The Legend of Zelda-filmen har premiär redan 2027

Robot
The Legend of Zelda-filmen har premiär redan 2027

Vi får snart se Zelda och Link på den vita duken.

#Nintendo, #Sony, #The-legend-of-zelda

Medlem

Chris Pratt som Link. Rachel Zegler som Zelda. Och Jack Black som Ganon.

Medlem

Trodde ni tog upp skådespelarens hudfärg och var förvånad över det! Tror ni menar snart inte svart 😝

De lyckades bra med Mario-filmen så har höga förhoppningar om denna.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Första spelet kom 1986.
Vilka fler gamla spel bör man göra film på?
E.T.? (fniss...)

Skribent
Skrivet av LancelotSwe:

Trodde ni tog upp skådespelarens hudfärg och var förvånad över det! Tror ni menar snart inte svart 😝

De lyckades bra med Mario-filmen så har höga förhoppningar om denna.

haha OMG, ja det blev lite fel! Fixade

signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare
Skrivet av Pholiage:

Chris Pratt som Link. Rachel Zegler som Zelda. Och Jack Black som Ganon.

Ja, dumt att förstöra ett vinnande koncept! /S

Skäm å sido Minecraft filmen kommer dra in rejäla pengar enbart på grund av namnet, en Zelda film kan nog göra det med.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ja, dumt att förstöra ett vinnande koncept! /S

Skäm å sido Minecraft filmen kommer dra in rejäla pengar enbart på grund av namnet, en Zelda film kan nog göra det med.

Minecraft kom 2011. Undrar varför det dröjde så länge innan en Zelda-film. The Legend of Zelda har varit en väldigt känd spelserie, väldigt länge. Kanske en generationsfråga.

Medlem

Ska vara negativ nu och direkt säga att live action inte kommer funka med Zelda. Kommer bli så otroligt fånigt!

Dom borde som med Mario filmen satsat på animerat. Kommer hålla mig ytterst tveksam till att detta blir bra överhuvudtaget!

signatur

Missbrukare av Souls

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Minecraft kom 2011. Undrar varför det dröjde så länge innan en Zelda-film. The Legend of Zelda har varit en väldigt känd spelserie, väldigt länge. Kanske en generationsfråga.

Nintendo fick kalla fötter efter första Mario-filmen och den floppen. Det fanns planer på en Metroid-film runt den tiden också och jag tror det kan ha funnits en tanke på en Zeldafilm. Sen floppade Mario-filmen och de blev väl rädda att fler floppar skulle påverkar varumärket.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vaaaaaarför live action?
Speciellt med en "silent protagonist".

Hade tio gånger hellre sett animerat.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nintendo fick kalla fötter efter första Mario-filmen och den floppen. Det fanns planer på en Metroid-film runt den tiden också och jag tror det kan ha funnits en tanke på en Zeldafilm. Sen floppade Mario-filmen och de blev väl rädda att fler floppar skulle påverkar varumärket.

Aha. Jag vet inte om Resident Evil- och Silent Hill-filmerna floppade, men man kan tycka att de skulle ha varit mer rädda om varumärket. Kanske var positivt trots allt, de fick uppmärksamhet och fler upptäckte spelen.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Vaaaaaarför live action?
Speciellt med en "silent protagonist".

Hade tio gånger hellre sett animerat.

Den moderna publiken vill att det ska vara realistiskt. Hoppas att Nintendo inte anammar den trenden till nästa Zelda-spel.

Jag hade hellre sett att de inte gjorde en film alls.

Medlem

live action 🤮🤮🤮🤮

Medlem

Vadå "redan"?

Medlem

Ett par AI-genererade förhandstittar:

Den undre hade jag velat se! Sen när Ganon väl får tag på Triforce of Power blir han till en ännu större biff.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

The Rock som Zelda och Peter Dinklage som Link, så blir det underhållande oavsett!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/Gj7p58d/image-6.jpg

https://i.ibb.co/ksznc8xf/image-7.jpg

Den undre hade jag velat se! Sen när Ganon väl får tag på Triforce of Power blir han till en ännu större biff.

AI :/

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Hoppades du på riktiga bilder?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Hoppades du på riktiga bilder?

Hade hoppats på att folk inte använda AI bilder för nånting

Skribent
Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/Gj7p58d/image-6.jpg

https://i.ibb.co/ksznc8xf/image-7.jpg

Den nedre bilden ser fantastisk ut, nästan så man hoppas det är en leak!

Jag blev nyfiken på The Rock i huvudrollen.. Blev ÄNNU mer nyfiken efter ai:

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Link säger ju inget i spelen så det bästa hade helt klart att allt snack och story etc förs fram av bikaraktärer medan Link bara nickar och alla förstår precis vad han menar ändå.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Hade hoppats på att folk inte använda AI bilder för nånting

Jag tycker att skämtsam användning av AI-bilder är helt okej, särskilt om man tydligt flaggar och inte döljer vattenmärken. Samtidigt respekterar jag att du har ett annat synsätt på AI-genererade bilder.

signatur

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Den nedre bilden ser fantastisk ut, nästan så man hoppas det är en leak!

Jag blev nyfiken på The Rock i huvudrollen.. Blev ÄNNU mer nyfiken efter ai:

<Uppladdad bildlänk>

Haha! Snyggt!

signatur

Medlem

Att det är live action kommer nog förstöra hela filmen. Men man får väl vänta och se helt enkelt. Folk är mer förlåtande när det kommer till röster än utseende.

Medlem

Ingen trailer? Kom iiiigen snälla

signatur

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)

Medlem
Medlem

Med en bra skådis och ett minimum av makeup för att på något sätt efterlikna Link i spelen (tänk "dvärgarna" i The Hobbit) så kan det nog fungera bra. Har ruskigt svårt för när de gör en live action, men ändå använder så mycket masker och make up att det lika gärna kunde varit animerat.
Klart det kan vara dialog...mycket av avsaknaden av dialog i spelen är ju för att det är vi som spelar Link. Nu ska vi ju se en film OM Link...eller ja, Zelda, men hon är ju sällan riktigt närvarande i spelen annat än som ett mål att uppnå. I en film kan han tillåtas tala mer utan att behöva vara en pratkvarn med värdelösa punch-lines.

Jag hade gärna sett BotW som film då den både är relativt fristående som berättelse och att Zelda har en större roll än vanligt.

Medlem

Jack Black: I am Link!

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Jack Black: I am Link!

Och Rachel Zegler som Zelda.

Medlem

Skulle kunna bli hur bra som helst. Alltså rysningar in i märgen.

12
Skriv svar