Rykten! Zelda-filmen blir en trilogi, spelas in på Nya Zeeland

Robot
Rykten! Zelda-filmen blir en trilogi, spelas in på Nya Zeeland
Medlem

Förhoppningarna är höga, men farhågorna lika så.
Hoppas att de sätter landningen och att vi får en (eller tydligen tre!) magisk(a) film(er). Men jag oroar mig för en flopp. Mellanmjölksbetyg, och svagt antal besökare på biograferna.

Medlem

Nu kommer det här låta som en diss mot Zelda men det är inte så jag menar. Tycker att det är konstigt att göra film av spel som inte har en ”riktig” handling. Blir mer att man gör film av ett varumärke men som inte lämpar sig för mediet.

Medlem

Blir intressant vilken tidslinje man kör på.

Kör man från början

Början: Skyward Sword -The Minish Cap - Four Swords - Ocarina of Time

Eller hoppar man in på någon av de 3 tidslinjerna som följer slutet på OoT när Zelda skickar tillbaka Link i tiden.

Eller börjar man på en helt ny story

Testpilot
Skrivet av multijuice:

Nu kommer det här låta som en diss mot Zelda men det är inte så jag menar. Tycker att det är konstigt att göra film av spel som inte har en ”riktig” handling. Blir mer att man gör film av ett varumärke men som inte lämpar sig för mediet.

Tycker snarare tvärtom. Här får filmskaparna lite mer fria händer att göra något utan att vara bunden till en viss berättelse. Tycker det fungerade utmärkt i Fallout serien, medan exempelvis Like a Dragon serien hade mycket större problem med avvikelser från förlagan.

Sen om det lämpar sig eller ej ligger nog i utförandet. Personligen hade jag nog hellre sett en animerad film men kanske att detta kan bli bra ändå.

Medlem

Hade hoppats på något bättre animerat typ LoL, men men...

Medlem

Ändå lite lustigt att det är Nintendo släpper den under Sony flagga

signatur

1# FZ Troll

Medlem

inb4 Link är en mörkhyad trans, Link har äntligen blivit en kvinna också. Och Zelda blir en man. Ska finnas figurer med minst en av alla dessa, separat eller en god blandning av LGBTIQCAPGNGFNBA, måste ju va woke!

Geeks Gaming
Skrivet av Nelfie:

inb4 Link är en mörkhyad trans, Link har äntligen blivit en kvinna också. Och Zelda blir en man. Ska finnas figurer med minst en av alla dessa, separat eller en god blandning av LGBTIQCAPGNGFNBA, måste ju va woke!

Huh? Vart kom detta ifrån? 😂

Medlem

Well, Excuse Me Princess!

eld
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Huh? Vart kom detta ifrån? 😂

Ingen aning vad han pratar om.

Men Hunter schafer hade varit en perfekt zelda!

Medlem

Edward Blom som Ganon, och Leif GW som Dampe.

signatur

"There will be another time"

Medlem

fruktan är väl att det kommer bli nåt mellanting av dragonball evolution och mario filmen.
pojke ramlar igenom ett träd och vaknar upp i "zelda världen"...

Medlem

Undra vilken fps de kommer lägga filmen på, om de vill matcha spelen eller inte

Medlem

Hm. Får se om de träffar rätt. När man spelar har man ju såklart ihjäl tusentals motståndare, men det som lite grand är fokus är väl snarare utforskande, lösa problem, mysterier, etc.
Jag vill alltså INTE se en film med hur många "coola" strider som helst, fokusera hellre på en historia som är svår att få fram i spelen. Ska bli intressant var de ligger på tidsaxeln.

Medlem

Skall han få slåss mot ondskan Gaunon? Kanske en enorm belägring av Desert Palace? För att eskalera upp till Hera's torn där skurken gömmer sig på taket?

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Undra vilken fps de kommer lägga filmen på, om de vill matcha spelen eller inte

Jag gissar på 24 fps.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tror det släpps en film som sågas, sedan blir det inga fler.

Som någon annan var inne på, det finns ju inte direkt någon story att jobba med.

Medlem
Skrivet av PoiRan:

Hm. Får se om de träffar rätt. När man spelar har man ju såklart ihjäl tusentals motståndare, men det som lite grand är fokus är väl snarare utforskande, lösa problem, mysterier, etc.
Jag vill alltså INTE se en film med hur många "coola" strider som helst, fokusera hellre på en historia som är svår att få fram i spelen. Ska bli intressant var de ligger på tidsaxeln.

jag håller med. Zelda är mycket mer än bara strider. Jag hoppas det blir en "smart" film där handligen varierar och vi får följa Link på hans äventyr.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar