Stora ryktestråden för "Switch 2"
Oj, oj, oj, vilka priser. Trodde det skulle vara kanske 6000 för konsol och 6-700 per spel. Dessutom fullbokad på Webhallen nu så kan inte ens lägga skenbeställning (lagd men inte uthämtad - nödvändigtvis)... det här känns tråkigt. Får se om jag ens fixar en till releasen. Mycket tråkigt efter såhär mycket uppbyggnad och hype.
Nä jag kommer nog faktiskt strunta i att köpa den vid release. Klart att saker blir dyrare och dyrare, men någonstans går gränsen.
Jag får klara mig utan Nintendo ett tag till
Det jobbiga för många är nog det som man har pratat om länge – att allt annat också har blivit så förbaskat dyrt. Lönerna går knappt upp, men kostnaderna för mat, drivmedel och annat har skenat iväg för länge sedan. Förr eller senare var det väl dags för spelen också, men då ger jag fan upp.
Hade tänkt förboka men priset för konsolen (spelen får kosta vad de vill) är rent åt helvete. Det är alldeles för dyrt för vad man får, sen är ju inte spelpriserna en bonus och avsaknaden av såväl achievements och intressanta launch titlar gör att jag passar. Tråkigt minst sagt då äldsta grabben älskar att spela på switchen och var taggad på Switch 2. Förhoppningsvis röstar folk med plånboken här och får Nintendo att inse sitt misstag men känner man nintendo fans rätt så tycker de väl att priset i princip är för lågt
Det jobbiga för många är nog det som man har pratat om länge – att allt annat också har blivit så förbaskat dyrt. Lönerna går knappt upp, men kostnaderna för mat, drivmedel och annat har skenat iväg för länge sedan. Förr eller senare var det väl dags för spelen också, men då ger jag fan upp.
Jo precis. Man kan klaga på att maten är dyr osv, men jag måste ju äta. Jag måste faktiskt inte spela Nintendo så här kan jag "sätta ner foten".
Oj, oj, oj, vilka priser. Trodde det skulle vara kanske 6000 för konsol och 6-700 per spel. Dessutom fullbokad på Webhallen nu så kan inte ens lägga skenbeställning (lagd men inte uthämtad - nödvändigtvis)... det här känns tråkigt. Får se om jag ens fixar en till releasen. Mycket tråkigt efter såhär mycket uppbyggnad och hype.
Långa fingret ska gå till Bergsala och inte Nintendo. Du kan lägga en beställning på Spanska Amazon för Mario Kart Bundle för runt 6000:-.
Långa fingret ska gå till Bergsala och inte Nintendo. Du kan lägga en beställning på Spanska Amazon för Mario Kart Bundle för runt 6000:-.
Tack för tipset! Hur fungerar det med downloadkod fungerar de överallt?
Köpte från retro-spelbutiken för 6399 kr med Mario Kart (hade då höjs med 100 kr). NU kostar den dock 7199 kr.
Koder till Switch har varit för hela Europa så borde vara samma nu (EU lag?). Enda jag kan tänka mig är att kartongen har lite extra spanska på sig.
Köpte från retro-spelbutiken för 6399 kr med Mario Kart (hade då höjs med 100 kr). NU kostar den dock 7199 kr.
Sjukt! Ditt pris hade varit ok men den höjningen köper jag inte på. Och 1500 inbyte för en Switch oled är ju skrattretande. Borde minst halvera kostnaden.
Koder till Switch har varit för hela Europa så borde vara samma nu (EU lag?). Enda jag kan tänka mig är att kartongen har lite extra spanska på sig.
Ok låter ju bra får fundera på en sådan men känns inte bra då jag vill ha nordisk helst utifall jag vill ha på garanti eller så...
Sjukt! Ditt pris hade varit ok men den höjningen köper jag inte på. Och 1500 inbyte för en Switch oled är ju skrattretande. Borde minst halvera kostnaden.
Ok låter ju bra får fundera på en sådan men känns inte bra då jag vill ha nordisk helst utifall jag vill ha på garanti eller så...
haha ger retro-spelbutiken 1500kr för en OLED? man kan lätt få dubbelt på blocket för den
Konsol-bundle med Mario Kart kostar 509€ på tyska Amazon (5590 i sek). Kräver invite och jag vet inte om den skickas till sverige.
