Switch 2 släpps 5 juni!

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

så tidigt!? jag hoppas jag kan få tag på en så jag kan spela Metroid Prime 4 i 60fps. men det kommer väll vara slut sålt tills maj nästa år om man inte förhandsbokar redan nu

60 fps på Switch 1. 4K 60 fps HDR eller 1080p 120 fps HDR på Switch 2.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Tror intresset avtog något, Nintendo visade inget super intressant. Kanske sparar de någon release till vintern

Det mest intressanta spelet närmast release va ju Donkey Kong bananza annars va resten okända releasedatum.

Va typ bara dessa spel jag va intresserad av det som visades:

Donkey kong bananza
Metroid Prime 4
Kirby
Dustbloods

Visst va remaster av Zelda BoTW och Totk nice men samtidigt inte super kul med spel man redan äger. Botw har jag dessutom redan både på WiiU och Switch så köpa en 3e gång mja

Det är på ett sätt lite synd när så många spel idag enkelt portas över och lanseras snabbt. Det var mer speciellt fram till den senaste generationen när man fick hålla sig till godo med vad som serverades.

Medlem

Tror ni det kommer bli ett problem med skalpers?
Vill gärna köpa Switch 2 på release dagen men orolig att det kmr ta för fort slut.

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Tror ni det kommer bli ett problem med skalpers?
Vill gärna köpa Switch 2 på release dagen men orolig att det kmr ta för fort slut.

Nej Nintendo kommer inte låta privatpersoner få köpa så många

Medlem

Tusen spänn för ett spel.

Tusen.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Blir första Nintendokonsolen jag köper sedan Gamecube. Sjukt dyra spel dock.

Medlem

🖕 Nintendo

Medlem
Skrivet av Ripsbelly:

🖕 Nintendo

Det var inte snällt gjort

signatur

PEACE✌️

Skrivet av MulletDeluxe:

Tusen spänn för ett spel.

Tusen.

Jag såg en bild på ett kvitto där nån köpt SMB 3 år 1990 för 49.99 usd vilket motsvarar över 120 usd idag.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag såg en bild på ett kvitto där nån köpt SMB 3 år 1990 för 49.99 usd vilket motsvarar över 120 usd idag.

Samt n64 spelen kunde kosta $70-90

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag har supernintendo spel där det står 799kr och n64 spel var ofta 650kr när de var nya.

Medlem

Helv-te vad mycket Switch 2 nyheter helt plötsligt^^ Ungarna lär tvinga mig att köpa en snart så får väl grotta ner mig

Medlem

Sicken piss show och spel lineup. Skämmigt dåligt. 0 anledning att köpa en

Medlem

Kommer bli att vänta en sisådär 5 år innan ett eventuellt köp tror jag. Väntar fortfarande på den där härliga måste-ha-känslan som Nintendo i yngre dar spred inom mig.

Blir PS6 först.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Det blir nog inget köp för mig vid realese. Det mesta som utannonsersys än sålänge gammal skåpmat. Mario Kart som endamt dragplåster hade kunnat räcka, men det ser väldigt gammalt ut, och Open World temat är inget som jag på förhand känner lockar det minsta.

Ja, hade förväntat mig mer grafiskt/tekniskt.

Skulle inte förvåna mig om det började som ett switch 1 spel, drog ut på tiden och meckades om till ett switch 2-release spel.

Medlem

Kul att man slipper vänta så länge men timingen blev lite dålig timing. Det blir säkerligen ett köp under hösten tillsammans med Metroid Prime4.

Var det förresten någon mer än jag som reagerade på de otroligt fula spelfodralen? Den där röda feta kanten var inte vacker. Det hade varit bättre att bara byta till en annan färg för att särskilja spelen från Switch1.

Medlem

Ha ha jag visste att många skulle klaga! Folk är så kritiska när det kommer något nytt. Jag är mest sugen på Mario Kart world och att köra alla spelen med uppgraderad grafik. Och sedan invänta Silksong och Hades 2. Det kommer att bli helt fantastiskt! Resten är bara ett stort+.

Medlem

Blir köp. Även om det är lite tunt med exklusiva RPGs i dagsläget så har de en del starka kort där som kommer leverera framöver. Som till exempel Monolith soft som de äger vilka har tre team som arbetar på nya titlar atm.

Multiplattformstitlar som jag väljer att köra på konsol och inte PC kommer fortsatt primärt köras på PS5 Pro.

Medlem

Kommer gamla pro-kontrollen fungera på Switch 2?

Medlem

Vart var alla nya spela

Skrivet av Maysay:

Kommer gamla pro-kontrollen fungera på Switch 2?

Ja!

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Vart var alla nya spela

Om du inte gillar spel så var det inga nya spela spel för dig. Själv så tycker jag att Mario Kart world Silksong Hades 2 Donkey Kong Banana (något) är nya spel. Jag misstänker att allt inte riktigt är visat och att mer kommer att droppa in under året. Men jag behöver heller inte så mycket. För jag spelar rätt mycket annat på Switch och PS5 redan.

Skribent

Minst sagt tunt formatexklusivt utbud vid lanseringen. Men för mig blir det med största sannolikhet dag ett-köp ändå. Är Mario Kart-torsk men spelade bara åttan på Wii U när det begav sig, så ett nytt spel i serien är mer än välkommet. Det kommer hålla mig sysselsatt fram till Donkey Kong (som jag tycker ser fantastiskt ut!). Därefter blir det nog remaken av Super Mario RPG. Hade inte varit dumt om de snöt fram ett nytt 3D-Mario framåt senhösten, men gissar att det nog är önsketänkande.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Undrar om dom kommer släppa en switch 2 lite ? Det borde dom göra. Och med OLED!

Medlem

Duskblood, Metroid 4, Silksong, och Donkey Kong Bonanza såg mest intressant ut.

Var rätt hypad för Switch 2, sen såg jag spelpriserna och då försvann det helt. Nintendo väljer att följa i de andra jättarnas fotspår, en riktigt dålig utveckling för oss konsumenter.

Ytterligare ett problem är att Nintendos förstapartsspel sällan går ner i pris.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Undrar om dom kommer släppa en switch 2 lite ? Det borde dom göra. Och med OLED!

Kommer garanterat
Lite om 1-2 år och OLED om minst 3 år. De ska ju mjölka allt de kan givetvis.

signatur

R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skribent

Jag är på rak arm rätt skeptisk till open world-upplägg på Mario Kart. Men Nintendo kanske får det att funka. Donkey Kong-spelet såg charmigt ut, dock.

Gen
Medlem

jag är definitivt intresserad, vill dock ha mer information om det tekniska. För mig är det avgörande hur den presterar.

Skrivet av lasselason:

60 fps på Switch 1. 4K 60 fps HDR eller 1080p 120 fps HDR på Switch 2.

Det var väl inte speciellt många spel som Switch 1 körde i 60fps.

Medlem
Skrivet av Gen:

jag är definitivt intresserad, vill dock ha mer information om det tekniska. För mig är det avgörande hur den presterar.

Det var väl inte speciellt många spel som Switch 1 körde i 60fps.

Väldigt många enklare spel körs givetvis i 60fps.
Här är en lista om du är intresserad.

https://www.reddit.com/r/Switch/comments/17kis2m/games_that_run_at_60fps/?rdt=46316

123
Skriv svar