Nintendo Direct i dag – bara om spel till första Switch

Robot
Nintendo Direct i dag – bara om spel till första Switch

Inga Switch 2-nyheter förrän nästa vecka.

#nintendo, #nintendo-direct, #switch, #switch-2

Medlem

Ge oss övriga Metroid Prime-spel nu!

Medlem

Såg inte detta komma, sannolikt bara några månader innan 2an kommer. 30 minuter är ändå ganska mycket.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Ge oss övriga Metroid Prime-spel nu!

Ja, 2+3 behöver släppas innan fyran och fyran har utannonserats och marknadsförts som ett Switch-spel så det lär visas imorgon och antagligen avsluta showen med en trailer och kanske även releasedatum.

Medlem

Det vore nästan konstigt om de inte visar upp en massa från Metroid Prime 4.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det vore nästan konstigt om de inte visar upp en massa från Metroid Prime 4.

Såvida MP4 inte är en releasetitel till Switch 2, vilket det inte kommer vara, så vore det tvärtom konstigt om de visade upp det. Cross-gen kommer det definitivt vara, releasetitel definitivt inte.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, 2+3 behöver släppas innan fyran och fyran har utannonserats och marknadsförts som ett Switch-spel så det lär visas imorgon och antagligen avsluta showen med en trailer och kanske även releasedatum.

Jag tror att Metroid Prime 4 är först och främst ett Switch 2 spel med tanke på hur länge man väntat. Tror inte alls vi ser det imorgon. Utan det är ett spel vi ser nästa vecka på Switch 2 direct. Men kan se din poäng med, inget är solklart med detta spel.

Det finns ett gäng tänkbara spel:

• Hollow Knight: Silksong

• Super Mario Galaxy 2: [Remaster]

• Metroid Prime 2: Echoes: [Remaster]

• Metroid Prime 3: Corruption: [Remaster]

• Metroid Prime 4: Beyond

• The Legend of Zelda: Wind Waker: [Remaster]

• The Legend of Zelda: Twilight Princess: [Remaster]

• Kirby: Planet Robobot [Remaster]

• Fire Emblem 4: Genealogy of the Holy War [Remake]

Det som har störst chans att visas är Kirby: Planet Robobot Remaster då denna verkar given efter läckor. Men blir intressant att se om några andra av nämnda beryktade titlar dyker upp

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag tror att Metroid Prime 4 är först och främst ett Switch 2 spel med tanke på hur länge man väntat. Tror inte alls vi ser det imorgon. Utan det är ett spel vi ser nästa vecka på Switch 2 direct. Men kan se din poäng med, inget är solklart med detta spel.

Det finns ett gäng tänkbara spel:

• Hollow Knight: Silksong

• Super Mario Galaxy 2: [Remaster]

• Metroid Prime 2: Echoes: [Remaster]

• Metroid Prime 3: Corruption: [Remaster]

• Metroid Prime 4: Beyond

• The Legend of Zelda: Wind Waker: [Remaster]

• The Legend of Zelda: Twilight Princess: [Remaster]

• Kirby: Planet Robobot [Remaster]

• Fire Emblem 4: Genealogy of the Holy War [Remake]

Det som har störst chans att visas är Kirby: Planet Robobot Remaster då denna verkar given efter läckor. Men blir intressant att se om några andra av nämnda beryktade titlar dyker upp

Det utannonserades till Nintendo Switch, och har utvecklats och marknadsförts som ett sådant också. Att det antagligen kommer till Switch 2 i någon form av next/cross gen version eller patch är ju högst troligt men att säga att det främst är ett Switch 2-spel är ju att ignorera dess historia helt. Det är snarare en efterkonstruktion och långt ifrån dess "huvudsyfte". Att det helt plötsligt inte skulle marknadsföraras för Switch känns ganska otroligt och jag tror därför det är stor chans att det visas i större utsträckning i morgon - kanske till och med med ett släppdatum - och att det senare visas upp i förbättrat skick till Switch 2 i april eller senare beroende på om ryktet stämmer. Men det är ju mer en bonus snarare än dess grundpelare.

