Världens bästa hjälte – Kvartsfinaler
Jo, för Gordon, Doomguy, och Geralt dryper av personlighet och karisma.
Ganska många av ”hjältarna” har varit ganska platta helt ärligt.
Geralt har väl ändå väldigt mycket mer personlighet än övriga nämnda? Inte för att det är svårt att ha mer personlighet än karaktärer som inte ens säger något utan är tänkta att vara player inserts, men ändå!
Känns ju dock knappt som det blir en tävlig mellan vissa här, tyvärr kommer ju alla och deras mamma rösta på link samt mario.
Vilka andra är på den nivån då?
Mario har hjälpt andra och räddat världar från undergång i 44 år.
Link har gjort samma i 38 år.
De var hjältar i flera år innan de andra "hjältarna" var en itch i sin pappas byxor.
Flera här är inte ens hjältar, bara tänker på sitt. Lara Croft? Den som står i vägen för det jag ska ta, ska dö.
Här röstade jag annorlunda mot resultatet i tre av fyra dueller. Älskar Mario, men en personlighets-king är han inte. Fattade dock att Geralt skulle få svårt mot honom, men hoppades ändå. Och Max Payne tycker jag ÄR intressantare än Duke Nukem, men kan absolut acceptera Duke. Duke är Duke! Röstade på Lara Croft. Hennes personlighet har visserligen ändrats genom åren men hon är ju Spelhjältinnan™.
Att Link går vidare mot Doomguy stöttar jag dock. Man of few/none words, bägge två, men Link är ändå lika med kärlek för min del. Toon Link är min favorit av alla Links!
En Bamseponny av folket
Av dom som är kvar så hoppas jag nog Link vinner.
Han må sakna djup och karaktär som andra spelprotagonister men i min reptilhjärna så är han definitionen av klassisk hjälte.
Svärd och sköld i hand, går ut i strid för att rädda prinsessan och kungadömet oavsett situationen.
Mario har väl egentligen samma premiss, men det känns mer heroiskt att gå med svärd och slåss mot monster än att hoppa på svampar!
Av dom som är kvar så hoppas jag nog Link vinner.
Han må sakna djup och karaktär som andra spelprotagonister men i min reptilhjärna så är han definitionen av klassisk hjälte.
Svärd och sköld i hand, går ut i strid för att rädda prinsessan och kungadömet oavsett situationen.
Mario har väl egentligen samma premiss, men det känns mer heroiskt att gå med svärd och slåss mot monster än att hoppa på svampar!
Spelat några Mario-spel och några av bossarna skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd. Han är alltid vid gott humör när han dödsföraktande hoppar i cirklar runt bossarna. "Wohoo".
Vad fasen! Både Lara och Geralt ut, alltså. Nu har vi tre mer eller mindre identiska karaktärer kvar. Dvs tysta, karaktärslösa protagonister vars jobb är att få spelaren att känna sig som protagonisten.
Tolkar det som att röstarna tycker att man själv är den bästa hjälten, helt enkelt!
Lara Croft v Freeman är verkligen konsol v pc.
Alla Tomb Raider och Half Life jag spelat var på konsol.
Jag tänker att en hjälte har någon typ av personlighetsdrag och handlingskraft som leder till hjältemod och stordåd.
Jmf Mario, Link och Gordon har väl ingen handlingskraft när du som spelare lagt ner kontrollen/ mus & tangentbord och stängt av?
Så, om exempelvis Link vinner, då är det egentligen vi spelare som är den bästa hjälten? 🤔
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Alla Tomb Raider och Half Life jag spelat var på konsol.
Jo, jag förstår att vissa har spelat HL på konsol...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Men vilka hjältar!
Precis!
Geralt har väl ändå väldigt mycket mer personlighet än övriga nämnda? Inte för att det är svårt att ha mer personlighet än karaktärer som inte ens säger något utan är tänkta att vara player inserts, men ändå!
Jo men absolut.
Jag tycker bara det är ganska många karaktärer som saknar personlighet och djup - Joel och Ellie försvann ganska tidigt som exempel.
Här röstade jag annorlunda mot resultatet i tre av fyra dueller. Älskar Mario, men en personlighets-king är han inte. Fattade dock att Geralt skulle få svårt mot honom, men hoppades ändå. Och Max Payne tycker jag ÄR intressantare än Duke Nukem, men kan absolut acceptera Duke. Duke är Duke! Röstade på Lara Croft. Hennes personlighet har visserligen ändrats genom åren men hon är ju Spelhjältinnan™.
