Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Listor på Switch-spel med issues via bakåtkompabilitet, för intresserade:

https://media.nintendo.com/switch-2/pdf-compatibility_issues_...

https://media.nintendo.com/switch-2/pdf-launchable_compatibil...

Kollade snabbt, tror inte jag har nån av dem. 🍀

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, men det hade ryktats om en specialdesignad Switch 2 så det är det enda Nexthandheld har haft fel om då. Allt annat har han nu bevisats ha rätt i! Dockan, designen, fläkten, allt annat om konsolen... så 99% rätt var inte så dåligt. Kan ju vara att de sparar den till holliday seasons då gillar de att ha bundles ute för merförsäljning inför julen etc så kan visa sig stämma senare.

Det är grymt bra att de kommer erbjuda "gratis" uppgraderingar över NSO, otroligt mervärde i den speltjänsten ju, men jag vill nog ha fysiska utgåvor av i alla fall BoTW och ToTK får se hur jag gör med Kirby... har det dock inte till Switch så den kommer jag behöva köpa i alla fall så antar det blir fysiskt av alla för mig.

Ja, då blir det att behålla online expansion pak-medlemskapet då jag b.la. vill spela om Zelda:Totk på direkten när nya konsolen är installerad hemma. Gamecube var ju förstås en riktig lågoddsare, hoppas att Eternal Darkness därmed kan få ny livsgnista.

Medlem

Skönt att priset ligger ute i USA iaf. Får se var det landar här, 5,5-6k?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, då blir det att behålla online expansion pak-medlemskapet då jag b.la. vill spela om Zelda:Totk på direkten när nya konsolen är installerad hemma. Gamecube var ju förstås en riktig lågoddsare, hoppas att Eternal Darkness därmed kan få ny livsgnista.

Åh, ja, hoppas verkligen Eternal Darkness släpps där det älskade jag som liten (även om det skrämde vettet ur mig hehe)!!!

Denna blev jag hypad på, men blev lite besviken att de inte utannonserade Switch 2-editions av de två Switch-spelen också, för de har ofta problem med frameraten osv. Hade verkligen behövts. Hoppas det kommer i framtiden bara.

Medlem

Zelda i HDR och högre upplösning lockar rejält, måste jag säga. Såg väldigt fint ut!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Åh, ja, hoppas verkligen Eternal Darkness släpps där det älskade jag som liten (även om det skrämde vettet ur mig hehe)!!!

https://youtu.be/V3kGASsFqQI

Denna blev jag hypad på, men blev lite besviken att de inte utannonserade Switch 2-editions av de två Switch-spelen också, för de har ofta problem med frameraten osv. Hade verkligen behövts. Hoppas det kommer i framtiden bara.

Om jag får en switch 2 edition på age of calamity kommer jag köpa det och age of imprisonment, men kommer inte köpa dag ett iallafall

Medlem

Jag gissade på Donkey Kong Juli/Augusti men trodde på Country. Donkey Kong 3D var över förväntan måste jag erkänna. Undra om Mr Miyamoto själv är involverad i detta?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jepp, klassiskt och så unikt spel det, förtjänar verkligen att komma till ett nytt format och inte vara låst till gamla kuben. Tror jag var 12-13 när det kom, så var inte lättskrämd, Gamecube-remaken av Resident Evil var mycket läskigare.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jepp, klassiskt och så unikt spel det, förtjänar verkligen att komma till ett nytt format och inte vara låst till gamla kuben. Tror jag var 12-13 när det kom, så var inte lättskrämd, Gamecube-remaken av Resident Evil var mycket läskigare.

Jag var nog också runt där, eller kanske till och med lite äldre (14-15 kanske), men blev ändå rädd av det! Men så är jag fortfarande en räddhare och skulle nog fortförande hoppa till av det. Men visst, Resident Evil och Zero var ju ännu läskigare - men Eternal Darkness hade sin unika twister och takes som ändå gjorde det unikt! Men hoppas det kommer alla Resident Evil-återsläpp till Switch 2 (utöver de första som kanske släpps över NSO då)!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag gissade på Donkey Kong Juli/Augusti men trodde på Country. Donkey Kong 3D var över förväntan måste jag erkänna. Undra om Mr Miyamoto själv är involverad i detta?

Ja, allt de hade gjort på NSO och så för 2D-spelen gjorde mig bergsäker på att det skulle handla om ett nytt 2D-spel till Switch 2 men detta såg faktiskt rätt spännande ut så kommer ändå ge det en chans. Men känner nog fortfarande att 2D-spelen gör sig bäst!

Medlem

Kommer nintendo släppa någon sorts dlc till tears of the kingdom med tanke på att age of imprisonment kommer?

Medlem

Tror ni att age of calamity kommer få en switch 2 uppgradering? Känns som att många spel kommer få det, om jag skulle skaffa mig den vilket jag får se då jag ska resa väldigt mycket under de 8 åren då har jag 8 år med spel och dlc att spela igenom.

