Titan Quest 2 drar igång ett slutet speltest

Robot
Titan Quest 2 drar igång ett slutet speltest

In och begär åtkomst på Steam eller Epic.

#Grimlore-games, #Titan-quest-2, #nyhetstips

Medlem

Fick tillgång direkt på epic store

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |

Medlem

Samma här, fick download direkt på Epic.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Spelade det igår, fick ut 70 minuter av demot.

Det känns bra, det känns som Titan Quest, dock så är spelet GALET o-optimerat. Sure, det är en alpha build, men om dom inte får det att kännas smooth, så tror jag att det inte blir en bra release, dom har allting annat, det är otroligt snyggt och bra inramat. Men performance är under all kritik.

Moderator
Skrivet av Prixm:

Det känns bra, det känns som Titan Quest, dock så är spelet GALET o-optimerat. Sure, det är en alpha build, men om dom inte får det att kännas smooth, så tror jag att det inte blir en bra release, dom har allting annat, det är otroligt snyggt och bra inramat. Men performance är under all kritik.

Jag kände det också. Ibland blir jag orolig att min 5900x och 3080 börjar bli extremt jävla dålig så den inte kan spela något nytt spel alls, men vi vet alla att det oftast handlar om att spel är dåligt optimerade. Läs bara om Rise of the Ronin.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av Prixm:

Så länge man tydligt kommunicerar ut vad syftet med speltestet är och påtalar vad som förväntas så ser jag inga problem. Om man däremot inte tydligt meddelar att man ämnar mest få feedback kring saker som inte har med prestanda att göra och att den är "kass" så tror jag man riskerar att skada mer än att göra nytta.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Prixm:

Tycker att spelet rullar på bra med max inställningar.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gnällkuk
Skrivet av Vileoxe:

Tycker att spelet rullar på bra med max inställningar.

Vad är bra? Vad är det för upplösning? vad har du för hårdvara?

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Prixm:

UE5 . Måste vara den sämsta optimerade motorn någonsin.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Men jag vill också spela...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad är bra? Vad är det för upplösning? vad har du för hårdvara?

Sitter inte på någon monster dator eller skärmar direkt, men det duger åt mig i alla fall.

Kör i 1080p med låst fps till 60 (50-60 ibland dippar det ner till 40 men inte ofta)
Gainward GeForce RTX 3070 PHANTOM+
Intel Core i7-12700F CPU
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
ASUS TUF GAMING B660-PLUS
Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gnällkuk
Skrivet av Vileoxe:

Sitter inte på någon monster dator eller skärmar direkt, men det duger åt mig i alla fall.

Kör i 1080p med låst fps till 60 (50-60 ibland dippar det ner till 40 men inte ofta)
Gainward GeForce RTX 3070 PHANTOM+
Intel Core i7-12700F CPU
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
ASUS TUF GAMING B660-PLUS
Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB

Toppen, tack! Helt omöjligt att avgöra annars. Har en kompis som tycker 24 fps med halvrisiga inställningar är mjukt och snyggt. Subjektiva uppfattningar med noll referensramar är svåra att värdera

signatur

Medlem

Sagolikt är det! Och flyter hur bra som helst på min gamla dator från 2018 med RTX2080.

De har fångat känslan från första Titan Quest perfekt. Det här var en överrasking med tanke på att samma studios Spellforce-spel har känts lite stela och tråkiga.

signatur

Memento Mori

1
Skriv svar