Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jo, de nya fodralen växer på mig, nu när man ser dem i ett omgivningsfoto så ser de mycket bättre ut än i officiella PR-bilderna.

Switch 2 spelen är ju inte så pjåkiga, är ju Switch 2 Edition med all text om uppgradering etc som förstör. Hoppas de är dubbelprintade så man kan vända på dem. Annars tycker jag de bara kunnat lagt en lapp på insidan av plasten och inte tryckt informationen direkt på omslaget.

Medlem
Skrivet av dyb:

Tror du misstolkar personen du citerar.

https://www.gamereactor.se/rapport-switch-2-edition-spelen-in...

Vad som menas med switch2 versionen som kommer säljas (och man ser det på texten på framsidan på fodralet med) är att i den fysiska utgåvan kommer du få en vanlig Switch1 kasett med en nedladdningskod till att uppgradera. Inga Röda kassetter av "Switch2 editions" för switch1-spel kommer tillverkas. Bara nya exklusiva switch2 spel.

Därför jag köpte Metroid4 Prime på switch1. 549kr på retrospelbutiken, snyggare fodral samt billigare. (just nu ligger switch2 versionen på 899kr på prisjakt)

Varför tror du jag misstolkar det? Jag tror helt enkelt inte på det för än jag ser det när dom säljs. Det låter för sjukt för att vara sant.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Varför tror du jag misstolkar det? Jag tror helt enkelt inte på det för än jag ser det när dom säljs. Det låter för sjukt för att vara sant.

Som jag redan har svarat dig så har Nintendos officiella kundsupport svarat att det är så det ligger till: du får en Switch 1-kassett och en nedladdningskod för Switch 2-uppgraderingen. Ingen tolkning utan bara ren fakta vad du än tror. Jag är också väldigt besviken på detta men ignorans kommer inte hjälpa här. Det är bara att inse det är såhär det ligger till och hur de har valt att sköta det. Vilket jag tycker förtar meningen med fysisk media och samlingsobjekt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Som jag redan har svarat dig så har Nintendos officiella kundsupport svarat att det är så det ligger till: du får en Switch 1-kassett och en nedladdningskod för Switch 2-uppgraderingen. Ingen tolkning utan bara ren fakta vad du än tror. Jag är också väldigt besviken på detta men ignorans kommer inte hjälpa här. Det är bara att inse det är såhär det ligger till och hur de har valt att sköta det. Vilket jag tycker förtar meningen med fysisk media och samlingsobjekt.

Nintendo har annonserat dessa spel: 3 remakes: Totk och Botw, kirby, 2 helt nya spel som blev portade, legends Z-A, Metroid Prime 4, 3 sprillans nya spel: Kirby Air RideRS, mario Kart world och Donkey Kong Bananza,

Dessa är kvar: Zelda AAA, Mario open world, Pokemon Generation 10, Star Fox, med mera,

Plus Mario Party Jamboree Switch 2 edition plus TV, jag tyckte Mario Party Jamboree såg roligast ut på Switch 2.

Medlem
Skrivet av lonian:

Skrivet av Gertzy:

Nu inväntas En uppdatering för Pokémon HOME att Scopely och Ilca och The Pokemon company och Nintendo pratar ihop sig, det luktar att Hoopa blir Shiny eller Volcanion eller Diancle när man kan komplettera dexet Legends Z-A Dexet då får jag den i spelet, vill helst ha Hoopa så jag kan grinda den på go tour in Person som shiny

Medlem

En av de tidigaste namnförslagen när vi spekulerade i vad Switch 2 skulle komma att heta var såklart det retrodoftande "Super Nintendo Switch" och nu verkar det som det faktiskt var ett tidigt förslag för vad konsolen faktiskt skulle kunna kallas.

I en unik intervju förklaras hur de resonerade kring namnet!

“There were a lot of ideas for the name, and we really struggled to find the right one. We even considered ideas like “Super Nintendo Switch.” However, Super NES, which came out after the NES, couldn’t play NES games. Since Switch 2 can play Switch games, it didn’t feel right to use the same naming convention as Super NES. Switch 2 is a new system with improved performance, but we’d like players who get their hands on it not to focus on the specs, but rather to think of it as the latest system developed by Nintendo.” So, in the hope that it becomes the new standard for Nintendo Switch, we named it Nintendo Switch 2,”

Medlem

Verkar som Nintendo har förnyat varumärket för Nintendogs - vilket förhoppningsvis tyder på att nya spel i serien är på väg till Switch 2! Skulle ju fungera bra med inbyggda micken t.ex.!

Läckaren Nash Weedle tar också upp spel som Sea of Thieves från Rare och flera spel från Microsoft utöver den:

* Psychonauts 2
* Doom The Dark Ages
* Indiana Jones and the Golden Circle
* Ninja Gaiden 4
* Saga Hellblade 2
* CoD 6
* Age of Empires II: DE

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Dom skulle ju köra med Game-Key cards och inte nedladdningskoder så om det fortfarande skall bråkas med nedalddningskoder osv. Ja vi får se hur det blir. Om det påverkar mig alltför mycket blir det ingen Switch 2. Då går jag all in PC och Steam Deck.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Dom skulle ju köra med Game-Key cards och inte nedladdningskoder så om det fortfarande skall bråkas med nedalddningskoder osv. Ja vi får se hur det blir. Om det påverkar mig alltför mycket blir det ingen Switch 2. Då går jag all in PC och Steam Deck.

Nej, Game Key cards är någonting annat. Switch 2 Versions levereras med Switch1-kassetter och nedladningskod för uppgraderingar medan Key cards är en kassett med enbart en digital nyckel som låser upp en rätt att ladda ned spelet digitalt. T.ex. Street Fighter 6 kommer bara ha en sådan fysisk utgåva så det är i stort sett som att köpa det digitalt fast du får en fysisk låda till ingen nytta.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nej, Game Key cards är någonting annat. Switch 2 Versions levereras med Switch1-kassetter och nedladningskod för uppgraderingar medan Key cards är en kassett med enbart en digital nyckel som låser upp en rätt att ladda ned spelet digitalt. T.ex. Street Fighter 6 kommer bara ha en sådan fysisk utgåva så det är i stort sett som att köpa det digitalt fast du får en fysisk låda till ingen nytta.

Ja jag läste texten här längst ner. Bild länk

"This Nintendo Switch 2 Edition comprises the Nintendo Switch game and the Nintendo Switch 2 Edition upgrade pack.
The Upgrade pack is also available separatly.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja jag läste texten här längst ner. Bild länk

"This Nintendo Switch 2 Edition comprises the Nintendo Switch game and the Nintendo Switch 2 Edition upgrade pack.
The Upgrade pack is also available separatly.

Ja, och här pratar de om key card (en kassett med en digital nyckel som ger dig rätten att ladda ned spelet). Så det är olika saker men jag tycker båda tar bort det fina med att ha det samlat på kassett för bevarande och samlande av spel. Men majoriteten av Switch 2-spel kommer på de nya röda kassetterna där hela spelen är där så fysiskt spelande på Switch 2 försvinner inte. Alls. De bara sköter vissa delar av det rätt dåligt imho. Som att de borde ha Switch 2 editions fullt på kassetten och inte behöva ladda ner någonting.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

En av de tidigaste namnförslagen när vi spekulerade i vad Switch 2 skulle komma att heta var såklart det retrodoftande "Super Nintendo Switch" och nu verkar det som det faktiskt var ett tidigt förslag för vad konsolen faktiskt skulle kunna kallas.

I en unik intervju förklaras hur de resonerade kring namnet!

“There were a lot of ideas for the name, and we really struggled to find the right one. We even considered ideas like “Super Nintendo Switch.” However, Super NES, which came out after the NES, couldn’t play NES games. Since Switch 2 can play Switch games, it didn’t feel right to use the same naming convention as Super NES. Switch 2 is a new system with improved performance, but we’d like players who get their hands on it not to focus on the specs, but rather to think of it as the latest system developed by Nintendo.” So, in the hope that it becomes the new standard for Nintendo Switch, we named it Nintendo Switch 2,”

Säger som det är, det kommer en ”Super Nintendo Switch 2” tids nog - som har OLED skärm och bättre prestanda.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Säger som det är, det kommer en ”Super Nintendo Switch 2” tids nog - som har OLED skärm och bättre prestanda.

Ja, det vore ju trevligt om de släpper en sådan pro-variant längre fram med det fina namnet!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Skrivet av Gertzy:

Ja, det vore ju trevligt om de släpper en sådan pro-variant längre fram med det fina namnet!

Får man reda på något om VRheadsetet som det ryktades om?

Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

Får man reda på något om VRheadsetet som det ryktades om?