Medlem

Ifall att jag kommer köpa konsolen.

Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

Stödjer konsolen 4K?

Den gör ju det. 🥰

Medlem
Skrivet av Balunan:

Listor på Switch-spel med issues via bakåtkompabilitet, för intresserade:

https://media.nintendo.com/switch-2/pdf-compatibility_issues_...

https://media.nintendo.com/switch-2/pdf-launchable_compatibil...

Kollade snabbt, tror inte jag har nån av dem. 🍀

Hoppas de löser problemen! Flera spel där som jag äger så som Darksiders Genesis, Alien Isolation och Doom Eternal samt Wolfenstein 2. Spel jag redan äger på Xbox men till Switch också, vill givetvis kunna spela dom på Switch 2.

Medlem

Inget om nuvarande switch-soel körs bättre per automatik? Tänk att spela Zelda spelen (de i fågelperspektiv) utan lagg?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Inget om nuvarande switch-soel körs bättre per automatik? Tänk att spela Zelda spelen (de i fågelperspektiv) utan lagg?

Är förvånad att de inte nämnde sånt, var säker på att de skulle pusha DLSS för sådant!

Medlem
Skrivet av Faustian:

Hoppas de löser problemen! Flera spel där som jag äger så som Darksiders Genesis, Alien Isolation och Doom Eternal samt Wolfenstein 2. Spel jag redan äger på Xbox men till Switch också, vill givetvis kunna spela dom på Switch 2.

Jag håller tummarna kompis!
Jag äger faktiskt också nämnda titlar, men bara på PS/Xbox.

Moderator
Skrivet av PGR1985:

Skrivet av Gertzy:

Är förvånad att de inte nämnde sånt, var säker på att de skulle pusha DLSS för sådant!

De pratar lite om det här .

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De pratar lite om det här .

Tack! 🙏

Medlem

Ville bara passa på att tacka för allt engagemang från @gertzy senaste åren innan tråden låses. Må detta bli den längsta ryktes tråden ändå tills switch 3 ska beryktas!

Tack alla för härlig tråd 😍

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Ville bara passa på att tacka för allt engagemang från @gertzy senaste åren innan tråden låses. Må detta bli den längsta ryktes tråden ändå tills switch 3 ska beryktas!

Tack alla för härlig tråd 😍

Tack! Och tack för att du följt! Det har onekligen varit en unik resa! 🥰

Lång sändning imorgon som förhoppningsvis går in mer detaljerat om olika aspekter!

Medlem

Kommer vi få se dlc till tears för switch 2 versionen?

Medlem

Tror ni man kommer undan billigare om man importerar från exempelvis tyskland? Där verkar ju konsol + mariokart ligga på 515 euro, medan det skrivs om att det förmodligen landar på mellan 6000 - 6500 i Sverige för samma paket.

Medlem

Btw snyggt jobbat med tråden Gerty!😃 Så kul att se att så mycket av ryktena verkade stämma trots all påhoppning du fått, måste kännas gött 🤩

Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

De nämnde ingenting om det så räkna inte med det. Kan dock tas upp under Treehouse-sändningarna men håll förväntningarna låga!

Detta var en kul överraskning! Osäker på om det blir köp dock.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De nämnde ingenting om det så räkna inte med det. Kan dock tas upp under Treehouse-sändningarna men håll förväntningarna låga!

https://youtu.be/Hku89o38-hQ?si=fk2JwBajbi18a2VT

Detta var en kul överraskning! Osäker på om det blir köp dock.

Tippar detta spelet kmr att dö fort ut, kan ha fel.dock

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

Kanske inte helt omöjligt att det kommer ett DLC/Expansion till Tears

Förväntar mig dock inget massivt

Medlem
Skrivet av Lathron:

Tror ni man kommer undan billigare om man importerar från exempelvis tyskland? Där verkar ju konsol + mariokart ligga på 515 euro, medan det skrivs om att det förmodligen landar på mellan 6000 - 6500 i Sverige för samma paket.

Antagligen, brukar väl vara så generellt att de har billiggare priser där. Och ingen Bergsala-skatt etc.

Skrivet av Lathron:

Btw snyggt jobbat med tråden Gerty!😃 Så kul att se att så mycket av ryktena verkade stämma trots all påhoppning du fått, måste kännas gött 🤩

Tusen tack! Haha ja, det känns väldigt roligt att så mycket stämmer! Men det har också varit mycket om resan, alltså all spänning som fått tiden att gå till detta mycket fortare, och inte enbart om att ha rätt. Denna sändning var i E3-kaliber och allt jag inte visste var mycket roligare än det som var rätt

Medlem

Metroid Prime 4 kommer att köras på 4k 60fps.
Tror ni det kommer bli en standard på Nintendo's egna spel på Switch 2? Som tex MK World,Zelda m.m

signatur

PEACE✌️

Skriv svar