Path of Exile 2 får snart en ny klass
Och vi kan "glömma allt vi vet" om spelets balans.
#Grinding-gear-games, #Path-of-exile-2, #nyhetstips
Blir Lich denna säsong, längtar till fredag!
Samma här båda punkterna.
PoE2 var lite av en besvikelse för mig som PoE1 veteran, men jag har förhoppningar att vid 1.0 så är det iaf 50% så bra som poe1. sen givet ett par år så kanske det blir lika bra och kanske tom bättre.
End game var alldeles för tråkigt designat jämfört med PoE1 imo, sjukt stora kartor, tråkiga kartor, tråkigt att jaga rares etc. Craftingen ointressant.
Kampanjen var fine, men alldeles för mycket tid fick läggas på att teleportera runt.
Tror fortfarande PoE 2 kommer bli bra till slut, men just nu tyckte jag det var ganska tråkigt jämfört med ettan. Ser såklart mycket bättre ut och vissa strids-animationer är fantastiska, men att lägga 2 sekunder på en attack som ser fancy ut å resulterar i att man själv tar stryk är inte särskilt kul ändå.
Vet inte om jag kommer kunna hålla mig undan 2:an, men just nu känns det som jag väntar med det tills det bakats lite till.
Hur mår det performancemässigt jämfört med dag 1 i early access?
Är bättre men inte natt och dag. Jag hade mycket kraschande och väldigt låg fps, runt 60 i endgame vid release, Nu kraschar jag inte alls och har runt 75 i endgame.
Ett protip är att du kan deaktivera alla ljud i spelet förrutom Loot filter sounds, chat alerts, master och dialog (så du kan höra boss callouts) det sänker kraven på din CPU något oerhört, dom har ärvt deras ljud metod ifrån PoE1 som hade samma problem, om tex 40 stycken mobs dör under en sekund i endgame så spelar spelet upp 40 stycken ljudfiler för deras dödsskrik samtidigt, därför det laggar till och pausar nästan vid stora explosioner osv. så att deaktivera 99% av ljud helt och hållet drar upp prestandan ganska markant typ 30% under normal play, och tar bort stutter vid mycket på skärmen, detta märks mest mycket senare i spelet dock när det är mycket mobs på skärmen, vilket turligt nog är där du behöver det mest.
Notera att sänka ljudet till 0% är inte samma sak som att stänga av ljudet, det ger ingen prestandavinst, du måste via config fil sätta ljudnivån till "False", se instruktioner här: Länk!
Är bättre men inte natt och dag. Jag hade mycket kraschande och väldigt låg fps, runt 60 i endgame vid release, Nu kraschar jag inte alls och har runt 75 i endgame.
Ett protip är att du kan deaktivera alla ljud i spelet förrutom Loot filter sounds, chat alerts, master och dialog (så du kan höra boss callouts) det sänker kraven på din CPU något oerhört, dom har ärvt deras ljud metod ifrån PoE1 som hade samma problem, om tex 40 stycken mobs dör under en sekund i endgame så spelar spelet upp 40 stycken ljudfiler för deras dödsskrik samtidigt, därför det laggar till och pausar nästan vid stora explosioner osv. så att deaktivera 99% av ljud helt och hållet drar upp prestandan ganska markant typ 30% under normal play, och tar bort stutter vid mycket på skärmen, detta märks mest mycket senare i spelet dock när det är mycket mobs på skärmen, vilket turligt nog är där du behöver det mest.
Notera att sänka ljudet till 0% är inte samma sak som att stänga av ljudet, det ger ingen prestandavinst, du måste via config fil sätta ljudnivån till "False", se instruktioner här: Länk!
Så det är alltså därför det laggat för mig i breaches... Tack.
Dock har jag lagt ner PoE 2. Tar för mycket tid tyvärr.