Att Link går vidare mot Doomguy stöttar jag dock. Man of few/none words, bägge två, men Link är ändå lika med kärlek för min del. Toon Link är min favorit av alla Links!
Jag röstade likadant av i princip samma anledningar.
Som jag trodde från början blir det nog Mario mot Link i final -_-
Jo men absolut.
Jag tycker bara det är ganska många karaktärer som saknar personlighet och djup - Joel och Ellie försvann ganska tidigt som exempel.
Spindelmannen också. Och George Stobbart och Claire Redfield.
Jag vet att jag sa att jag inte skulle lägga mig i det här mer, men nu är jag här igen.
Jag förstår inte hur Duke kan gå så bra som han gör. Har väl max ett bra spel han varit med i, och sedan en massa blaj. Personlighetsmässigt är han ju en platt karaktär som bara drar skämt som hörde hemma på andra sidan millennieskiftet.
Men det är bara min åsikt...
Heja Blåvitt
Känns som om hoppets låga dog med Geralt. Blir förstås rösta på Duke och Gordon, men nu känns den tråkiga Nintendo-dubbleln spikad. (Får påminna mig själv om att min åsikt är den enda som räknas! )
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Jag vet att jag sa att jag inte skulle lägga mig i det här mer, men nu är jag här igen.
Jag förstår inte hur Duke kan gå så bra som han gör. Har väl max ett bra spel han varit med i, och sedan en massa blaj. Personlighetsmässigt är han ju en platt karaktär som bara drar skämt som hörde hemma på andra sidan millennieskiftet.
Men det är bara min åsikt...
Många vill vara som hjältarna eller ser sig själva i dom. Trevor blev nominerad. Agent 47 också.
Duke återbefolkar jorden och gillar att hålla i bajskorvar.
Jag känner ändå att jag vill ta strid för den tysta protagonisten. Det brukar trots allt heta att "handlingar talar högre än ord". Dessutom tenderar de att vara bra på något vi tycks lida brist på i dagens samhälle, nämligen att lyssna.
Med det sagt, må bäste Link vinna.
Edit: Det bör dock tilläggas att John Marston och Arthur Morgan hade hamnat på delad förstaplats om det bara var jag som röstade.
Jag känner ändå att jag vill ta strid för den tysta protagonisten. Det brukar trots allt heta att "handlingar talar högre än ord". Dessutom tenderar de att vara bra på något vi tycks lida brist på i dagens samhälle, nämligen att lyssna.
Med det sagt, må bäste Link vinna.
Exakt!! 👊
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Spindelmannen också. Och George Stobbart och Claire Redfield.
Så är det.
Givetvis tar man in spelens kvalité än hjältens personlighet. Gordon Freeman är ett annat sådant exempel.
Tävlingen är vem som är världens bästa hjälte inte världens bästa personlighet. *påminnelse*
Påminnelse om att "världens bästa hjälte" kan tolkas annorlunda av olika personer.
Är det den hjälte som varit med i flest spel? , den hjälte som ställts inför tuffast utmaningar? , den hjälte som har mest personlighet/karisma? , den hjälte som är mest ikoniskt och som flest personer känner igen? , den hjälte som råkar vara med i det spelet som man tycker är bäst?, den hjälte som har bäst röstskådespelare?, den hjälte som har mest personlighetsutveckling genom handlingen i spelet? , den tysta hjälten som är pannkaksplatt och inte säger något själv för att man själv som spelare ska vara hjälten i det hela? med mera....
FZ skrev bara "Världens bästa hjälte" och inget mer. Så det hela är fritt för personen ifråga som röstar att tycka vad som helst.
Personligen så tycker jag att det var väldigt få hjältar som är intressanta i den här tävlingen. Jag vill att en hjälte ska ha lite personlighet/karaktär/karisma för att de ska vara intressanta.
Min favorit är Max Payne som jag tycker har massor med karaktär, personlighet, karisma och djup. Plus även för grym röstskådespelare samt den tragiska historien som han går igenom i handlingen för Max Payne 1 och Max Payne 2.
Så jag röstade på Geralt, Lara Croft, och Max Payne i omröstningen. I omröstningen mellan Doomguy och Link avstod jag från att rösta då jag inte känner något extra för någon av hjältarna (båda hjältarna känns platta och utan personlighet).