Asus teasar (möjligen!) bärbar Xbox-maskin
Vilka incitament skulle kunna finnas för att köpa en sådan? Förstår inte riktigt.
Skulle sälja min mamma på blocket för en bärbar xbox
1# FZ Troll
Tror inte det är nya xboxen. Isåfall skulle dom inte satt Republic of Gamers logga på den. Och det var inte en officiell xbox kontroll som åkte in i maskinen
Det är nog inget hinder att Asus sätter RoG loggan på en bärbar xbox om ms öppnar upp för 3e parts tillverkare.
Asus håller också på med en enligt rykten HorizonOS VR-Headset (Meta Quest) som ska vara mer high end än Quest 3 och även den under RoG varumärket.
Vilka incitament skulle kunna finnas för att köpa en sådan? Förstår inte riktigt.
För att kunna spela sina Xbox-spel (och gamepass) när man inte har tillgång till sitt Xbox/på resande fot osv
Finns ingen logik alls i detta rykte. Varför skulle asus släppa en "xbox" Skulle vara om microsoft uppdaterar windows så det är anpassat för "bärbart" tex asus ally
Som Steam os fast Windows, och att den kan spela Xbox spel. Rog ally X kan ju inte spela Xbox spel.
Finns ingen logik alls i detta rykte. Varför skulle asus släppa en "xbox" Skulle vara om microsoft uppdaterar windows så det är anpassat för "bärbart" tex asus ally
Microsoft har ju haft något bärbart på g i några år (har det ryktats om).
Jag kan tänka mig att det är ett partnerskap ihop med asus där asus står för hårdvaran och Microsoft för mjukvaran.
Asus får ut sitt varumärke utanför pc-sfären och Microsoft får mindre kostnader för hårdvaruutvecklingen.
Eller så släpps någon Xbox-mjukvara till ally
https://www.windowscentral.com/software-apps/windows-11/first...
Detta är ganska nära 100% garanterat en Rog Ally med ”Xbox-krydda”. Det kan vara en ny modell med ny APU och lite designändringar, samtidigt som MS samtidigt fixar till ett mer liten-skärm-vänligt UI/skal för Windows 11. Den kanske t.om har en Xbox-knapp, som Xbox-kontrollerna har.
Men den kommer såklart fortsatt att vara en bärbar PC med Windows 11, likt Rog Ally/X och Legion Go osv.
Jag älskar att MS gör detta, att de ändå satsar på bärbart.
De kommer garanterat, och som det även ryktats om, släppa en helt egen bärbar i framtiden (dock inte i år). Det kan mycket väl komma både en egen Windows 11-baserad bärbar, och en med ett mer konsol-specifikt OS. Men jag skulle tro att de satsar på en Windows-bakgrund framöver, men med ett mer kontroll-vänligt UI. Deras ryktade nästa under-tvn-konsol kan också mycket väl bli i princip en Windows-PC med ett ”konsol-UI”, men med stöd för flera butiker; Steam, Epic, GoG, Xbox store osv.
Helt logiskt att de skulle satsa på Windows. PC-gaming mår bättre än nånsin, och störst andel gaming görs ju under Windows, och MS äger Windows.
Jag håller tummarna för att MS fortsätter satsa på detta, och att de lyckas!