Rykten! Zelda-filmen blir en trilogi, spelas in på Nya Zeeland
Blir intressant vilken tidslinje man kör på.
Kör man från början
Början: Skyward Sword -The Minish Cap - Four Swords - Ocarina of Time
Eller hoppar man in på någon av de 3 tidslinjerna som följer slutet på OoT när Zelda skickar tillbaka Link i tiden.
Eller börjar man på en helt ny story
Nu kommer det här låta som en diss mot Zelda men det är inte så jag menar. Tycker att det är konstigt att göra film av spel som inte har en ”riktig” handling. Blir mer att man gör film av ett varumärke men som inte lämpar sig för mediet.
Tycker snarare tvärtom. Här får filmskaparna lite mer fria händer att göra något utan att vara bunden till en viss berättelse. Tycker det fungerade utmärkt i Fallout serien, medan exempelvis Like a Dragon serien hade mycket större problem med avvikelser från förlagan.
Sen om det lämpar sig eller ej ligger nog i utförandet. Personligen hade jag nog hellre sett en animerad film men kanske att detta kan bli bra ändå.
inb4 Link är en mörkhyad trans, Link har äntligen blivit en kvinna också. Och Zelda blir en man. Ska finnas figurer med minst en av alla dessa, separat eller en god blandning av LGBTIQCAPGNGFNBA, måste ju va woke!
Huh? Vart kom detta ifrån? 😂
Huh? Vart kom detta ifrån? 😂
Ingen aning vad han pratar om.
Men Hunter schafer hade varit en perfekt zelda!
Hm. Får se om de träffar rätt. När man spelar har man ju såklart ihjäl tusentals motståndare, men det som lite grand är fokus är väl snarare utforskande, lösa problem, mysterier, etc.
Jag vill alltså INTE se en film med hur många "coola" strider som helst, fokusera hellre på en historia som är svår att få fram i spelen. Ska bli intressant var de ligger på tidsaxeln.
Undra vilken fps de kommer lägga filmen på, om de vill matcha spelen eller inte
Jag gissar på 24 fps.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Hm. Får se om de träffar rätt. När man spelar har man ju såklart ihjäl tusentals motståndare, men det som lite grand är fokus är väl snarare utforskande, lösa problem, mysterier, etc.
Jag vill alltså INTE se en film med hur många "coola" strider som helst, fokusera hellre på en historia som är svår att få fram i spelen. Ska bli intressant var de ligger på tidsaxeln.
jag håller med. Zelda är mycket mer än bara strider. Jag hoppas det blir en "smart" film där handligen varierar och vi får följa Link på hans äventyr.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci