Sätt DITT betyg på Assassin's Creed Shadows
Du som satte en etta, skulle man kunna få en motivation bakom det?
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Du som satte en etta, skulle man kunna få en motivation bakom det?
Dom har antagligen inte ens spelat spelet.
En väldigt stabil 4/5 från mig i skrivande stund, ca. 25h i spelet. Hittills med i min topp-tre-lista över AC-spel. Har spelat de flesta.
Vet ännu inte riktigt om det är på andra- eller tredjeplats för mig, men mitt älskade Origins sitter säkert i alla fall, vet jag. Detta mest på grund av den sega starten och att det tog lite tid tills det ”klickade” för mig. Samtidigt så växer det nu bara ju mer jag spelar, desto mer förmågor jag låser upp och ju mer av storyn som nystas upp. Det är så vansinnigt vackert också!
Ja, för alla måste ju gilla spelet... 🙄
Den får 1 poäng Det näst sämsta spelet jag spelat det senaste 10 åren den som tar nummer ett är Failguard som får en 0/5.
Grafiskt sätt så ser Shadow bra ut ja men Det kan en tech demo också göra.
Spelet är väldigt tradigt segt och vill du låsa upp skills så får du grinda som en loser.
Att man inte kan ändra dag tid är rent skämt och gjorde så många saker blev pain in the ass speciellt om du ville ta alla 5 legendary animals där 4 av 5 spawnar endast under ens specific säsong.
En story som är så cringe man vill bara dö förmodligen skriven av en 14åring som nyss börjat med fanfiction.
Extremt rasistiskt mot japansk kultur och historia så pass deras premiärminister tog up det i regeringen. Spelet tar en av Japans mesta viktiga historiska figurer "Oichi" och gör henne till en otrogen harlot. Så pass att MÅNGA japanska gamer´s vart upprörda och pekat ut spelets alla historiska felaktigheter.
Detta spel är en Hädelse mot Japansk kultur och historia och rent förolämpning till gamer´s.
Blev en 4a, helt klart ett av de 3 bästa AC jag kört. De hade tagit bort de gamla vanliga små sidosysslorna så det köndes lite fräscht på så vis oxå.
Men visst även de ny sysslorna blev lite tjatiga mot slutet.
För kommande AC -spel ser jag gärna att det blir färre copy/paste sysslor. Bra story och bra gameplay i ett mer kompakt format kan det nog bli en 5:a nästa gång!😀
Jag gav det en 5:a. Det finns inget bättre när en Ai bara stirrar rakt fram och polaren bredvid blir nedhuggen. Ingen reaktion och karaktären man spelar kan visa att den inte klara av några som helst jobbiga situationer. Det är dagens AssCreed.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Den får 1 poäng Det näst sämsta spelet jag spelat det senaste 10 åren den som tar nummer ett är Failguard som får en 0/5.
Spelet är väldigt tradigt segt och vill du låsa upp skills så får du grinda som en loser.
Att man inte kan ändra dag tid är rent skämt och gjorde så många saker blev pain in the ass speciellt om du ville ta alla 5 legendary animals där 4 av 5 spawnar endast under ens specific säsong.
En story som är så cringe man vill bara dö förmodligen skriven av en 14åring som nyss börjat med fanfiction.
Extremt rasistiskt mot japansk kultur och historia så pass deras premiärminister tog up det i regeringen. Spelet tar en av Japans mesta viktiga historiska figurer "Oichi" och gör henne till en otrogen harlot. Så pass att MÅNGA japanska gamer´s vart upprörda och pekat ut spelets alla historiska felaktigheter.
Detta spel är en Hädelse mot Japansk kultur och historia och rent förolämpning till gamer´s.
Lmao.
Edit: Roflmao.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Inte jag heller, men jag satte en femma bara för att.
=D
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Meningslös tråd när man försöker bilda sig en uppfattning om spelet lmao
Perfekt exempel på online-klimatet.
Fascinerande hur många sätter betyg utan att ens ha spelat spelet, för att markera en ståndpunkt eller att "hämnas" på andra betyg, och inte göra en ärlig bedömning av spelet.
Fascinerande hur många sätter betyg utan att ens ha spelat spelet, för att markera en ståndpunkt eller att "hämnas" på andra betyg, och inte göra en ärlig bedömning av spelet.
Det vettiga hade varit att kryssa i "avstå röst", så som jag gjorde då jag inte har spelat det, men det klarar vissa inte av att göra då de hellre vill sprida sin negativitet. Skulle jag sedan sätta en etta på något så hade det för min del ha inneburit att spelet var så pass trasigt tekniskt och dåligt att det ej gick att spela igenom det. Ett spel man helt enkelt hade avinstallerat och returnerat om möjligt.
