Stora ryktestråden för "Switch 2"
Inget pris, yikes. Underväldigande presentation överlag imo, jag vill veta mer specs, jämförelser mellan switch och switch 2 versioner för att se hur stort klivet är, mer om ui osv. Kändes som vi fick alldeles för lite info om själva konsolen..
Underligt att inte nämna pris när den släpps om bara två månader.. Hade också velat se UI.
Inget alls om operativsystem, Ui, osv än? Konstigt. Och SNÄLLA GE OSS ACHIVEMENTS
Vänta slumrade jag till eller sa de inte priset?
Mycket märkligt att all sådan information uteblev? Pris kändes ju rätt obligatoriskt men nä? Hoppades också på achievements men då de inte nämnde det alls och inte visade det grafiskt känns det nog rätt dött tyvärr.
Inget pris, yikes. Underväldigande presentation överlag imo, jag vill veta mer specs, jämförelser mellan switch och switch 2 versioner för att se hur stort klivet är, mer om ui osv. Kändes som vi fick alldeles för lite info om själva konsolen..
Nintendo går aldrig in på det tekniska, så att förvänta sig specs är bara att bjuda in sig själv till besvikelse. Men hade hoppats på att de skulle nämna någonting om DLSS/uppskalning åtminstone. Kanske kommer imorgon/i övermorgon i Treehouse-sändningarna. Och pris måste de ju komma med snarast!
Sweclockers har skrivit $449.
Ändrat till 569. De verkar gissa baserat på rykten
569 euro, inte dollar.
$449 ($499.99 Mario Kart bundle) eller 469.99€ (509.99€ bundle), har uppdaterat
Förbokningar ska börja 8e April, så nästa tisdag.
Edit: uppdaterat pris från tyska Nintendo Store.
$449 ($499.99 Mario Kart bundle) eller 569€, har uppdaterat Osäker på om euro-priset är med Mario Kart eller inte.
Förbokningar ska börja 9e April, så nästa onsdag.
Bara digital download och ingen exklusiv design på konsolen/dockan så hoppar nog bundlen. Märkligt att de inte nämnde det om nästa vecka där i slutet av videon ändå så det är mer tydligt för gemene spelare. Lite dåligt handlat där av dem kan jag tycka. Men det är små minus i så stora plus i det stora hela så klagar inte egentligen men mer tydlighet hade jag önskat!
Verkar inte kommit pris på Upgrade packs, men det står i denna Overview trailer att Upgrade Packs följer med i Nintendo Switch Online.
Bara digital download och ingen exklusiv design på konsolen/dockan så hoppar nog bundlen. Märkligt att de inte nämnde det om nästa vecka där i slutet av videon ändå så det är mer tydligt för gemene spelare. Lite dåligt handlat där av dem kan jag tycka. Men det är små minus i så stora plus i det stora hela så klagar inte egentligen men mer tydlighet hade jag önskat!
Var ju likadant med Mario Kart 8 DX bundlen till Switch i början, så räknade inte med något speciellt här heller. Blir fysisk MKW för mig med så man kan låna ut om man vill. Helt klart dåligt/konstigt att de inte kunde ta upp pris och förbokning. Kommer ligga på boka-knappar för mig och fästmön och så får man se om det blir Inet eller Webhallen man åker på event till
Verkar inte kommit pris på Upgrade packs, men det står i denna Overview trailer att Upgrade Packs följer med i Nintendo Switch Online.
Detta är riktigt fett! Hoppas flera spel-uppgraderingsr blir inkluderade i NSO+EP.
If you already have the Nintendo Switch versions of The Legend of Zelda: Breath of the Wild and The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, you can upgrade to Nintendo Switch 2 Editions by purchasing upgrade packs. Or access the upgrade packs at no additional cost with a paid Nintendo Switch Online + Expansion Pack membership.
Kollade på videon i efterhand i 4K på annat sätt eftersom ni inte visade directen i 4K, på riktigt, helt galet, det flyter på sjukt
Tänker eftersom de sagt att "de mesta" ska fungera, det här skulle kunna vara undantag. Vore fruktansvärt fult gjort dock.
