Link är världens bästa hjälte!

Robot
Link är världens bästa hjälte!

The Legend of Zelda-hjälten vinner stort över självaste Mario.

#världens-bästa-hjälte

Medlem

Även om Zelda 3 är ett av de bästa spelen som gjorts, så har nog Mario varit med i fler spel som jag spelat mera... zelda-mannen kan gott nöja sig med silver.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det fick bli Link.
Definitionen av en knight in shinging armour.... eller okej. Grön tunika kanske.
Lite träig. Men samtidigt uppfyller han de mest klassiska, nästan jungianska, arketyperna för hjälte.

Medlem

Lite småtråkigt resultat ändå men förståeligt. Mario och Zelda har betytt väldigt mycket för många gamers genom åren även om jag inte tycker karaktärerna i sig är superspännande. Själv har jag Nathan Drake som favorit , tätt följt av Arthur Morgan med bubblare både i Ellie och Joel

Medlem

Finalen får Nintendokulten ta hand om, har ingen egentlig åsikt om vem som är bättre än den andra.
Men kampen om tredjeplatsen, där har jag starka åsikter! Duke Nukem!!

Ambassadör
Xbox

Ja, nä. Pass.

signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Två tråkiga player insert-hjältar, men Mario är ju i alla fall någon som sticker ut lite mer. Mustaschbeprydd italienare med overaller, basker och några extrakilon skriker inte direkt generisk hjälte #326784 rent designmässigt och det vinner man mycket på. Inte minst mot en sån tråkmåns som Link. Så då blir det en röst på Mario!

Bronspengen röstade jag på Duke i. Såklart.

Medlem

Mario och Link är mer eller mindre samma typ av hjälte i liknande tema, så det fick bli Link.
Duke för brons.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Link får självklart min röst i finalen.

Bronsmatchen är så tråkig att jag avstår, vill inte rösta på någon dessa herrar.

Medlem

Link är överskattad

Medlem

Link fick min röst! Och Gordon! Som sista i raden svåra beslut en behövt göra i dessa "strider" som fått mig att svettas nästan. Men hittills tycks rätt hjältar ha vunnit!

Medlem

Det blev Link, Mario i all ära men Link smäller lite högre. Nintendo levererar som vanligt.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, nä. Pass.

Då är det noterat, tack.😊👍

Medlem

Grattis Mario. Jag röstade på Link och Gordon.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Medlem

Båda värdiga vinnare. Men den här gången röstar jag på Mario.

Medlem
Medlem

För egen del är det i min mening en röst på Link.

Däremot tycker jag att det är en tråkig final där jag upplever att det funnit flera andra alternativ såsom Freeman som är en fullmäktig kandidat till en final.

Medlem

Fortfarande förkrossad över att Samus Aran inte står på någon av finalplatserna. Hon är ju helt klart Nintendos mest intressanta hjält(e)inna.

Medlem

Tar fram mina originalkartonger och funderar, Duke3D hade man önskat som guldpristagare men får rösta så att han får en chans på Brons i alla fall.

Sedan blir det självklart link på guldplats, om man får välja!

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Alla kan rädda prinsessor, med det är bara riktiga hjältar som kan rädda gemene man när toaletten har sagt ifrån och man står med skit upp till knäna.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Ja, nä. Pass.

Skrivet av lasselason:

Då är det noterat, tack.😊👍

3/5

signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av justabit:

Alla kan rädda prinsessor, med det är bara riktiga hjältar som kan rädda gemene man när toaletten har sagt ifrån och man står med skit upp till knäna.

Jag kan se det framför mig.. Ett slags House Flipper-liknande spel i Svampriket!? Med VVS-inriktning och rikligt med avföring. Vågar man hoppas att det blir flaggskeppet till Switch 2?

Bronspengen var lätt för mig, rösten går till Duke på grund av att han har mer egen personlighet och att han är lite av ett svin och en hjälte på samma gång. Finalen.. gillar båda, men för mig är Mario nummer ett.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av theBoosing:

https://img.tradera.net/large-fit/574/579471574_e9588b85-87e1...

https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/Fz4AAOSwwCRhxkwY/$_...

Tar fram mina originalkartonger och funderar, Duke3D hade man önskat som guldpristagare men får rösta så att han får en chans på Brons i alla fall.

Sedan blir det självklart link på guldplats, om man får välja!

Älskar att det står complete version på kartongen till Duke Nukem. Undra hur många spel som släpps idag hade kunnat ha det på sina kartonger? 🤭

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Kul att se att det finns så mycket åsikter kring detta, under hela tävlingen har jag brottats med om jag ska välja hjälten som jag gillar bäst personlighetsmässigt, har bäst subjektiv definition av "hjälte", eller "hjälte" i form av vad de gjort för spelvärlden.

Gick igenom tävlingen med de första två som primärt fokus, vilket gör att både finalen och bronsmatchen är otroligt tråkig för egen del. Ocarina of Time är det bästa spelet jag spelade på N64 som barn, men det finns fler Mario-spel som jag också tyckte var helt otroligt bra även om ingen av dem var bättre än OoT. Därför fick det blir Link i finalen, men egentligen borde jag valt Mario pga att han åtminstone har lite mer personlighet (räknar in filmen, sue me!)

Passade på bronsmatchen, ingen av dem tilltalar alls dessvärre. Men nu i efterhand borde jag kanske valt Gordon pga spelet.

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Älskar att det står complete version på kartongen till Duke Nukem. Undra hur många spel som släpps idag hade kunnat ha det på sina kartonger? 🤭

2 av 10 ungefär.
"Vi gör klart det senare"
"Den som väntar på nåt gott"
-Vi hann inte göra klart spelet på 3 år. Men visst är det bra att vi putsar på det efter hand, så att du kan ladda ner resten sen?
- Tar ca 1-2 år att bygga ett hus. Hade varit bättre om ni putsat på det innan släpp. Kanske att ni ska göra nåt annat? Finns alltid frisörskolan.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

2 av 10 ungefär.
"Vi gör klart det senare"
"Den som väntar på nåt gott"
-Vi hann inte göra klart spelet på 3 år. Men visst är det bra att vi putsar på det efter hand, så att du kan ladda ner resten sen?
- Tar ca 1-2 år att bygga ett hus. Hade varit bättre om ni putsat på det innan släpp. Kanske att ni ska göra nåt annat? Finns alltid frisörskolan.

Hahaha så jäkla bra.
Håller med att om man inte kan göra ordentliga spel ska man antagligen söka sig till en annan bransch

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Röstade på Gordon men ångrade mig direkt 😫 Hoppas Duke tar det.

Medlem

Link, tveklöst. Mario har mest varit med i mycket, men med ungefär samma personlighet som en legobit, Mario är mer en symbol för ett plattformsäventyr komplett med svampar, prinsessa, hopp och något att hoppa över, trallig Nintendo-musik och hela skurk ensemblen. För mig är "Mario" allt det där, och det enda han saknar är en egen personlighet.

Link är ungefär precis tvärt om. I Zelda-serien få vi varje gång se Link växa som karaktär, på sin resa mot slutdestinationen. För mig är valet enkelt.
Sedan vet jag inte hur mycket jag bryr mig...Geralt och/eller Lara fick inte vara med på slutet, men Gordon och...Duke? *Skakar på huvudet i genuin misstro*

123
Skriv svar