Löjliga svenska priser! 2000kr åt skogen om man beställer från svensk butik.
Requestade invite så får vi se vad som händer. 469,99 € kostar enbart maskinen.
Konsol-bundle med Mario Kart kostar 509€ på tyska Amazon (5590 i sek). Kräver invite och jag vet inte om den skickas till sverige.
Jag gjorde precis samma sak här nu. Hade amazon inställt på att bara visa produkter som kan skickas till sverige, så borde vara lugnt förhoppningsvis!
Har en förbokning hos arcade dreams på 5999:- men dem har nu korrigerat priset till 6490:-, får la bli den utifall tyskland skiter sig.
Jag gjorde precis samma sak här nu. Hade amazon inställt på att bara visa produkter som kan skickas till sverige, så borde vara lugnt förhoppningsvis!
Har en förbokning hos arcade dreams på 5999:- men dem har nu korrigerat priset till 6490:-, får la bli den utifall tyskland skiter sig.
Cirka 5500 känns ändå OK, 7500 är absolut för mycket (då detta är en extrakonsol för mig). Hoppas detta går vägen nu
När går dag 2 av treehouse igång?
När går dag 2 av treehouse igång?
16:00, samma tid som igår!
kompis som bor i Berlin drog hem ett ex till mig för 470euro på Mediamarkt.de och en pro kontroll för 90.
Alla ni som inte vill betala ockerpriser, nu när Retrospelsbutiken höjt priset och Komplett stängt Benify/Mecenat-tricket, rekommenderar jag att beställa från spanska Amazon för ca 535 EUR. Lägg till provmånad Prime också så blir frakten gratis. Skickas sannolikt från jättelagret i Tyskland.
https://www.amazon.es/dp/B0F2JCL3NZ?ie=UTF8&path=%2Fdp%2FB0F2...
Själv lyckades jag knippa en bundle från Retro för 6400:- så kör på det.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Alla ni som inte vill betala ockerpriser, nu när Retrospelsbutiken höjt priset och Komplett stängt Benify/Mecenat-tricket, rekommenderar jag att beställa från spanska Amazon för ca 535 EUR. Lägg till provmånad Prime också så blir frakten gratis. Skickas sannolikt från jättelagret i Tyskland.
https://www.amazon.es/dp/B0F2JCL3NZ?ie=UTF8&path=%2Fdp%2FB0F2...
Själv lyckades jag knippa en bundle från Retro för 6400:- så kör på det.
Verkar vara regionsfritt så är nog definitivt det bättre valet.
kompis som bor i Berlin drog hem ett ex till mig för 470euro på Mediamarkt.de och en pro kontroll för 90.
Om inte maskinerna säljer slut får man väl ta en resa till Tyskland i sommar och köpa öl + Nintendo Switch 2. Saker som Sverige gillar att sätt överpris på.
Får hoppas man kommer med i första vändan
Grattis! Kunde inte beställa när jag såg priserna. Blev via Spanien/Tyskland för 1,5k mindre.
Grattis! Kunde inte beställa när jag såg priserna. Blev via Spanien/Tyskland för 1,5k mindre.
Tack - funderade på det också, men pallade inte krångla.
Men ja jösses vilka priser.
Kommer i varje fall ha denna i många år innan Switch 3. Säkert 8 års support så det får väll motivera prislappen. Köper man Switch 2 Pro eller Switch 2 Oled om några år så får man i varje fall tillbaka närmare 5000kr på blocket för denna kan jag tänka mig, så uppgraderingen inte blir lika dyr.
"If your country still has high prices expect discounts closer to launch" kanske går att komma undan någorlunda vettigt ändå?
Om du har ett konkret exempel får du gärna slänga det åt oss
Min extrema impuls tog över och jag la en bokning på Inet trotsallt x) Gick dock inte boka Pro controller eller kameran där, så dessa får jag väl ta vid ett senare skede. Framförallt kontrollen känner jag väl är i stort sett ett måste att ha. Kameran får man väl se hur mycket den används till spel.
Jag resonerade som att jag bokar nu, och känner jag att jag ångrar mig framöver så avbokar jag helt enkelt.
Men jag är verkligen velig som tusan kring detta. Fingret lutar över avbokningsknappen.