Ja, det var väl NatetheHate som läckte om Kirby så han har ju visat sig ha otroligt bra track record nu så känns väldigt troligt att det visas. De andra sägs ju ha varit klara en bra tid nu så återstår att se om det är nu Nintendo tycker det är dags att släppa dem såhär i slutet av Switch-cykeln innan de övergår till Switch 2-fokus framöver eller om de väntar mer. Men med hela 30 min sändningstid kan de behöva en hel del att visa så konsolen inte känns döende som Wii gjorde mot sitt slut och blev väldigt abrubt nedgången. De vill nog erbjuda mer för att undvika den situationen igen, även om de redan gör det utan större besvär...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

jag tror därför det är stor chans att det visas i större utsträckning i morgon - kanske till och med med ett släppdatum - och att det senare visas upp i förbättrat skick till Switch 2 i april

Precis så tror jag det blir.
Metroid Prime 4 visas upp på Nintendo Switch med ett datum.

När dom sedan kör sin show med Switch 2 så visar de hur mycket bättre Metroid Prime 4 ser ut på Switch 2, eventuellt visas även Zelda Breath of the wild+Tears of the kingdom upp i högupplösta texturer för att förstärka varför vi behöver Switch 2.

signatur

Medlem

Nintendo måste tänka arcad känsla igen. Dom måste börja få mjuka 60 bilder per sekund som övriga konsoller har nu. Förut innan jag fick min ps5 så visste jag inte bättre så satt nöjd å körde i 30 men nu att gå tillbaka till 30 de skulle kännas så sorjligt. Speciellt med tanke på att det ända dom behöver göra är ju en grafikinställning där man kan offra lite spår ljus för fina 60 fps

Medlem
Skrivet av lonian:

Precis så tror jag det blir.
Metroid Prime 4 visas upp på Nintendo Switch med ett datum.

När dom sedan kör sin show med Switch 2 så visar de hur mycket bättre Metroid Prime 4 ser ut på Switch 2, eventuellt visas även Zelda Breath of the wild+Tears of the kingdom upp i högupplösta texturer för att förstärka varför vi behöver Switch 2.

Ja, har också tänkt i de banorna men så började det ryktas om att MP4:B inte kommer visas på Switch 2-directen så kanske kommer det senare (på en eventuell Juni-direct kanske) men att de kommer visa hur det förbättras tror jag absolut kommer hända - förr eller senare. Och ja, det har ju ryktats ända sedan demo-visningen av BoTW på Gamescom så det är ju väldigt hög chans att det spelet får bli testvisningen som får mest fokus i nästa vecka!

Medlem

Japp, nu behöver jag inte se mer efter Metroid prime 4 visningen.

signatur

Medlem

Pokemon ZA verkar helt ok, men rätt risig grafik på switchen.
Man lär ju testa det på Switch 2 istället.

De borde även släppa remakes på Metroid Prime 2 och 3 innan de släpper 4an.

Medlem

Asså när man ser vad det är för spel som släpps på Switch blir man inte direkt så taggad på Switch 2. Himla massa skräp alltså

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Så nu kan folk fildela spel med varandra i 2 veckor.
Ett steg i rätt riktning men jag kommer inte överge fysiska spel så länge de finns.

signatur

Medlem

Underväldigande Direct som bara bekräftade det jag mässat hur länge som helst: Metroid Prime 4 blir inte ett releasespel till Switch 2.

Medlem
Skrivet av Danster:

Underväldigande Direct som bara bekräftade det jag mässat hur länge som helst: Metroid Prime 4 blir inte ett releasespel till Switch 2.

Hur kan du vara säker på det?

Medlem

Aj aj aj va svagt. Enda av intresse var dragon quest men de lär inte vara exklusiva till switch så blir till ps5an

Medlem
Skrivet av lasselason:

Dom behandlar inte Metroid prime 4 lika stort som andra serier.

De fick inte egna 20 minuter som exempelvis Super smash bros eller liknande.

