Hurra! Katastrofalt dåliga Big Rigs på väg till Steam

Robot
Hurra! Katastrofalt dåliga Big Rigs på väg till Steam

Ett måste i sammanhanget:

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

KoP
Medlem

Spelet borde plockas bort så fort det dyker upp på Steam då det knappt ens är halvfärdigt.

Medlem

IGN's Review var bäst

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ska man bara köpa ett spel den månaden så lär det ju bli detta!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Fy fan, är det redan elva år sedan.

Geeks Gaming
Skrivet av Dreijer:

Fy fan, är det redan elva år sedan.

Det innebär ju att vi….fortfarande är 25 år gamla 😬

Kommer ihåg spelet främst pga att alla i kör ogillade det aktivt

Medlem

Förr var det sensation att någonting så dåligt hittade sig hela vägen till butikerna, nu laddas det väl upp ett hundratal spel av likvärdig kvalitet dagligen på Steam.

Medlem

Tänk om spelutvecklare aldrig skulle lägga ner sina projekt utan bara sälja dem i ofärdigt skick. Typ som detta spel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

När det finns pengar att tjäna...

Medlem

Vill minnas att nån utvecklare sa att det var typ en alfa-version dom visat upp för utgivaren men utgivaren skickade ut det som det färdiga spelet...får hoppas att det är den färdiga versionen som kommer nu

Medlem
Skrivet av Loxus:

Vill minnas att nån utvecklare sa att det var typ en alfa-version dom visat upp för utgivaren men dom skickade ut det...får hoppas att det är den färdiga versionen som kommer nu

Det tog helt enkelt lite tid att färdigställa det. 😅 Så måste det vara!

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skrivet av lonian:

Tänk om spelutvecklare aldrig skulle lägga ner sina projekt utan bara sälja dem i ofärdigt skick. Typ som detta spel.

Jag skulle säga vi är ganska bekanta med att få spel i ofärdigt skick idag, nästan mer en regel än undantag att spelen funkar riktigt bra på release.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag skulle säga vi är ganska bekanta med att få spel i ofärdigt skick idag, nästan mer en regel än undantag att spelen funkar riktigt bra på release.

Jo men. Att bara ge skalet av ett spel menar jag.

Typ om Battlefield släpptes så här.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Köpa det och låt det vara igång såfort du inte spelar annat, så du kan visa 1000 timmar i Big Rigs på profilsidan. Ingen bråkar med en person med 1k timmar i Big Rigs.

Medlem
Medlem
Skrivet av KoP:

Spelet borde plockas bort så fort det dyker upp på Steam då det knappt ens är halvfärdigt.

Njae. Det är en milstolpe i spelhistorien precis som sökarna är en milstolpe i svensk filmhistoria

Medlem

Kommer bli årets spel, även om GTA VI släpps i år.

Medlem

Big Rigs är inte den enda pärlan dom har utvecklat 😅

Medlem

Allvarligt talat så känns det här rätt suspekt. Utgivarens hemsida känns... inte särskilt seriös, om man säger så. En domän som skapades för 3 dagar sedan (2025-03-22) och är registrerad till Alibaba Cloud Computing/Aliyun i Kina? En support-länk som leder till ett Office-formulär? "Media inquiries" som tar en till en kort pressrelease på en extern sajt, som enbart rör det här spelet, och inget mer? Ingen tillstymmelse till företagsinformation i deras privacy policy? "Our website is..." är allt som finns under "who we are", komiskt. De har postat någon slags uppdatering, men all kontakt sker genom sajtens (använder Wordpress) kommentarsfunktion (och det ser knappt ut som den är implementerad alls) alternativt ett Office 365-formulär.

En bild längst ner på sidan som säger något om ACG+ (är inte tillräckligt slängd i mandarin för att se vad det står under), och den enda källan jag hittar på den är hos "the Culture, Sports and Tourism Bureau of the Government of the Hong Kong Special Administrative Region, the Cultural and Creative Industries Development Agency (CCIDA) (formerly known as Create Hong Kong (CreateHK)) is a dedicated office, aiming to spearhead the development of cultural and creative industries in Hong Kong.".

Där står det att det gäller ett projekt med följande beskrivning: "Hong Kong Ani-Com & Games Intellectual Property Development Programme [COMPLETED] (Project website is no longer available)"

Är det här bara en snabb cash grab baserad på spelets ökändhet? Absolut inte omöjligt. Känns som att Steam borde sålla bort lite bedrägerier/bedrägeriförsök ibland. "Lite", "ibland".

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Om The Room kan tjäna mycket pengar så kan Big Rigs

Medlem
Skrivet av fzusr:

Om The Room kan tjäna mycket pengar så kan Big Rigs

The room är värd en bättre jämförelse Big Rigs är nog mer Neil Breen än Tommy Wiseau bland kända miserabla verk.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Big Rigs är lätt det sämsta spelet jag testat. Vill du köra genom byggnader? Går utmärkt. Vill du köra ut i ingenstans på ingenting? Går utmärkt. Wow så dåligt det är.

1
Skriv svar