Det är lite som på metacritic. Antingen så sätter folk 0/10 eller 10/10, inget mittemellan, istället för att bara vara ärliga med det riktiga betyget efter att ha vägt in alla beståndsdelar, gameplay, ljud, grafik, story etc.
Spelar igenom Valhalla just nu, och även om jag tycker att det är lite mindre bra än de tidigare titlarna, så skulle jag ändå lägga mig på minst 3/5 eller 4/5 efter 150 tim spelade. Hade jag sagt 1/5 bara för att t.ex. inte ha gillat storyn lika mycket, så hade jag bara varit extremt oärlig. Som sagt, inget spel förtjänar ett sådant betyg om inte det är fruktansvärt trasigt rakt igenom.
Nyfiken vad du baserar ditt påstående på? Menar du att alla som sätter låga betyg inte har spelat spelet?
För ditt påstående kan ju appliceras på det motsatta också, att många som inte ens har spelat spelet sätter höga betyg bara för att hämnas och markera en ståndpunkt.
Nyfiken vad du baserar ditt påstående på? Menar du att alla som sätter låga betyg inte har spelat spelet?
För ditt påstående kan ju appliceras på det motsatta också, att många som inte ens har spelat spelet sätter höga betyg bara för att hämnas och markera en ståndpunkt.
Baserar det på vad folk säger i tråden så klart?
Och ja, absolut kan det appliceras på båda hållen?
Jag sa inget om specifikt låga betyg.
Bara att det är svårt att få en uppfattning när folk skriver att de inte ens spelat men röstat ändå.
Eller vad menar du??
4/5 iaf.
Gillar stämningen främst, de subtile bakgrundsmelodierna ger mig en liknande känsla som i RDR1 / 2 (dock går det inte att jämföra).
Men efter ca 25h börjar jag tröttnar på "detektivarbetet", tror det ska finna en inställning där man kan ta bort detta med mindre achievements, det kan jag leva med. I början var det kul att kartan inte är överöst med alla questmarkers osv, men efter ett tag så tar det bort flödet på ngt sätt och jag hamnar i situationen "vad ska jag göra nu? den här questen? nej, för hög level, den här kanske, oj fan, inga resurser att kolla upp området" osv.
Nu tar jag en naturligt paus pga resa, får se om jag är taggat att ta upp spelet när jag är tillbaka - det bör nog visa om jag verkligen gillar eller ej.
Sant, helt värdelöst. Diskussionerna blir intressanta däremot.
En stabil 4. Inget revolutionerande, men riktigt bra underhållning.
Fantastisk atmosfär och historien är bra skriven. Upplevelse är välpolerad och i klass med det förra spelet i serien. Uppenbarligen för den redan frälste och levererar exakt det man förväntar sig och vill ha. Inget mer. Inget mindre. En sund investering för den som gillar de senaste spelen i serien.
Lmao.
Edit: Roflmao.
Bra motargument ändå 👍
PSN: OAKTHYR
Och Leonardo Da Vinci hjälpte Ezio att begå lönnmord... Vem spelar AC för dess kulturistiska och historiska riktighet...?
Håller inte med riktigt. Som vanligt på internet är det folk som ska vara roliga, oseriösa eller troll. Men tycker dom är lätta att se och ignorera. Fanns många bra ärliga kommentarer här där man kan läsa vad folk tycker
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Jag avstod röst eftersom jag bestämt mig att inte köpa Assassins Creed förrän de saktar ned tempot och gör det mer realistiskt. Allt måste inte gå i COD-tempo, kolla bara på framgångarna med Kingdom Come: Deliverance 2. Jag hade exempelvis älskat Valhalla om seglingen hade krävt att du tog hänsyn till vind, inte bara styra dit du vill och hålla in X och flyga fram över vattnet.
Jag tror att utvecklarna har underskattat gamers och trott att ADHD-formeln är den enda rätta vägen. Vi får hoppas på ett skifte.
So far: klar fyra. Har liksom kommit in ett tempo där jag bara lever i den här världen. Blir lite av en livsstil att få min dagliga dos Assassin's Creed. Gillar att spela Naoe väldigt mycket, och gillar även hennes personlighet. Yasukes personlighet går också hem men vill ha lite mer bakgrund på honom. Att spela "ångvälten" är okej, men gör det bara när jag måste. Naoe är Assassin's Creed för mig.
En Bamseponny av folket