Ytterligare 75 får gå från Eidos Montreal
Den Embracer-ägda studion har hjälpt till med Fable, bland annat.
Man blir lite låg. Speciellt när man är konst student, som vill jobba som concept artist/designer. Hoppas detta vänder snart och spelvärlden behöver återigen att suga in sig duktiga grafiker.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Man blir lite låg. Speciellt när man är konst student, som vill jobba som concept artist/designer. Hoppas detta vänder snart och spelvärlden behöver återigen att suga in sig duktiga grafiker.
Den har väl alltid varit en opålitlig och turbulent bransch jämfört med andra, som polis och vård. Det hjälper inte att den nu styrs av stora hajar som ska casha in stora pengar så fort som möjligt.
Man blir lite låg. Speciellt när man är konst student, som vill jobba som concept artist/designer. Hoppas detta vänder snart och spelvärlden behöver återigen att suga in sig duktiga grafiker.
Det här är väl en konsekvens av att branschen plötsligt blev stekhet vid covid-nedstängningarna, när alla satsade och anställde. Intresset för spel finns ju kvar, så gissningsvis lugnar det ner sig när företag kommer i fas.
Fuck Embracer. jävla skit företag eller va fan dom nu är
Oklart om/vilken roll Embracer har i dessa uppsägningar, dock.
Finns det mindre spelföretag som är "egna", alltså utan att ett jätteföretag äger dom? Jag tänker på idSoftware på 90-talet. Den typen av uppstickare?
Jag förstår att man kan få in massor med pengar om man blir uppköpt men det verkar så stressigt att hela tiden göra ägarna glada.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Finns det mindre spelföretag som är "egna", alltså utan att ett jätteföretag äger dom? Jag tänker på idSoftware på 90-talet. Den typen av uppstickare?
Jag förstår att man kan få in massor med pengar om man blir uppköpt men det verkar så stressigt att hela tiden göra ägarna glada.
Det är ju det Indie betyder i grund och botten, trots att termen har blivit lite vagare med tiden. Men indie är kort för independent, alltså en utvecklare/studio som inte ägs eller blir finansierat av ett större företag.
Till exempel Stardew Valley, Hades, Limbo, Axiom Verge, Terraria, Shovel Knight, Hollow Knight, Celeste, Spiritfarer, Noita, etc
Också Baldur's Gate 3 klassas som indie, även om det inte verkar så sett till ytan med hur ambitiöst, detaljerat, och stort det spelet är.
Det här är väl en konsekvens av att branschen plötsligt blev stekhet vid covid-nedstängningarna, när alla satsade och anställde. Intresset för spel finns ju kvar, så gissningsvis lugnar det ner sig när företag kommer i fas.
Oklart om/vilken roll Embracer har i dessa uppsägningar, dock.
ja en del får saker och ting se ljust ut! Tack Tomas.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci
Den har väl alltid varit en opålitlig och turbulent bransch jämfört med andra, som polis och vård. Det hjälper inte att den nu styrs av stora hajar som ska casha in stora pengar så fort som möjligt.
f...k them. Jag ska skulptera min egen väg in i industrin.
“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci