Eidos-Montreal vill väldigt gärna göra ett till Deus Ex-spel

Robot
Eidos-Montreal vill väldigt gärna göra ett till Deus Ex-spel

Teamet pitchar otröttligt för en Deus Ex-uppföljare.

#Deus-Ex, #Eidos-montreal

Medlem

Det vill jag också att de gör!

Geeks Gaming

Verkligen dags för nytt. Älskar fortfarande de 2 andra de gjorde.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

en vacker dag, kommer det hända. Du får se!

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

tar gärna ett open world av deus ex

signatur

//monster

Medlem

jag hade väldigt kul när jag spelade Deus Ex. Men det var lite väl linjärt för hälsan. Coolt spel! Cyberpunk tog över.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Ser gärna en uppföljare men ja kan förstå att det är svårt i dagens läge för investerare i nichade genre. De skulle nog behöva ändra en hel del och tänka om för att få napp men dessvärre skulle det väl sluta vara Deus Ex då om inte enbart vara kvar i namnet och världen/lore.

Yes please! Det när man härja runt i Prag var ju skitnice

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Ja! Jag vill ha det i och runt min mun!

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Ja! Jag vill ha det i och runt min mun!

Hahaha, vad fan... 😂

Medlem
Skrivet av Atilaa:

.

Medlem

Nej, ge Nightdive tillåtelse att remaka ettan istället.

Medlem

Tycker det är konstigt att ingen har gjort remakes av något spel ännu. Första spelet är bland de bästa jag har spelat. Hoppas definitivt på mer.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

En av mina absoluta favoritserier (förutom tvåan). Ge mig mer plz eller åtminstone en remake på ettan.

Medlem

GÖR DET BARA!

Medlem

Immersive sim är grejer det!
Ja tack, och gör en ordentlig version av ettan.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spelade aldrig de två första.
Men de två nyaste var fantastiskt roliga.

Om jag minns rätt var det väl de klassiska Squeenix publishing problemet.
"Ni sålde bara 8 miljoner exemplar. Vi behövde 18 miljoner för att gå med vinst."

Medlem

Det enda jag spelat var det från 2012 och det var riktigt juste.

Medlem

Ser helst en värdig remake på originalet, på den tiden var det mind blowing med alla twister.
Sen ser jag gärna fler uppföljare på en remake med JC Denton eller hans bror

Medlem

YES!
Räcker inte bara med Cyberpunk

Medlem
Medlem
Skrivet av Evilof:

Spelade aldrig de två första.
Men de två nyaste var fantastiskt roliga.

Om jag minns rätt var det väl de klassiska Squeenix publishing problemet.
"Ni sålde bara 8 miljoner exemplar. Vi behövde 18 miljoner för att gå med vinst."

Jag minns också att jag läst något i den stilen. Hade hoppats att de skulle få till ett nytt spel efter att ha blivit av med det riktigt tunga oket kallat "Squeenix", men de gick tyvärr från en usel ägare till en som faktiskt var ännu sämre...

Medlem

Ta lite risker för helvete.

Alla kort måste inte spelas säkert.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Kontot avslutas

Jag gilla Deus ex mankind divided så skulle hjärna vilja ha nytt. Börjar bli lite less på Cyberpunk för min fix av enchanced humans. Plus vi behöver mer singel player FPS är SÅ SJUKT less på CAWD and Baffelfield och alla jädra battle royal dynga.

Medlem

Jag var ca 20 år när Dues Ex kom till PC för 25 år sedan. Det var så stort då. Svårt att känna de om man man inte var där å då. Men man märker ju vilket spel dom hade spelat som gjorde Cyberpunk 2077. För mig så var Dues Ex helt fantastiskt. Första gången man kunde få en sån frihet i ett spel att kunna lösa uppdrag på olika sätt. Man kunde smyga och hitta hemliga vägar och hacka, eller gå den hårda vägen in. Sen att det var ett RPG så man byggde sin karaktär var fantastiskt. Så det är den känslan jag fick när jag spelade Cyberpunk 2077 (2022 efter next-gen uppdateringen) och som förövrigt är ett av de bästa spelen all time för mig.
Jag tyckte att Dues Ex: Mankind Divided var kul och väldigt tråkig att inte Dues Ex fick utvecklas mer efter det. Så håller tummarna på att det får en ny chans

Medlem

Jag skulle gärna se en uppföljare men också en fullvärdig remake av det första spelet.

Deus Ex var det första och spelet jag någonsin klarade eller "varvade" som vi sa på den tiden. 13 år gammal och för ung för att förstå hela storyn. Sen dess har jag spelat om det ett 10-tal gånger och även om en del gameplay delar åldrats så finns det otroligt mycket som ännu håller speciellt storyn.

Deus Ex är spelhistoria och borde ingå i en lista av spel man måste ha spelat som gamer. Hade de lyckats få ut det lite tidigare så hade det varit DX och inte HL som satt mallen för framtida spel.

Uppföljarna var bra och jag spelar gärna dem. Men de klår inte OG Deus Ex.

Medlem

Överskattade spel (inte originalet, men de som kom ca 2010), plus att de är så opopulära att de inte tjänar in utvecklingskostnaden, så det är bara att glömma en 3:a.

signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av John_Holme:

Jag var ca 20 år när Dues Ex kom till PC för 25 år sedan. Det var så stort då. Svårt att känna de om man man inte var där å då. Men man märker ju vilket spel dom hade spelat som gjorde Cyberpunk 2077. För mig så var Dues Ex helt fantastiskt. Första gången man kunde få en sån frihet i ett spel att kunna lösa uppdrag på olika sätt. Man kunde smyga och hitta hemliga vägar och hacka, eller gå den hårda vägen in. Sen att det var ett RPG så man byggde sin karaktär var fantastiskt. Så det är den känslan jag fick när jag spelade Cyberpunk 2077 (2022 efter next-gen uppdateringen) och som förövrigt är ett av de bästa spelen all time för mig.
Jag tyckte att Dues Ex: Mankind Divided var kul och väldigt tråkig att inte Dues Ex fick utvecklas mer efter det. Så håller tummarna på att det får en ny chans

Jag minns att jag gjorde valet och döda en av mina allierade. Bara liksom skjuta honom på plats och förväntade mig att spelet skulle sluta eller jag skulle få någon from av game over. Men i stället fortsatte spelet och beslutet fick konsekvenser och där och då visste jag vilket unikt spel Deus Ex var.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Både snack om Dishonored 3 och nytt Deus Ex. One moistens at the thought

Medlem

Både Human Revolution och Mankind Divided är fantastiska och framför allt Mankind Divided borde ha fått mycket mera uppmärksamhet och hamnat på topplistor. Självklart vill jag ha mer! Jag har spelat igenom båda spelen flera gånger.

12
Skriv svar