Lite märkligt att de inte pratade mer om vilka spel som fungerar och inte, och kanske varför inte, men de kommer ju erbjuda betalda uppgraderingar för de som äger Switch-spelen så det behöver du inte oroa dig över. Känns bara ologiskt att deras största spel inte skulle stödjas. Vad som antagligen inte kommer stödjas är typ Laboo och sådana "märkliga" spel med "konstiga" tillbehör osv. Storspelen kommer garanterat gå att spela - med eller utan uppgradering.
Ganska nära på flawless presentation, förutom att priset oroar mig en smula. Tror det är risk nu för högre instegspris än $399, speciellt då grafiken ser ut nästan som PS5 fast den är bärbar. Kommer bli en rejäl slant man får pynta upp för konsolen, kameran, ny pro controller, nytt minneskort. Mariokart World golvade mig nästan av hur bra det såg ut, lätt bästa speltrailern på åratal. Trodde aldrig de skulle lyckas förnya MK-formulan, men det såg riktigt fräscht ut.
Kul också att tredjepartsstödet nu verkar catcha up till Playstation 5-nivå. Kommer därmed bli oslagbart spelutbud på Switch 2 med alla stora tredjeparts-releaser plus Nintendos spel.
Hoppas nu bara att Nintendo inte höjer spelpriserna allt för mycket, räknar med 700:- nu. Hoppas också på att kameran och minneskorten inte blir vansinnigt dyra, vill inte att Nintendo-konsol ska köra premiumpriser.
Edit:
Priset verkar bli 449 dollar. Inte så farligt då, skönt de i alla fall håller sig bekvämt under 500 dollars.
Var ju likadant med Mario Kart 8 DX bundlen till Switch i början, så räknade inte med något speciellt här heller. Blir fysisk MKW för mig med så man kan låna ut om man vill. Helt klart dåligt/konstigt att de inte kunde ta upp pris och förbokning. Kommer ligga på boka-knappar för mig och fästmön och så får man se om det blir Inet eller Webhallen man åker på event till
Detta är riktigt fett!
Ja, men det hade ryktats om en specialdesignad Switch 2 så det är det enda Nexthandheld har haft fel om då. Allt annat har han nu bevisats ha rätt i! Dockan, designen, fläkten, allt annat om konsolen... så 99% rätt var inte så dåligt. Kan ju vara att de sparar den till holliday seasons då gillar de att ha bundles ute för merförsäljning inför julen etc så kan visa sig stämma senare.
Det är grymt bra att de kommer erbjuda "gratis" uppgraderingar över NSO, otroligt mervärde i den speltjänsten ju, men jag vill nog ha fysiska utgåvor av i alla fall BoTW och ToTK får se hur jag gör med Kirby... har det dock inte till Switch så den kommer jag behöva köpa i alla fall så antar det blir fysiskt av alla för mig.
Jag gissar att deras nya konsol kommer att vara mer av en teknisk iteration med högre beräkningskraft snarare än en innovativ ny produkt. Den nya konsolen kommer dock att ha betydligt lägre beräkningskraft än den som finns i konkurrenternas alternativ för att på så vis tillåta Nintendos att behålla sitt marknadssegment.
Den nya konsolen kommer att vara bakåtkompatibel med den nuvarande konsolens spelkatalog. Nintendo kommer från start att sälja digitala uppgraderingar som förbättrar spelupplevelsen för spel ur den nuvarande katalogen på olika sätt. Förbättringarna kommer gissningsvis att vara höjd bildfrekvens, högre upplösning, mer högupplösta texturer eller spelvärldar med högre detaljrikedom. Förbättringarna kan även utgöras av exklusivt innehåll (DLC) som inte kommer att säljas till den nuvarande konsolen.
Konsolen kommer att säljas med Mario Kart 9 som lanseringstitel alternativt lanseras tillsammans med en remaster eller remake på någon väl omtyckt titel som passar för en modern publik.
Det här var ändå hyffsat nära!