Väldigt spridda betyg för A Minecraft Movie

Robot
Väldigt spridda betyg för A Minecraft Movie

Vissa tycker att den fångar spelets kreativitet, andra att den är en styggelse.

#A-minecraft-movie, #Film, #Mojang

Releasehästryttare

Gissar att folkets betyg kommer landa runt 85% på rotten.

Medlem

Jag tror mer på dem som tycker den är en styggelse

Medlem

Jag kommer nog att se den bara för att det är en så knäpp idé.

World of Warcraft filmen såg jag av samma orsak.

Medlem

Inget jag själv är intresserad av, men känns inte som att gubbar 40+ är målgruppen heller. Det är nog många barn som kommer gilla den.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Tror ändå den kan vara rolig att se. Ska ta med minstingen och se den imorgon Fredag. Ska bli sköj

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag kommer nog att se den bara för att det är en så knäpp idé.

World of Warcraft filmen såg jag av samma orsak.

Warcraft filmen var väl ingen knäpp idé? Sen om den var bra eller dålig låter jag vara osagt.

signatur

IDKFA

Medlem

Jag har inte spelat Minecraft och ska inte se filmen. Jag spelade Silent Hill, Tomb Raider och Resident Evil och såg tyvärr filmerna.
De bästa spelfilmerna jag sett är Pixels och Ready Player One. De var kreativa.

Medlem

Vet inte om jag ens kommer att se den. Visst, jag gillar ju Jack Black och det han gör väldigt ofta så skulle förmodligen även göra det denna gång... Men nja.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Jag tror ett lätt sätt för dom att undvika lite av kritiken hade varit att animera hela rasket.
Som det ser ut nu så går det inte unsee en massa töntar framför en greenscreen (Volume?) tycker jag.

Medlem

Med tanke på hur mycket fans spelet har som flockas till filmen så låter det initialt som ett rätt dåligt betyg. Ta fnaf filmen som exempel där betyget första dagarna var väldigt högt för att sedan sjunka när "vanligt folk" gick och såg filmen

Medlem

Vik hädan.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har inte spelat spelet, men kommer möjligen att se filmen när den kommer på någon streamingtjänst.

Kontot avslutas

mins när jag satt på Justin.tv "innan det blev twitch" runt 2010 såg några som satt och spela minecraft det såg så roligt att jag skaffa spelet själv vilket är 15 år sedan nu. Enda sedan dess ha rjag älskat denna typ av spel, Terraria, Conan exiles, Ark, Once human med flera.

Men vad jag har sätt av trailer och så denna film är som Final fantasy Spirit with in eller Resident Evil eller Battleship ren dynga och det enda dom har med spelen o göra är vi slänger in lite namn här o där och någon liknelse.

Ärligt Talat Warcraft filmen har mer med spelet att göra än denna film och då menar jag Warcraft orc and humans RTS spel och inte wow.

Det är lite som Witcher serien där "hon" Som var direktör sa att hon skiter fullständigt i spelen och böckerna utan vill hitta på egna saker som hon tycker passa in. Det var många som jobba med Witcher som inte ens läst bökerna. Den enda där som brydde sig var Henry och där av varför han lämna.

Som ett fan av Minecraft. This is a hard pass.

Medlem

Jack black.. Usch,gillar honom inte.

Medlem
Skrivet av bluejava:

Jack black.. Usch,gillar honom inte.

Så kände jag för många år sen. Hade sett honom i ett par gejer och tyckte bara han var störande. Vet inte när det ändrades, kanske med High Fidelity. Tycker han är suverän, både i filmer och spel.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Så kände jag för många år sen. Hade sett honom i ett par gejer och tyckte bara han var störande. Vet inte när det ändrades, kanske med High Fidelity. Tycker han är suverän, både i filmer och spel.

tyckte om honom men likt många andra skådisar, så har han helt enkelt blivit överanvänd och därmed nästan lite irriterande. Borde göra djupare filmer igen, så som den med köttfärslimpa och ku*hävningar.
kanske ser denna då den dyker upp på streamint

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Såg filmen med kidzen igår. Kidzen älskade den och jag blev positivt överraskad, men då hade jag väldigt låga förväntningar.
Tycker Jack Blacks skådespeleri passar utmärkt i sammanhanget.

Medlem

Det verkar gå bra i alla fall…

Medlem

Ungarna älskade filmen.
För mig så var den ok, men hur det var skrivet var katastof, älskar jack black och han gjorde det bästa han kunde tycker jag med hur de var skrivet.
Men världen i sig själv var riktigt bra och hur alla monster såg ut vart man nöjd med och var kul att se hur allt var animerat.

1
Skriv svar