Inget officiellt ord om det ännu så antingen är det nedlagt eller så kommer det senare. Återstår att se!

Medlem

Vad känner folk för det här med att race:a till banorna i Mario Kart World GP:s? Jag tycker verkligen det ser sjuuukt tråkigt ut. Du får ett varv på själva banorna, resten på långa raksträckor? Sjukt tråkigt.

Medlem

Nintendo pratar om sin Pro-controller för Switch 2!

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Vad känner folk för det här med att race:a till banorna i Mario Kart World GP:s? Jag tycker verkligen det ser sjuuukt tråkigt ut. Du får ett varv på själva banorna, resten på långa raksträckor? Sjukt tråkigt.

Det ska tydligen gå att skippa.

Medlem

Är så besviken att förhansbokningen började före 8 April som det var sagt så nu hann jag ju inte med

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Är så besviken att förhansbokningen började före 8 April som det var sagt så nu hann jag ju inte med

Ja väldigt dåligt av Nintendo att vara så otydliga och hanterade detta på sämsta tänkbara sätt.

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Instämmer. Jag hade bara tur som såg mejlet från Webhallen. Var på väg till gymmet. Nu blev det retrospelsbutiken till slut.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Hmmmm:

https://nintendosoup.com/marvelous-nintendo-switch-2-edition-...

”Nintendo Switch 2 Edition physical releases include all content on Switch 2 Game Card”

Nu måste Nintendo ut och ge lite riktigt information!

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hmmmm:

”Nintendo Switch 2 Edition physical releases include all content on Switch 2 Game Card”

Yep, kommunikationen är inge vidare.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/lrDBsKVrrF0?t=233

En person ur Nintendo UK customer support bekräftar att "the upgrades will be download codes" (citat timestampat i videon ovan). Så: du köper en Switch 1-kassett och får uppgraderingen i form av en kod. Vilket bara du kan använda. En gång. Säljer du den vidare är det alltså inte ett Switch 2-spel du säljer egentligen och som han nämner i videon ovan så kommer det extra storytillägget i Kirby inte ens kunna spelas av den som lånar/köper spelet av dig.

För mig som samlar och vill ha allt på disk/kassett är detta en grov besvikelse. Jag trodde jag skulle få hela upplevelsen på ny fin röd kassett och inte behöva ha hälften från nätet. Då kan jag lika gärna köpa hela spelen digitalt vilket tar ifrån ytterligare av att faktiskt samla fysiskt. Detta är ett stort misstag av Nintendo i min mening och gör att jag antagligen kommer köpa mindre spel av dem denna generationen - och inte uppgraderingar som dessa vilket jag tidigare hade tänkt.

Ja, ska bli mycket kul att se vad de har att visa för Mario Kart World utöver det som redan visats i Treehouse-sändningarna som var rätt ingående ändå. Ett story mode vore kul!

Ja, det lär ju vara DLSS som gör att de kommer nära SS men ändå kul att vi tycks få så grymma spelupplevelser och att den faktiskt kan leverera!

Tror endast det blir ett "problem" i övergångsfasen mellan switch 1 och switch 2. Som jag förstår det så är det inte ett problem så länge det är ett exklusivt switch 2 spel och inte ett enhanced spel som skall funka på båda generationerna. Switch 1 kommer fasas ut.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Det ska tydligen gå att skippa.

Hoppas det! Ser verkligen inte kul ut.

Medlem
Skrivet av Spylooo:

Jag är lite skeptisk. Mariokart 8 har så många olika varierande banor. Frågan är om Mariokart World verkligen är roligare.

signatur

Medlem

Har inget rykte - men spontant så tror jag det är en mindre Nintendo Direct på Torsdag kanske.

Fire Emblem Direct möjligtvis

Det var en Fire Emblem Direct veckan efter Nintendo Switch hade sin stora presentation. Vi har inte hört något ännu om vad Intelligent System har för 2025. Det senaste vi fick från dom var en HD Port/Remaster av Paper Mario i Maj 2024, som hade vart klar sen länge sen.

Tror att vi kommer få ett spel av Intelligent System i år och jag tror att det kommer att visas upp snart.

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hmmmm:

Haha ja detta är ju förvirrande värre! Mer tydlighet Nintendo! Detta borde det pratat om redan på directen ju! Men vad glad jag blir om detta stämmer att allt är på nya Switch 2-kassetter och inga koder!

Medlem

Tänkte väl att det bara var misstolkat.

signatur

Skriv svar