Jag hade gärna sett en intervju med Retro studios.

signatur

Medlem
Skrivet av lasselason:

De ska ha en direct nästa vecka. Releasespel kommer avslöjas då. Varför ska de visa trailer för MP4 denna vecka då? Vad ska de isf visa om MP4 nästa vecka? Samma trailer? Lite ytterligare?

Vad var syftet med att inte hålla sig ytterligare en vecka i så fall? Troligare att det inte kommer visas nåt om MP4 alls, annat än ett "avslöjande" om att de kommer bli cross-gen.

Medlem
Skrivet av Danster:

De ska ha en direct nästa vecka. Releasespel kommer avslöjas då. Varför ska de visa trailer för MP4 denna vecka då? Vad ska de isf visa om MP4 nästa vecka? Samma trailer? Lite ytterligare?

Vad var syftet med att inte hålla sig ytterligare en vecka i så fall? Troligare att det inte kommer visas nåt om MP4 alls, annat än ett "avslöjande" om att de kommer bli cross-gen.

Syftet tror jag är att de sedan länge har sagt att detta är ett Switchspel, de vill understryka detta genom att visa det på sin sista dedikerade Switch Direct. Nästa vecka skulle de ju kunna visa en Switch 2 version av spelet och samtidigt avslöja att det släpps som ett release spel till Switch 2, inte omöjligt alls tror jag. Vi får återkomma nästa vecka.

Medlem

Att kunna dela digitala spel med andra var en välkommen funktion. Den digitala spelmarknaden är så sjukt begränsad.

Medlem

Virtual Game Cards låter som en klockren inbjudan till alla hackare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att kunna dela digitala spel med andra var en välkommen funktion. Den digitala spelmarknaden är så sjukt begränsad.

Verkligen! Jag hade dock hoppats att dom skulle säga ”ladda in dina digitala spel på ett sd-kort”

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Ja det var mediokert milt sagt.

Medlem

Deras egna spel, Pokémon Legends Z-A och Metroid Prime 4: Beyond ser ju fantastiska ut!, men resten var rätt mellanmjölk! Gillar idén om digitala spelkassetter och hur de kan delas - både inom familjen men också till vänner under kortare period (14 dagar och sparfilen försvinner sen så även om den lånas ut igen kan den inte bara fortsätta) så känns som en digital variant av att låna ut spel till klasskompisen. Nintendo fortsätter att innovera och förbättra spelindustrin!

Och MP4:B såg otroligt ut både till miljön men också sett till hur de faktiskt förnyar och vidareutvecklar serien! Retro är så otroligt grymma! Dock besviken på att vi inte fick 2+3 där i slutet för känns som vi borde få chans att spela om dem också innan nya spelet släpps. Men de gav oss inte datum som jag trodde så de kanske släpper det i slutet av året och de andra kommer i juni-directen. Också kul att de visar spel och stöd för Switch både för året och nästa, så de som inte vill uppgradera day/year one ändå har någonting att se fram emot!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Syftet tror jag är att de sedan länge har sagt att detta är ett Switchspel, de vill understryka detta genom att visa det på sin sista dedikerade Switch Direct. Nästa vecka skulle de ju kunna visa en Switch 2 version av spelet och samtidigt avslöja att det släpps som ett release spel till Switch 2, inte omöjligt alls tror jag. Vi får återkomma nästa vecka.

Jo, det är omöjligt. Mario Kart är med 99% en lanseringstitel. Nintendo släpper inte två storspel från sina egna ip:n. Det händer inte. Bara släpp tanken på att MP4 är en lanseringstitel. Jag kan sätta pengar på att så inte kommer vara fallet.

Medlem
Skrivet av Danster:

Jo, det är omöjligt. Mario Kart är med 99% en lanseringstitel. Nintendo släpper inte två storspel från sina egna ip:n. Det händer inte. Bara släpp tanken på att MP4 är en lanseringstitel. Jag kan sätta pengar på att så inte kommer vara fallet.

Okej, jag sätter emot. Hur mycket är du beredd att satsa?

Medlem

Denna blev jag glad över också!

Medlem

Också intressant och kul med snart släpp!

123
Skriv svar