommer nog bli min död.
We're going down together!
Är extra svag för alla Zelda-amiibos. Sen är garn-Yoshi löjligt fin. Dom står högst upp, för vågar inte tänka på hur katterna skulle lemlästa dom...
En Bamseponny av folket
Jag har (för min sinnesfrids skull) inte hållit räkningen.
Och då har jag inte ens köpt den heliga graalen: Qbby. Släpptes bara i Japan, i liten upplaga. Resan fortsätter!
Kanske går att räkna ut något snitt? Hade varit kul!
Kanske går att räkna ut något snitt? Hade varit kul!
Nån gång för några år sedan höftade jag 20 000. Men det är några amiibos sedan dess!
Ska räkna på't! (Och få ångest? 😅)
En Bamseponny av folket
Nån gång för några år sedan höftade jag 20 000. Men det är några amiibos sedan dess!
Ska räkna på't! (Och få ångest? 😅)
Tror jag har runt 200 oöppnade amiibos och ett dussin öppnade. Intresset har svalnat rejält senaste tiden.
Oöppnade = eventuellt en guldgruva längre fram?
En Bamseponny av folket
Oöppnade = eventuellt en guldgruva längre fram?
Svårt att sia om. Beror nog på om barn idag är nostalgiska för amiibos i framtiden.
Jag har dem i förpackningarna då jag tycker det ser bra ut men det tar ju upp en väldans massa plats helt klart.
Har en vägg full med smash-serien och en del i skåp.